Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kytkin ei irrota projektissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kytkin ei irrota projektissa?

    Autossa 200 turboquattro 20v:n loota, vakio kytkinlevy ja saschin race paineasetelma.
    Vakio pääsylinteri typ85:sen 1,8e quattron ja kaikki putkia ja letkua myöten uusittu. Kytkinpolkimen saa jäykäksi ilmaamalla, mutta ei irrota???
    Muutaman tunnin pähkäiltyäni oli pakko luovuttaa.
    Vinkkejä, siitä mitä voisi olla vialla, kaivataan.
    Taitaa jäädä Motoparkki taas väliin...ottaa pattiin.

    #2
    Työsylinterin "tanko" muljahtanut pois paikoiltaan?

    Comment


    • #3
      Varmasti oikeanlainen painelaakeri tohon sekoitelmaan?

      Comment


        #4
        20v:ssä on eri työsylkky kuin t85:ssä.

        Comment


        • #5
          Työsylinterin "tanko" muljahtanut pois paikoiltaan?
          Kunnossa ja tarkistettu.
          Varmasti oikeanlainen painelaakeri tohon sekoitelmaan?
          Pitäs olla oikea.
          20v:ssä on eri työsylkky kuin t85:ssä.
          Oikeanlainen on käytössä.

          Poljin on siis tosi jäykkä ja ihan vähän voi irrottaa, mutta vaihetta ei saa sisään auton ollessa käynnissä.
          Pitää jatkaa tutkimuksia illalla jos viitsii.

          Comment


          • #6
            Riittääköhän tuo typ85 pääsylinteri vai pitäskö hommata joku toinen.
            Taidan käyttää koneen irti ja tutkia kytkimen.

            Comment


            • #7
              Eilen tuli "hiukan" asiaa tutkittua. Koneen käytin pois ja vaihdoin painelaakeria liikuttavan varren/vivun toisenmalliseen. Edelleenkään ei kytkin irroittanut.

              Lisää tutkimusta ja pääteltiin seuraavaa:
              Pääsylinterissä taitaa loppua puhti. Ei polkastessa tule työsylinterin työntövarsi kun puoleen väliin ulos.

              Tänään hommataan uusia osia ja kone saatiin eilen kuitenkin taas paikoilleen ja tulille.

              Comment


                #8
                Onko pää ja työsylinterin välillä letkua? - Joskus olen törmännyt tilanteeseen jossa letku pullistuu paineen vaikutuksesta eikä kytkin irrota. Käyttämällä jarruletkun tyyppistä vahvistettua letkua pääsee tuontyyppisestä ongelmasta eroon.

                Comment


                  #9
                  Mutta jos letku pääsee pullistumaan, niin vikaa voi olla muuallakin. Omastakin projektista pitääs purkaa kytkin juurikin tuon takia, taitaa olla asetelma paskana tai yks mitä mekaanikko ehdotti että olis haarukka vääntynyt, jos tuossa on semmosta.

                  Comment


                    #10
                    Ilmasitko sen työsylinterin paineilman avulla?

                    Comment


                    • #11
                      Ilmattu kaikilla mahdollisilla konsteilla-myös paineilman avulla. Ilmaa ei ole piirissä.
                      Nyt vaihdoin työsylinteriin pidemmän tangon, mutta sitten petti hitsaussauma pääsylinterin tangosta.
                      Kaikki osat uusittu letkuja myöten....
                      Nyt loppu remppa. Jatketaan sunnuntaina.

                      Comment


                        #12
                        Onkos katsottu että kytkinlevyssä on kaikki niitit kunnolla kiinni? Auki oleva niitti tekee myös
                        sen että kytkin ei irroita. Kokemuksen syvä rintaääni..

                        Comment


                        • #13
                          Ei ole niittejä tarkastettu. Pidensin työsylinterin tankoa ja ei apua siitäkään.

                          Täytyy vissiin käyttää kun taas viitsii tai syksymmällä kone irti uudestaan.

                          Alkaa oleen vitsit vähissä:(

                          Comment


                            #14
                            Mites pääsylinterin säätö? Siinä sylinterin ja haarukan välissä on pätkä kierrettä josta pääsee säätämään polkimen ja pääsylinterin välistä sielunelämää.

                            Comment


                            • #15
                              Säädetty on aivan vi......sti. Ei auta.

                              Comment


                                #16
                                Ootas, pääsylinteri on ok, työsylinteri on ok ja järjestelmä on ilmattu? Kun painat kytkimen pohjaan, kun moottori ei ole paikalla, niin liikkuuko se painelaakeri kunnolla siinä holkissa, eli käytännössä putoaa pois kytkinakselin päälle? Miulla on tuon rapee-20V:n kanssa vähän samantyyppinen ongelma, mutta irroittaa liian helposti

                                Hölmöjä kysymyksiä ja päättömiä ajatuksia:

                                Siulla on käytössä 3B:n vauhtipyörä, levy ja paineasetelma tai vastaavat hipo-osat, eikä sellaisia joissa paineaselman "sormet" olisivat mahdollisesti lähempänä kampiakselin päädyn tasopintaa? Ja niitä vastaan vastaavat 016-sarjaisen askin painelaakeri ja se muistaakseni 016 141 719A vipuvarsi, eikä se välipalikka vipuvarren juuresta ole unohtunut?

                                Tuli mieleen että vauhtipyörän pohjan ja kampiakselin väliin voisi pahimassa tapauksessa laittaa shimmi-levyjä joita käytetään ainakin 5-sylinteristen automaattilaatikoiden vetolevyjen alla. Esimerkiksi 035 105 303 A, sillä on paksuutta 1,25mm ja siirtää koko pakettia saman verran "taaksepäin". Vauhtipyörän pultti on M10x1,0x19,5mm - tarvittaessa tuolla jengalla löytää pulttiliikkeestä kovia 12.9 pultteja pidempiäkin.

                                Miulla on pari noita shimmilevyjä roikkumassa naulassa vanhoista automaatti 200:sta peräisin.

                                Comment


                                • #17
                                  Koneen aamulla taas irrotin ja vika löytyi. Vauhtipyörään ottaa kytkinlevyn jouset ja ehkä se booriholkkikin kiinni. Selvittelyä osasta tänään.
                                  Kiitoksia kaikille neuvoista.
                                  välipalikka vipuvarren juuresta
                                  Mitäs tällä tarkoitat?

                                  Comment


                                    #18
                                    Sellainen muovinen rillukka on siellä haarukan juuressa pallon päällä/ympärillä. Siis vastakkaisella puolella työsylinteriä.

                                    E: Tarkennetaan vielä, että siellä haarukan nivelpisteessä laatikossa kiinni.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ei kyllä muistu mieleen mitään muovista rillukkaa. Tutkitaan.

                                      Comment


                                        #20
                                        Jos kytkinlevyn booriosa tai keskiön vaimennusjouset ottaa vauhtipyörään kiinni, niin voisiko olla mahdollista että kytkinlevy on asennetty väärinpäin?

                                        Comment


                                          #21
                                          Ei vaan väärin tehty hipo-vauhtipyörä

                                          Comment


                                          • #22
                                            Joopa joo. Tepolle tosiaan tuon jo kerroinkin. Levyn väärinpäin saamiseksi tarvitaan oikea puusilmä.
                                            Sorvia tarvitaan.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Booriholkki ei ota asetelmaan kiinni, mutta jousen ymärille kääntyvä metallikielleke ottaa kiinni oikein kunnolla. Ihme kun ei ole irrottanut.
                                              Katsotaan mitä vauhtipyörän sorvaaja sanoo. Mallikin kuitenkin oli sorvarilla.

                                              Comment


                                                #24
                                                Pasi puhuu 01A:n haarukasta ja tupilla on 016.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Saisikos tuosta kuvia tänne kun kuulostaa aika mielenkiintoiselta...?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ajattelinkin, että olisikohan tuossa jotain eroa 01A/016, mutta ajattelin Ramin juttua ja 1+1=2.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Eiköhän tuon saa alkuviikosta sorvari tehtyä loppuun.
                                                      Tänään Sulkavalla soutua ja huomenna kateellisina katselemaan pystyvimpien aikaansaaannoksia Motoparkkiin.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kuva odotellessa. Onnistuiskos ne kuvat . Kertois paljon enemmän. paljonko sorvari ottaa pois. Vipuvarsi juttu on mielenkiintoinen. Tangon pidentäminen ei kevennä kytkintä, voi irrottaa pidemmälle, mutta vipuvarren muutolla/akselin sijainti saa kytkimen kevenemään ja ......707 asetelma on jäykkä. Tuossa taisi olla sitä 3B 200/S2 vauhtipyörien eroa.....

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Vauhtipyörä ja levy on mukana ja niitä saa ihmetellä Motoparkissa. katsotaan miten tekijä asian korjaa ennenkuin kehutaan tai annetaan muuta palautetta. Malli kuitenkin oli millainen piti tulla.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X