Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 TDI nykii kiihdyttäessä, multitronic -03

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5 TDI nykii kiihdyttäessä, multitronic -03

    Audi A6
    2.5 tdi BFC
    Multitronic
    Nykii liikkeelle lähtiessä kiihdyttäessä automaatilla pienillä kierroksilla,
    Tuntuu et tehot puuttuisi?
    manuaalisesti vaihteita käyttämällä toimii ongelmitta,
    Ja korkeilla kierroksilla toimii hyvin ja myös kylmänä,
    Heti kun lämmöt alkaa olee noin 70 paikkeilla niin alkaa oireetkin.
    Vikakoodia antaa ainoastaan:

    055F moottorituennan magneettiventtiili
    ulostulo/oikosulku plussaan

    Vaihteiston vikakoodei ei päässyt lukemaan (vaihteiston ohjainlaite korjautettu noin vuosi sitten myös).
    Ilmamassa mittari vaihdettu noin . 6kk sitten samoin 1 lämpötunnistin (vissiin mittarille).
    Ruiskutuspumppu vaihdettu yli vuosi sitten .
    EGR toimi testerin mukaan avasin myös eikä ollut tukkoinen.

    Voisko olla joku muu lämpötunnistin vika?
    Viimeksi muokannut jaen2017; 22.3.2017, 21:06.

  • #2
    Tervetuloa forumille. Aloita tutustuminen tästä:
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...30&postcount=7

    Comment


    • #3
      Pitäisi sitä vaihteiston kooditkin päästä lukemaan, jos oireet on laatikossa. Oliko jollain Bosch testerillä tms tuo koodien luku suoritettu vai ihan VCDS:llä?

      Comment


      • #4
        boschilla ei päässy vaihteiston koodeihin , se vähän tuntus siltä ku vaihtas liian aikaisin, kun yli 2000 kierroksilla ei mitään ongelmia,
        kohdistuu noi ongelmat varmaan noin. 1000-1600 väliin
        pitää kattoo jos pääsisi johonkin katsoo vaihteiston koodit lähipäivinä.
        en tiä kuinka paikkansa KTS200 pitää sen mukaan ei vaihteistossa koodeja mutta ei tunnistanut oikeeta vaihteistoa.

        Päivitystä tähän:
        Elikkä katselin tuota ilmamäärämittarin toimintaa ja EGR:än toimintaa
        Aluksi tuossa on
        3294 RPM
        kaasupoljin 100%
        EGR 88%
        ohjearvo 879.0 mg/h
        mitattu 867.0 mg/h
        parhaimillaan oli 937. mg/h

        Sitten tyhjäkäynnillä ja tasasella ajolla myös noi lukemat oli aika lailla samaa ohjearvojen kanssa

        Mutta sitten normaali lähtö liikenne valoista:
        800-1500 RMP
        EGR 88%
        ohjearvo 800-900 välillä
        mitattu arvo 400-500 välillä

        Että voisiko ilmamäärämittarissa olla sittenkin vikaa vaikka ei hirveän vanha olekkaan?

        Sitten vertailin määriä:
        1 syl. -0.54mg/h
        2 syl. -0.15mg/h
        4 syl. -0.47mg/h
        5 syl. -0.39mg/h
        6 syl. -1.17mg/h
        En tiedä miksi 3 sylinteriä ei näy vai onko se vertailun kohde sitten,
        Jollekkin varmaan noi arvot jotain sanoo??

        Ei ollut vaihteistossa koodeja. Vaihdettu nyt alipaineletkuja ja myös N75 venttiili ahtopaineen säätöventtiili.
        Ei vaikutusta, seuraavaksi varmaan pitää kokeilla MAP anturin vaihtoa
        Viimeksi muokannut jaen2017; 9.4.2017, 11:06. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

        Comment

        Working...
        X