Auto on vuosimallia 2000, manuaali sedan. moottori tyyppi AQJ. Vika on auton edestä katsoen kuskinpuolella taaimmainen sylinteri. Antoi aluksi vika koodin sen puolen lambdasta/seoksista, sai liikaa ainetta. lambdan vaihdoin uuteen, ei auttanut. Foorumilla törmäsin pcv venttiili ongelmiin ja myös se osottautu rikkinäiseksi omasta autosta, oli halki ja pääsi sieltä raakaa ilmaa koneeseen. Sen vaihto paransi ehkä hieman kierros herkkyyttä muttei vika poistunut silläkään. Nyt on selvitelty bensan saantia, uusittu kyseisen sylinterin suutin koska epäilin että ei saa bensaa koska tulppa oli sen verran kuiva. Suuttimelle tulee virta saman lailla kuin muihinkin suuttimiin. Sit kallistuttiin sytytyksen puolelle ja tuli todetuksi että kipinä uupuu. puolat tarkistettu ja toimivat, puolan johdohdoista sen verran että antoi puolet pienemmän jännitteen eculta tulevasta johdosta kuin muut puolat (pimeän sylinterin jännite 0.06-0.07v ja muut puolat 0.13-0.14v) jännite parani kun vedin eculta uuden johdon puolalle vaan eipä syttynyt kipinä. kokeilin myös vaihtaa ecun päästä johdot ristiin viereisen puolan kanssa, eikä syttynyt kipinä silläkään pimeään sylinteriin, viereinen sylinteri kyllä kipinöi. kokeilin myös ottaa viereiseltä puolalta johdot pimeälle sylinterille ja eculta suoraan johdon muttei auttanut sekään. nyt alkaa olemaan oma tieto taito loppu eikä enään riitä ymmärrys niin ajattelin kysyä täältä jos olisi joku joka asiasta osaisi jotain sanoa ennen ku vien auton korjaamolle
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S6 C5 käy seitsemällä eikä anna vikakoodia
Collapse
X
-
Ja oli kokeiltu myös varmasti toimivalla puolalla ja varmasti toimivalla sytytystulpalla? Mites oliko näissä ne samat puolien pääteasteet mitkä hajoaa vitoskoneista, 1.8t ja 2.7tt koneista?
-
puola on toimiva, sen testasin vaihtelemalla puolia ristiin. tulppa oli ihan uusi, koitin myös vanhoilla tulpilla. puristukset oli kuulemma mitattu sillon ko se antoi koodin lambdoista ja seoksista ja ne oli kuulemma hyvät, sillon et ite ollu paikalla. perjantain käytin koneella ja 1 parkkitutka pimeenä, valojen korkeuden säädön anturi ja bensan tason anturi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vettis Näytä viestisitä mä olen miettiny. ihmetteli sitä miks se antaa 8 sylinterin portista kipinnän 7 sylinterille muttei 8 sylinterille. 20 minuuttia sitte soitin ecusta marmorille. 910€ uusi ja toimitusaika +1kk. pystyykö ecua jotenkin testaamaan että se vika varmasti on siinä?
8 puola on testattu 7 liittimessä ja toimi, 7 puola testattu 8 liittimessä ja toimi mutta 8 puola ei toimi 8 liittimessä? Ymmärsinkö oikein?
Oletko puolat vaihtanut ristiin?
Comment
-
eli ecun vaihto ei olekkaan ihan niin yksinkertainen homma mitä olin kuvitellun, oli se ecu uusi tai käytetty se täytyy koodata omaan autoon sopivaksi? puolia on vaideltu ristiin, tulppia ja puolia on vaihdeltu puolin ja toisin. puolat on kaikki toimivia. missään kokeilussa ei antanut kipinää 8 sylinterille. ei edes niin että ryöstin plussat ja miinukset viereisestä liittimestä eculta tulevan johdon vedin suoran ecusta puolaan.
Comment
-
Tätä tänäpä tutkittiin ja on siellä ihan oikeasti ecu jotenkin kummallisella tavalla rikki. Ei anna 8. sylinterille kipinää eikä pääse esmes Gallettolla kiinni vaikka tekisi mitä kuperkeikkoja. Hyllystä toinen ecu kiinni ja heti käy kaikilla.
Ei tosin kovin nätisti vieläkään, tärisee ja putputtaa. Pitää jatkaa tutkimuksia toisella kertaa, äkkiseltään 093 kanavalta näyttäis löytyvän syy.
Comment
-
Vieras
-
Ei ollut tarkoitus olla turhan kryptinen, varmuutta ei vielä ole kun loppui päivä kesken. Nokkien säätöarvothan tuolta näkyy kanavalla 093 lohkot 3 ja 4 (niissä koneissa joissa kaksi sylinterikantta). Arvo pitäisi olla lähellä 0 astetta, raja muistaakseni +-6 astetta ja tässä oli molemmin puolin reippaasti yli.
Nyt vaan toivotaan että koneesta löytyy vielä terveet puristukset kun jaon korjaa kohdilleen.
Comment
-
Kiitokset Hopsikselle eilisestä. Auto käy taas kaikilla. Nyt jännittämään mitä jakopää tuo tullessaan kun päästään konetta paremman ajan kanssa katsomaan
Vähä meinas suupielet nousta kun löyty autosta taas menohaluja entiseen tapaan.Viimeksi muokannut Killeri; 4.4.2017, 06:32. Perustelu: Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan editoi vanhaa.
Comment
Comment