Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 Lämppäri

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S2 Lämppäri

    Kertokaapa että mikä voisi olla kun ei tule lämmintä ilmaa vaikka koneen lämmöt on yheksässä kymmenessä? ainoastaan haaleaa ilmaa tulee kun ajelee hissunkissun mutta jos nostaakierroksia jonnekki neljän tonnin kieppeille niin rupee tuleen lämmintä ja myöskin sillon tulee kun laittaa eberin päälle ajon aikana. käytin eberiä huollossa kun ajettelin et ois sen aiheuttamaa mut ei ollut siellä vikaa. tuntuu olevan jonni verran monimutkanen tuo vesi järjestelmä et jos löytys viisaita neuvoja

  • #2
    ominaisuus. Kahdessa autossa törmännyt samaan, aivan raivostuttava ominaisuus.

    Comment


    • #3
      Minulla teki samaa kun oli jäähdytysnesteet vähissä, ilman eberiä tosin.

      Comment


      • #4
        kaksi kertaa itselläni sama juttu. Molemmilla kerroilla homma on korjautunut vaihtamalla termari.

        Comment


          #5
          Voi olla lämppärin kenno niin scheisessa että vesi ei kulje läpi.

          Comment


          • #6
            Termariohje ei päde kyllä S2:ssa. Sen vaihtotarpeen näkee lämpömittarista.

            Veden vähyys ja ilma sisäkennolla ovat nuo syyt tuohon kierrätystarpeeseen. Kieltämättä kiusallinen juttu ja itselläni ollut samaa. Laita siis säiliö about melkein täyteen ja auto käyntiin ja ilmausruuvia auki yrittämään. Ei kannata sitten käyttää termarille asti, koska siinä vaiheessa syntyy painetta rutkasti ja ilmausruuvin on silloin syytä olla kiinni.

            Likainen kenno ei varmastikaan hirveästi paranna tilannetta. Systeemiä voi koittaa huuhdella puhdistusaineilla jne.

            Comment


            • #7
              Veikkaisin kyllä tehotonta pumppua, koska kierrosten nosto ja eberi auttavat.

              Comment


              • #8
                No syy on konstruktiossa. Pumppu on teholtaan sama kuin esim. sinulla. RS2:ssa on sitten muutama hammas pumpun hihnapyörässä vähemmän eli se pyörisi lujempaa. Kallis muutos!

                Jos vettä ei katoa niin täyttö täyteen ja ilman poisto kyllä auttaa pysyvästi. Säiliön siis voi täyttää täyteen ja ylimääräinen tulee vain korkin kautta sitten konehuoneeseen jne.

                Eberi auttaa varmasti siksi että tyypillinen asennustapa on laittaa lisälämmitin auton lämmityslaitteen letkuun kiertämään lisälämmittimen kautta. Siinäpä on siis sähköpumppu joka takaa nesteen kierron myös sisäkennolla. Voihan siihen lämmityslaitteen haaraan siis laittaa vaikka mersutyyliin sähköisen pumpun. On käynyt mielessä, mutta myös lisälämmitin on ostoslistalla, joten en ole jaksanut toteuttaa.

                Comment


                • #9
                  Mulla oli sama ongelma eberin asennuksen jälkeen. Poistui tosiaan ilmaamalla järjestelmä. Ilmausruuvi oli niin jumissa, että ei toivoakaan ehjänä saada auki. Ilmaus onnistuu käyttämällä autoa paisuntasäiliö piripinnassa. Eli pikkuhiljaa vettä lisäten siten, että säiliö on täynnä kokoajan. Piti myös käyttää niin kauan että termari avautui, jotta sai kaikki ilmat pois.

                  Comment


                  • #10
                    Missäs välissä Valtterin eberi luuraa? Laitoitko vaan ihan tyypillisesti sisäkierron letkun kiertämään eberin kautta? Mihin itse lämmitin on sijoitettu? Kiertääkö lisälämmittimessä neste samaan suuntaan kuin moottorissa normaalisti eli voitko käyttää ajon aikana kylmällä koneella lämpenemisen nopeuttimena?

                    Comment


                    • #11
                      Just tossa sisäkierron letkussa siten, että voi käyttää moottori käynnissä. Eberi on alkuperäisen ilmansuodattimen paikalla. Nyt tilalla on vapaavirtaussuodatin, joten tilaa riittää molemmille.

                      Comment

                      Working...
                      X