Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.5 TDI laatikko vuotaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2.5 TDI laatikko vuotaa

    Eli kyseessä -99 a6 2.5l automaatti tdi ja ongelma semmonen että vuotaa öljyputkesta laatikon vieressä. Öljy tulee ns.kaavelin välistä siellä missä turbiini on. Laatikko purettu kertaalleen ja vaihdettu turbiinin laakeri + stefa(?) vuoto jatkuu. Missä muualla voisi vika olla?

  • #2
    Siis vuotaako se putki vai ei?

    Comment


    • #3
      Siis olen ostamassa tuollaista niin ilmotuksessa luki että putki vuotaa, sit kysyin tarkemmin ni sano et kaavelin ja turbiinin välistä tulee. En ole automaattilaatikkoa ennen purkanu ni en tiedä mitään niistä ni ajattelin täältä kysyä apua että löytyiskö jostain esim Räjähdyskuvaa laatikosta mistä näkis että mistä se voisi vuotaa?

      Comment


      • #4
        Turbiinin stefa tai öljypumpun o-rengas.. tod näk turbiinin stefa. Voi johtua myös glykolista öljyn seassa joka yleensä tarkoittaa että loota entinen.

        Comment


        • #5
          Viimeks ku laatikko avattiin ni stefa oli siel irtonaisena. Silloin vaihdettiin turbiinin stefa ja just tuo O-Rengas,
          O-renkaasta näki miten se on pyörinyt paikallaan ku semmoset hankaus jäljet ulko ja sisäpuolella. Voi olla että stefa on irronnut taas.

          Comment


          • #6
            Update: saatii auto ylös ni vaikuittais moottori öljyltä. Ei ole punasta vaan semmosta beigeetä väriltään. Mistä lähtis vikaa ettimää ja mitä availemaa?

            Vuotaa siis tosa kohtaa.

            Comment


            • #7
              Kyseisessä laatikossa ei pitäisi olla punaista vaan juuri beigeä öljyä. Sulla on dieselmoottori, joten moottoriöljy on mustaa.

              Luultavasti sulla on öljypumppu laatikosta korkannut.

              Comment


              • #8
                Jos noin on niin toivottavasti tämä vielä iloksi muuttuu. Olin metsästämässä jo uutta laatikkoa. Perjantaina lähetää purkamaa laatikkoa ja kattomaan tarkemmin ammattilaisen kanssa.

                Comment


                • #9
                  Mulla tuo öljypumpun hajoaminen oireili juuri noin, ja maksoi 2500€.

                  Comment


                  • #10
                    UPDATE:
                    Laatikko on irti ja stefa oli aivan lommoillaan, ihan niinku olis ruuvarin kärjellä se sinne hakattu.
                    Nyt enää sit uutta stefaa ettimään ku ei tahdo oikeen löytyä tämän kokosta paikallisista varaosakaupoista.

                    Update2:
                    stefa vaihdettu, öljyvuoto loppu.... hetkeks, kerkes 20km ajamaa ni parkissa kun auton sammuttii, käynnisti hetken päästä uudestaan ni tuli KAIKKI laatikkonesteet pihalle. 9l õljyy hukkaan.
                    Turha tota laatikkoa enään korjata ku turbiini ottanut läpöä ja lämpövärjääntynyt, "kytkimet" luistaa, vaihteita vaihtaa miten sattuu ja öljypohja täynnä metallisilppua...
                    Ulkomailta onneks uus kunnostettu laatikko turbiinin ja takuun kanssa halvalla.
                    Viimeksi muokannut JorKsX; 14.4.2017, 19:25.

                    Comment

                    Working...
                    X