Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lötköön jämäkämpää kytkintä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lötköön jämäkämpää kytkintä?

    Tervehdys.

    Tulipa leikkimielellä kokeiltua miten typ44 audi 200 TQ Avant vm. 1988 liikahtaa 1.4baarin ylipaineella. Kokemus oli muuten varsin miellyttävä :), mutta kytkimen luisto oli helposti havaittavissa vääntömomentin noustessa päälle 400Nm:m. Tokihan kytkin on vanha ja kulunut, mutta hupihetkiä ajatellen olisi hyödyllistä löytää käyttöpeliin sopiva kytkin jolla vääntömomenttia voisi siirtää ainakin 600Nm:ä.

    Onko arvon raadilla ehdotuksia sopivaksi voimansiirtoelementiksi?

    #2
    www.clutchnet.com ja valinnan vaikeus :)

    Comment


    • #3
      Aihetta sivuten, paljonko tuollaisen 10v:n vakiokytkimen voi olettaa vääntöä pitävän? Olettaen tietysti, että asetelma ja levy ovat iskussa/uusia.

      Comment


        #4
        MC:ssä nähdäkseni sama kytkin kuin 20v 3B:ssä (240mm). Moisesta kokemusta miten vakio kytkin kestää kohtuullisesti 300Hp / 500Nm lukemia. Sen puolesta pistäisin vain uuden vakion.
        Toki noilla lukemilla vakion kestoikä jää selvästi alle 100 tkm.

        Comment


          #5
          Kiitokset Porkkis linkistä. - Valinnan vaikeus tuossa todellakin tulee...
          Uusi vakiokytkin on toki yksi ratkaisu, mutta pelkään että sen potentiaali tulee vastaan liian pian kun saan toteutettua suunnitelmani.

          Comment


            #6
            Vanhaan säikeeseen liittyen: Minkähänlaisilla spekseillä kytkintä pitäisi etsiä kun auton vuosimalli on 1988 (käyttöönottopäivä 31.08.1988) ja huoltokortista poimitaan seuraavat kirjaimet: Moottori 1B ja vaihteiston tunnus AAT A0B.
            Ilmeisesti kytkin on 240mm, mutta onko vauhtipyörä malliltaan lituska vaiko upotettu? Entä onko kytkinakseli pooritukseltaan 23 vai 24 hampainen?

            Comment


              #7
              AAT on takamurikka. AOB aski.

              24 hampainen on t44 turboissa aina tehtaalta.

              VP luultavasti suora, koska 1B tehty 88-90. Vanhemmissa upotettu iso limppu. Onkohan jopa sääntönä, että torseneissa on suora. 1B quattro on vähän kummajainen, eli nämä oletuksella ettei auto ole ollut alunperin joku muu ja nyt siis rakennelma. Auto on vuosimallia 89.

              Comment


                #8
                Kiitoksia kovasti. Nyt ei tarvitse alkaa purkuhommiin asian selvittämiseksi.
                Nyt täytyy toki vielä tarkistaa että moottorin ja vaihteiston kupeessa olevat merkinnät vastaavat tuossa huoltokortissa olleita. - Vielä kun tietäisi mistä etsii ja mitä...

                Vuosimallin oletin -88:ksi kun tuon Necharsulmin valmistenumero on WAUzz44zJN253xxx.

                Comment


                  #9
                  Olet aivan oikeassa. 88 se on. Yöllä ei vissiin meikäläisellä kulje hissi ihan yläkertaan asti. Olin muutenkin sekaisin, koska katselin tuota perhealbumista satkuna ja eihän sieltä 1b quattroa löydy... Ihan bullshittiä hammaslukua ja vp:ää lukuunottamatta tuo viimeöinen viestini. Sorry.

                  Nytkun tietää valmistenumeron lopun voi tuosta jo päätellä että on facelift ja torsen. Eikö vain? VP on silloin varmasti suora.

                  Comment


                    #10
                    Olet Porkkis oikeassa. Facelift 200:n torsenilla on auton tekniikka.

                    Katselinkin tuossa eilisehtoona clutchnetin kytkimiä, mutta eipä ole jenkkipoika minkäänlaisia speksejä vehkeistään viitsinyt ilmoittaa... Pitäisiköhän tehdä raaka veto ja rakentaa monilevykytkin, vai riittäisikö siltikin Sachs Racingin asetelma ja vakiolevy? - Vai olisiko jokin muu vaihtoehto suositeltavampi olettaen maksimiväännön huitelevan luokassa 600Nm?

                    Comment


                      #11
                      Kokemuksesta uskallan noihin lukemiin suositella Sachs Race asetelmaa vakiolevyn kanssa, ei mitään ongelmia.

                      Comment


                        #12
                        Ei siihen noilla väännöillä kannata monilevykytkintä laittamaan, tulee kohtalaisen vaikea ajettava kun ei voi luistattaa. Itsellä ei ole kokemusta mutta näin sanoi Ojennus.

                        Clutch Mastersilla on myös ihan näppärän oloisia kytkimiä: tässä stage 4.

                        Comment

                        Working...
                        X