Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t paisuntasäiliön alipaine ja kadonneet nesteet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t paisuntasäiliön alipaine ja kadonneet nesteet

    1999 TT 1.8t:llä. Oireena se, että alkaa tihenevässä määrin ilmoitella jäähdytysnesteen vajausta. Paisuntasäiliössä nesteen pinta onkin huomattavan alhaalla, mutta kun säiliön korkin aukaisee, säiliössä oleva alipaine tasaantuu ja nesteet palaa paisuntasäiliöön. Sitten saa taas päivän ehkä mennä ilman sen kummempaa. Onko jossain ilmausväylä tukossa vai mistä voisi johtua? Toisena oireena on se, että taitaa hävittää jonkun verran nestettä muutenkin, mutta siihen on täällä jo paljon vinkkejä mistä voisi hävittää.

  • #2
    Eiköhän siellä kuitenkin ylipainetta ole jos kone on lämmin. Vanhat pehmenneet letkut tollaista tekee. Kun järjestelmän paine nousee niin letkujen halkaisija kasvaa ja säiliön paisuntavara ei riitä, pinta laskee alle minimirajan.

    Comment


    • #3
      Voisiko olla paisarin korkki viallinen. Siinä on jonkinlainen ylipaineventtiili.

      Comment


      • #4
        Paisuntasäiliön ilmatilavuus on sellainen että se ylipaineventtiili aukeaa vain "vikatilanteessa". Vaikka se siis olisi jotenkin rikki niin tälläistä vikaa ei pitäisi tulla eteen, olettaen että kansipahvi/yms on ehjiä.

        Comment


        • #5
          Kuinka usein lisäilet nestettä jos laitat pytyn täyteen? Jos avaa korkin tuleeko paine voimalla ulos?

          Comment


          • #6
            Olen lisäillyt säännöllisen epäsäännöllisesti. Talven aikana on mennyt reipas litra nestettä.
            Öljyn sekaan ei mene, koska siellä osastolla pinta stabiili. Ei valuta alleenkaan, koska parkkipaikka puhdas auton alta. Semmoinen makea tuoksu lämpimänä auton sisälle käynnistettäessä tulee, joten veikkaan että johonkin kuumaan se tiputtaa ja sieltä haihtuu.

            Comment


            • #7
              Katsoppa mattojen alle jos hytissä tuoksuu lämmin glykoli.

              Comment


              • #8
                Jos olisi oma auto samoilla ongelmilla niin ihan ensiksi kokeilisin ilmata sen eli kylmänä letkut täyteen, korkki auki, käyttö lämpimäksi siten että lämmityslaite puhaltaa lämmintä. Kone pitää käyttää niin lämpöiseksi että flekti lähtee päälle. Ei riitä että mittari näyttää 90 ast. Jos tuo ei onnistu ilman että puhaltaa nesteet pihalle niin sit on isompia ongelmia edessä eli vuoto jossain esim. kennossa tai sylinterin kannessa.

                Jos tuo ilmaus on ok niin sitten etsimään vuotoja järjestelmästä. Jos ulospäin vuotaa niin se löytynee kun seuraa punaista väriä tai testaa lattiamattojen märkyyttä. Jos se vuotaa sisäänpäin (eli kannentiivistevika) niin se tuskin menee ilmauksestakaan läpi.
                Viimeksi muokannut Coupevesqu; 10.3.2017, 22:18.

                Comment


                • #9
                  Jos makea tuoksu tulee ni eiköhän siellä pikkuvuoto oo , noissa on ihan peruspaikat mist vuotaa. Haulla voi ettii lisää.

                  Comment


                  • #10
                    Matot kuivat, joten kennosta ei vuoda. Otin motin suojamuovit päältä pois ja illistelin minkä pystyin. Ei muuta kuin ihan pientä kosteutta moottorin oikean puolen kiinnikkeissä.
                    Katsoinpa vielä auton alle ja sieltä se sitten löytyy, että ulospäin vuotaa (onneksi). Alasuojamuovin reunoissa punaisia tippoja. Sen verran vähän tihkuttaa, että ei tule sitten lammikkoa alle.
                    Pitää vaan saada auto ylös niin eiköhän se vuodon lähde siitä selviä.

                    Comment


                    • #11
                      Ettei vuotaisi sieltä kannen takapäästä? Eukon autoon hiljaan vaihdettiin se laippa kun vuoti.

                      http://www.audizine.com/forum/showth...Coolant-Flange

                      Comment


                      • #12
                        horchille psteet. Samainen osahan sieltä oli halki.

                        Comment


                        • #13
                          Rapiat kaksi tuntia töitä vianetsintä + korjaus ja osa. 180 euroa kustansi tämä vuoto...

                          Comment

                          Working...
                          X