Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorin öljymäärän tarkastusvalo syttyi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moottorin öljymäärän tarkastusvalo syttyi

    Eilen tuossa työmatkalta palatessa alkoi motarilla palamaan A6:n taulussa öljymäärän tarkastusvalo.

    No siitä sitten asemalle öljyjä tarkistamaan ja öljyä oli siellä max merkkiin asti. Sinällään näin pitää ollakin, sillä autoon on 2tkm sitten tehty vuosihuolto, jossa long lifet on koneeseen vaihdettu ja auto ei juuri öljyä ole syönyt, eikä lammikkoa ole auton alle ilmestynyt.

    Soitto treen laakkoselle - joo tuo se auto tänne, niin vaihdetaan se öljytunnistin. Hinta-arvio töineen 350 egee (anturi 150e)!! No, elämän on, mutta onko tämä tosiaan näin tyyris? Ei kellään olisi tollasta varaston nurkissa pyörimässä, vai vedänkö anturin piuhat poikki? :)

    Niin ja valo lähti eilen pois taulusta loppumatkan ajaksi kun huoltoasemalta palasin himaan, mutta tänään aamulla valo loisti koetaulussa heti kun starttasin...
    Viimeksi muokannut okkim; 9.1.2008, 21:21. Perustelu: Otsikon hienosäätöä

  • #2
    Ei tekisi mieli maalailla piruja seinälle mutta itselläni tapahtui n. vuosi sitten tällaista: A4:sta öljypumppu rikki (?) - mittarissa 62tkm

    Comment


    • #3
      No kaikkihan on mahdollista mutta itsellä toi on se keltainen öljymäärävaroitus + piiiiiip ääni eli tyyliin sama, kun on bensa vähissä varoitus, mutta tiedä näistä.

      Lyön tänään duunin jälkeen VAG COM:n kiinni ja tsekkaan vikakoodit. Ainakaan vielä viime viikolla ei vikakoodeja autosta löytynyt...

      Comment


      • #4
        Aaah no sittenhän ei ole hädänpäivää! ;) Luulin että sulla syttyi tuo punainen valo! Eiköhän se sitten ole vaan toi anturi...

        Comment


        • #5
          Sattuisiko joku tietämään mistä ko. anturin löytää? Tsekkaisin itse piuhat ja tunkis CRC:tä anturin täyteen :)

          Comment


          • #6
            Ei ollut vikakoodeja. Mielenkiintoisena ilmiönä todettakoon, että toi keltainen varoitusvalo häviää aina kun ottaa öljytikun ulos ja pistää takaisin - varoitusvalohyppää sitten takaisin näkyviin about muutaman sadan ajetun kilsan jälkeen...

            Comment


            • #7
              Konepellin aukaisulla on vissiin joku yhteys tuon keltaisen valon palamiseen: "Auton käynnistää, öljynpainevalo alkaa palaa..."

              Comment


              • #8
                Öljymäärän tunnistin

                Tuo öljymääräanturi ja konepeltikatkaisija lähettää tietoa mittaristoon ja kun keltainen tippakannun kuva syttyy, odottaa mittaristoelektroniikka avataanko pian konepelti, jos aukeaa, olettaa se, että öljyä on lisätty ja 100 kilometriin ei valo pala, sen jälkeen järjestelmä tsekkaa öljymäärän uudestaan ja ryhtyy tarvittaviin toimenpiteisiin jos se havaitsee edelleen puutetta öljyn määrässä.On noita antureita rikkunut ja sitten järjestelmä toimii miten sattuu. Mutta pahimmassa tapauksessa voi mennä mittaristo uusiksi, koska "aivot " on sielä ko. toimintoon. Allekirjoittaneella olisi ehjä anturi varastossa.

                Comment


                • #9
                  Ny jo lähes 1000km rullattu eikä öljyvalo ole vieläkään syttynyt... Mitä lie anturi/kosketushäikkää, pitää vielä seurata ennen kuin sen anturin viitsii vaihtaa.

                  Comment


                  • #10
                    Itse olen taistellut myös kyseisen anturin toimivuuden kanssa.
                    ...ja mielestäni se ei toimi kunnolla vieläkään vaikka
                    anturikin on vaihdettu. Viittaa siis johonkin toiseen vian aiheuttajaan.
                    Asiasta on ollut juttua täällä foorumillakin.

                    Anturi sijaitsee öljypohjassa.

                    Jos joku jo tietää miten Vag-Comilla sitä
                    anturia saa tarkkailtua kiinnostaisi tietää.

                    Comment


                    • #11
                      Oli kallis koska oli turha vaihto, ja toisaalta ~70? maksoi joten oli kallis
                      joka tapauksessa.

                      Comment


                      • #12
                        Noniin. Elikkä itellä vähän samanlaisia oireita tuossa omassa a4:ssa. Elikkä nyt on kaksi kertaa tehnyt semmosta että kylmänä käynnistäessä on syttynyt punainen öljykannun kuva ajotietokoneeseen, mutta kun auton sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin ei syty enää uudestaan. Molemmilla kerroilla öljyä on ollut vähintään mittatikun puolenvälin verran. Missä mahtaa vika olla? Öljypumpussa? Antaako tuo vikakoodeja jos pumppu on sökönä?

                        Comment


                        • #13
                          Mykkä on mullakin tuo öljyntasoanturi edelleen. Enkä ole keksinyt missä vika piilee.
                          Tuskin ainakaan mulla on vika öljypumpussa kun kilometrejä on tullut ekoista oireista jo miltei 100tkm.

                          Comment

                          Working...
                          X