Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.8 ACK jakopää löystyi kesken ajon.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.8 ACK jakopää löystyi kesken ajon.

    tere

    jakopää pääsi löystymään kesken ajon, tai oikeastaa parkkipaikalla kuulin sen vasta. Auto kummiski kävi/käy ja käynnisty normaalisti, mutta pitää vaan vähän kamalaa meteliä..

    onko näissä kuinka herkkänä venttiilit ym hajoamaan?

  • #2
    No kyllä siitä menee venttiilit solmuun jos männät pääsee koskemaan. Miten totesit että se on löysällä? Ja paljonko se oli? Mikä oli rikki?

    Korjaa rikkoontunut osa ja laita jako kohdilleen. Jos edelleen käy hyvin, niin kovaa ajoa vaan.

    Comment


    • #3
      No kyllähän sen sokeakin huomais kun hihna jää käteem :D sen verta löysä että kyllä sen tuosta pois sais helposti, muttei ole kummiskaan lähteny. Vissiin toi kiristin patruuna pettäny. Juu tarvii laittaa osat paikoille ja tehä mittaus vielä.

      Comment


        #4
        Siis kumpi hihna jako(hammas)vai moniurahihna?

        Comment


        • #5
          Taas yks niin sekava juttu, siis sieltä varmaan mennyt moniurahina rikki?

          Comment


          • #6
            Kyllä sokeakin huomaa jos sillä on röntgenkatse. Vai oliko se nyt oikeasti jakohihna joka oli löysällä, eikä moniurahihna?

            Comment


            • #7
              Niikun ilmotuksessa lukee nii jakohihna, eli hammashihna. En nytte tiedä miten saitte tuosta moniurahihnan mutta eikai siinä mitää. Kiitos kummiksi :)

              Comment


              • #8
                No kun kun ei sitä jakohinaa suoraa näe jos ei pura tavaraa eestä ensin pois.

                Comment


                • #9
                  Ok, sovitaan niin että mulla jakopäänä moniurahihna :).
                  Toiseks kyllä sen näkee jos on jätetty suojamuovit pois.
                  Kolmanneks edelleen oli kyse siitä jakopäästä eli hammashihnasta. Vai oletko montakin moniurahihnallista jakopäätä vaihtanu? :)
                  Täällähän on meno melkee sama kun facebookin puolella :D. No se siitä, ei tarvi ottaa niin kirjaimellisesti ;) taikka olla (tosikko):)

                  Comment


                  • #10
                    Onhan se nyt hyvä varmistaa kun ei voi olla varma jos kuitenkin olisi mennyt hihnat sekaisin. Ja toisaalta on melko epänormaalia että ne jakopään suojamuovit on jätetty pois, eikä siitä erikseen mainitse, niin ensimmäinen ajatus on ettei konetta käyttäessä voi jakohihnaa nähdä.

                    Ei siis tarvitse näsäviisastella että mikä sulla on siellä jakohihnana, jos porukka koittaa vain selventää kokonaiskuvaa annetuille (vajaille) tiedoille.

                    Ja kun vauhtiin pääsin, niin mikä sijainti tuo V-S on? Siihen on tapana laittaa joku ihan oikea kaupunki tms.

                    T: Tosikko ;)

                    Comment


                    • #11
                      Kiitos edelliselle huomautuksesta, ronzu laita profiilisi kuntoon, niin kuin säännöt edellyttävät.

                      Toki samalla on hyvä muistuttaa tästä: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...30&postcount=7

                      Comment


                      • #12
                        Hei, onhan se hyvä varmistaa, mutta kun se jakopää on tossa näkyvillä ja otsikossa on siitä mainittu, niin miksi tarvii ruveta sitä moniurahihnaa siihen sekoittaa? :) En tiedä sitten mitä epäselvää mahtoi olla. Tarvii varmaa jatkossa erotella kaikki mitä on purkanut? :D . Eikös toi ole hammashihna mikä menee tuosta nokka-pyörien päätlä? Hampaat oli hypänny pois sieltä urista kun siinä nokka-pyörässä on.

                        Comment


                        • #13
                          Tuossa kohdassa pikkasen ristiriitaista tietoa, josta moni putoaa kärryiltä.

                          Alkuperäinen kirjoittaja ronzu Näytä viesti
                          No kyllähän sen sokeakin huomais kun hihna jää käteem :D sen verta löysä että kyllä sen tuosta pois sais helposti, muttei ole kummiskaan lähteny.
                          Jos jakohihna jää käteen, ei vaikuta kovin käyntikuntoiselta tai herää epäilys hihnojen sekoittamisesta. Väärinkäsitysten välttämiseksi ei ollenkaan huono erikseen mainita kopan aukaisusta tai puuttumisesta. Ei sitä erityisemmin tarvitse korostaa, mutta jotenkin edes.

                          Jos täysin puskista tulee joku tuntematon epäselvällä ulosannilla, niin ei muut voi tietää mikä on todellinen osaamistaso.
                          Monenlaista "viheltäjää" kumminkin voi olla liikkeellä. En tarkoita, että juuri sinä olisit, vaan ihan yleisesti.
                          Vakiporukka yleensä oppii jotenkin tuntemaan toisensa, vaikkei välttämättä tapahtumissa kauhean aktiivisesti kävisikään ja tietää millä tasolla kenenkin tiedot ja taidot on.

                          Tervetuloa foorumille alkuvaikeuksista huolimatta. Pikkasen panostusta ymmärrettävyyteen, niin kyllä se siitä... Linkin takana ihan hyvät perusohjeet. Erityisesti ne viimeiset rivit. Ei tämä kumminkaan niin vakavaa ole. :)

                          Comment


                          • #14
                            Kun jakohihna jää käteen, niin venttiilit on jo solmussa... Hampaan hyppäys ei tee hihnaa löysäksi ja monet "korjaajat" tekee sen maksusta.
                            Viimeksi muokannut Kilu7; 9.3.2017, 23:43.

                            Comment


                            • #15
                              Sitähän ei voi autoa näkemättä tai henkilöä tuntematta tietää kuinka paljon vian kuvauksessa on värikynää. Mutta joka tapauksessa löysä jakohihna ei kuulosta kovin terveeltä ja vauriot voi olla isot.

                              Sekin olisi ihan mielenkiintoinen tieto kuinka pitkään on ajettu edellisen vaihdon jälkeen ja mitä kaikkia osia on vaihdettu hihnanvaihdon yhteydessä. Muuta kuin se hihna. Jos halvalla tehdään/teetetään, voi jotain olennaista jäädä vaihtamatta...

                              Comment


                              • #16
                                Pahoittelen jos on epäselvää. Äidinkieli jankirjotus ei ole vahvin joten pilkut ja pisteet löytyy sieltä täältä, jos ollenkaan..
                                Vanhanomistajan mukaan 40t n 4v vanha, sitä en tiedä mitä ovat sinne laittaneet. Moottirn vaihossa olis lullu että laittais kaikki kunnolla? Tai sitten osat vaan pettivät jostain toisesta syystä? Mutta auto saatiin tänään ajoon kummiski uudella jakopääsarjalla.(Y) tulipa huomattu samalla yhtä sun toista (murhetta/patenttia..) moottori tyyppiki näyttävästi eri. Näytti olevan apr jos en nyt väärin muista. Nyt nukkumaan kiitos kummiski :).

                                Ohajainrullasta oli kaikki laakerit lähteny karkuun ja kiristäjästä laakerit tervehti. Kuvakin vois laittas mut en taidan ihan hiffata :D
                                Viimeksi muokannut okkim; 13.3.2017, 08:21. Perustelu: Viestit yhdistetty, älä tee heti uutta perään vaan muokkaa vanhaa.

                                Comment


                                • #17
                                  Niinhän sitä luulis, mutta luulo ei ole tiedon väärti. Jotkut menee sieltä missä aita on matalin. Vaikeaa sanoa että mikä sen on rikkonut.

                                  Mutta tuuria oli matkassa jos se kerran vielä käy normaalisti! :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Voi hyvinkin olla että edellinen jakopään remppa on käsittänyt pelkän jakohihnan (jos sitäkään), ja muut hilppeet vanhat. Moottorikin on voitu vaihtaa siinä samalla tyyliin "äkkiä ja halvalla nippuun".

                                    Jos siellä APR moottori on, niin sillä ei taida mitään käytännön eroa ACK:hon. On se paperilla ainakin vähän uudempi, ja siihen on ilmeisesti vaihdettu vaijerikäyttöinen kaasuläppä, kun normaalisti siinä on sähköinen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      [IMG][/IMG]
                                      Tossa on joku linkki. Joo tuuria ollu kyllä. Joku (alipaine) letku oli ruuvilla tukittu,
                                      Viimeksi muokannut ronzu; 14.3.2017, 10:53. Perustelu: Kuva

                                      Comment

                                      Working...
                                      X