Hei,
elikkäs potilaana olisi vm97 Audi A4 B5 Quattro. Autossa on 2.6 V6 ABC-moottori.
Oireena sellainen, että täysikaasu kiihdytyksissä on havaittavissa pientä nykymistä. Auto ikään kuin kiertää noin 1000 kierrosta ylöspäin sitten
nykäisee ja taas kiertää 1000 lisää ja nykäisee. Tätä ilmenee koko kierrosalueella ja kaikilla vaihteilla.
Vikakoodit antoivat seuraavaa:
00535 - Knock Regulation 1
19-10 - Lower Limit - Intermittent
00536 - Knock Regulation 2
19-10 - Lower Limit - Intermittent
Auton bensan sekaan laitettiin suuttimien puhdistusaine ja vaihdettiin uusi bensansuodatin. Nykiminen väheni tällä hiukan, mutta vikakoodit
tulivat takaisin.
Sitten vaihdettiin molemmat nakutusanturit ja vika sekä koodit säilyivät edelleen.
Mikähän tälläista voisi aiheuttaa? Voisiko bensapumppu olla menossa tai jotain vastaavaa, kun jos olen oikein käsittänyt, niin nuilla koodeilla
ilmeisesti moottori alkaa myöhästyttämään sytytystä, jotta se ei pääsisi nakuttamaan.
elikkäs potilaana olisi vm97 Audi A4 B5 Quattro. Autossa on 2.6 V6 ABC-moottori.
Oireena sellainen, että täysikaasu kiihdytyksissä on havaittavissa pientä nykymistä. Auto ikään kuin kiertää noin 1000 kierrosta ylöspäin sitten
nykäisee ja taas kiertää 1000 lisää ja nykäisee. Tätä ilmenee koko kierrosalueella ja kaikilla vaihteilla.
Vikakoodit antoivat seuraavaa:
00535 - Knock Regulation 1
19-10 - Lower Limit - Intermittent
00536 - Knock Regulation 2
19-10 - Lower Limit - Intermittent
Auton bensan sekaan laitettiin suuttimien puhdistusaine ja vaihdettiin uusi bensansuodatin. Nykiminen väheni tällä hiukan, mutta vikakoodit
tulivat takaisin.
Sitten vaihdettiin molemmat nakutusanturit ja vika sekä koodit säilyivät edelleen.
Mikähän tälläista voisi aiheuttaa? Voisiko bensapumppu olla menossa tai jotain vastaavaa, kun jos olen oikein käsittänyt, niin nuilla koodeilla
ilmeisesti moottori alkaa myöhästyttämään sytytystä, jotta se ei pääsisi nakuttamaan.
Comment