Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B5 2.6 V6 ABC nykimisongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B5 2.6 V6 ABC nykimisongelma

    Hei,

    elikkäs potilaana olisi vm97 Audi A4 B5 Quattro. Autossa on 2.6 V6 ABC-moottori.

    Oireena sellainen, että täysikaasu kiihdytyksissä on havaittavissa pientä nykymistä. Auto ikään kuin kiertää noin 1000 kierrosta ylöspäin sitten
    nykäisee ja taas kiertää 1000 lisää ja nykäisee. Tätä ilmenee koko kierrosalueella ja kaikilla vaihteilla.

    Vikakoodit antoivat seuraavaa:
    00535 - Knock Regulation 1
    19-10 - Lower Limit - Intermittent
    00536 - Knock Regulation 2
    19-10 - Lower Limit - Intermittent

    Auton bensan sekaan laitettiin suuttimien puhdistusaine ja vaihdettiin uusi bensansuodatin. Nykiminen väheni tällä hiukan, mutta vikakoodit
    tulivat takaisin.

    Sitten vaihdettiin molemmat nakutusanturit ja vika sekä koodit säilyivät edelleen.

    Mikähän tälläista voisi aiheuttaa? Voisiko bensapumppu olla menossa tai jotain vastaavaa, kun jos olen oikein käsittänyt, niin nuilla koodeilla
    ilmeisesti moottori alkaa myöhästyttämään sytytystä, jotta se ei pääsisi nakuttamaan.

  • #2
    Aika monessa tapauksessa kutoskoneissa se nykiminen aiheutuu puolista tai tulpanjohdoista.Molemmat on aika kalliita.Noista ei tule vikakoodia.Bensapumppu oman kokemuksen mukaan joko toimii tai ei mutta ei aiheuta nykimistä.Paljos on kilometrejä mittarissa ?

    Comment


    • #3
      Autolla on nyt ajettu noin 295tkm. Toki noita puolia ja tulpan johtoja voisi koettaa vaihtaa kun noita autoja on kolme kappaletta saman tyypin moottorilla perheessä
      ja yhden rikkoutuneen koneen olen vaihtanut ehjään, niin siitä voisi toisia puolia ja johtoja kokeilla, koska siinä koneessa ei vielä ajossa noita ongelmia ollut.

      Tai sitten voisi vaihtaa autojen välillä ja katsoa, että siirtyykö vika toiseen autoon.

      Tosiaanhan ongelma on sellainen, että kun konetta kierrättää niin 1000-2000rpm ok ja 2000rpm kohalla nykäisy, sitten 2000-3000rpm vetää ok ja 3000rpm kohalla nykäisy,
      3000-4000rpm ok mut sit nykäisy ja jne. loppuun asti.

      Comment


      • #4
        Elikkäs autoon on nyt vaihdettu puolapaketti, tulpan johdot ja tulpat. Vieläkin tulee seuraavat vikakoodit.

        Vikakoodit antoivat seuraavaa:
        00535 - Knock Regulation 1
        - Lower stop value
        00536 - Knock Regulation 2
        - Lower stop value

        Ja nyt niitä ei saa edes nollattua vaan tulee heti takaisin

        Alkaa ideat loppumaan, että mikähän siellä voisi olla vialla. Olisiko täällä kellään ideaa mitä kannattaisi tutkia tai vaihtaa?

        Autossa on nyt alettu käyttäämään 98 bensaa 95:n sijasta jonkin aikaa sitten mutta tuolla tuskin lienee vaikutusta.

        Comment


          #5
          http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=65444

          Comment


          • #6
            kiitos linkistä olen tuon kylläkin lukenut ja molemmat anturit on vaihdettu heti alussa joten ongelma ei ole niissä.

            Se mitä olen huomannut on, että kosteilla lähellä nollaa ja pikku plussalla nykiminen on voimakkaampaa kuin esim noin 10 asteen pakkasella?

            Tässä alkaa jo ideat loppumaan tämän asian suhteen, että mitähän tässä voisi enää kokeilla.

            Vaihdettu on siis jo seuraavat:
            - bensansuodatin
            - molemmat nakutusanturit
            - tulpat
            - tulpanjohdot
            - puolat
            Viimeksi muokannut Killeri; 12.4.2017, 20:59. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

            Comment


            • #7
              Sama vika

              Jaahan tietos jos oot keksiny jotain syytä. Mulla samanlaisessa juuri sama ongelma. Lisäksi kiihdyttäessä kuuluu sellainen "sirinä", eikä vastaa kaasuun/ ota kierroksia niinkuin pitäs. Paikallaan kiertää kyllä täysin tasaisesti. Itsellä tuli mieleen, voiko jakohihnan puolelta johtua. Se remppa on tehty kesällä juuri ennen kun ostin sen auton. Sinällään pieni vaiva, eikä rauhallisessa ajossa edes huomaa, mutta kiusa se on pienikin kiusa kun auto on muuten edelleenkin loistokunnossa.

              Comment


              • #8
                Quattro -96 2.6 V6 B5 ABC ei kierrä tasaisesti ajossa

                Tällainen vaiva. Kiihdyttäessä tulee notkahduksia 3 ja 4 tuhannen kierroksen kohdalla ja yli 5000 ei meinaa nousta millään. Silläpä huiputkin jää 180km/h paikkeille. Kovemmin polkastessa kuuluu myös sellainen "sirinä", eikä voimaa ala löytymään. Paikallaan kiertää aivan tasaisesti. Ajettu 328tkm ja tulpat johtoineen vasta vaihdettu sekä jakopääremppa tehty kesällä.

                Tuolla toisessa viestiketjussa jollakulla oli sama ongelma, mutta ei ollut löytynyt syytä tai ei ainakaan kerrottu viesteissä ratkaisua. Siellä oli ehdoteltu puolaa, tulpanjohtoja ja nakutusantureita. Kaikki oli vaihdettu ilman vaikutusta.

                Voiko olla, että jakohihna on laitettu väärin?

                Auto muuten hyvässä kunnossa, niin tuo pieni käyntiongelma risoo.

                Comment


                • #9
                  Imuvuoto ? Esimerkiksi muovisen imusarjan pohja halki ? Vaimentimet tai katalysaattorit rikki tai tukossa ?

                  Jos jakopaa on tehty ilman asianmukaisia lukitustyökaluja niin on mahdollista tai jopa erittäin todennäköistä, että jako on ainakin hieman väärin.

                  Kovin vaikea näitä on lähteä arvailemaan.

                  Comment


                  • #10
                    Hmm.. Siellä on myös kampiakselin impulssianturi. Voisiko se selittää tällasen vaivan?

                    Comment

                    Working...
                    X