Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 1.8T AEB öljypohjan irroitus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 B5 1.8T AEB öljypohjan irroitus?

    Tiellä ollut kivi tms. hajoitti öljypohjan ja nyt se pitäisi korjata tai vaihtaa. Onko kellään kokemusta tuollaisesta operaatiosta? Tarkoitus olisi tällä tai ensi viikolla irroittaa tuo öljypohja, kaikesta siihen liittyvästä informaatiosta olisi varmasti apua operaatioon.

    #2
    Muistaakseni apurunko pitää irrottaa tai ainakin löysätä ennen kuin öljypohja mahtuu tulemaan tilastaan pois. Tämän takia moottori pitää tukea ylhäältäpäin paikalleen ähellyksen ajaksi.

    Comment


      #3
      Huomasin muuten että apurunkokin on ottanut hieman itseensä. Saa nyt nähdä miten iso operaatio tuosta lopussaan tulee.

      Comment


        #4
        Onko kellään omakohtaisia kokemuksia tuosta ölypohjan vaihdosta? Tarvitsen ns. käytännön vinkkejä.

        Comment


        • #5
          Moottori tuettava/nostettava niin ylös kuin mahtuu. Moottorityynyt & vakaajatangon keskituet pois. Apurungosta vain etupultit veks jotta ei tarvi nelipyöräsuuntausta. Öljypohjalla ei ole liikaa tilaa tulla pois mutta mahtuu kyllä.

          Samassa rytäkässä kantsii tarkastaa öljypumpun sihti, tuppaa olemaan tukossa koksaantuneesta öljystä 1.8t-koneissa.

          Comment


            #6
            Kiitoksia kovasti. Eiköhän tämä nuy suju :D

            Comment


            • #7
              Maltappas laiska viikonlopulle niin tuun kaveriks;)

              Comment


              • #8
                nostetaas..

                juu eli ensiviikolla olisi itsellä sama juttu edessä. mitä uusia osia tuohon tarvitsee? ainakin öljypohjan tiivisteen. joutuuko pyörät tosiaan suuntaamaan uudelleen? kaikki neuvot ovat tervetulleita! pitääkö esim jotain letkuja irroitella vai mahtuvatko nousemaan sen verran koneen mukana? homma tehdään vielä ilman nosturia.. korjauspukkien päällä ja katosta talja nostamaan konetta

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja metanolman83 Näytä viesti
                  juu eli ensiviikolla olisi itsellä sama juttu edessä. mitä uusia osia tuohon tarvitsee? ainakin öljypohjan tiivisteen. joutuuko pyörät tosiaan suuntaamaan uudelleen? kaikki neuvot ovat tervetulleita! pitääkö esim jotain letkuja irroitella vai mahtuvatko nousemaan sen verran koneen mukana? homma tehdään vielä ilman nosturia.. korjauspukkien päällä ja katosta talja nostamaan konetta
                  Apurungosta vain etupultit veks jotta ei tarvi nelipyöräsuuntausta.
                  Jos nyt oikein tulkitsin.

                  Comment


                  • #10
                    Siellä apurungossa että myös rungossa on sellaiset kohdistusreiät. Opas sanoo että jos ennen irroitusta nämä reiät ovat toistensa kohdalla niin suuntausta ei tarvitse tehdä kunhan kiinnitettäessä pitää huolen siitä että ne ovat myös kohdallaan. Sitten jos taas apurunkoa on jouduttu siirtämään jo aikaisemmin ja reiät eivät kohdistu niin suuntaus tarvitaan ellei sitten "silmämääräisesti" aseta samaan paikkaan. Itse jouduin kyllä takapulttejakin löysäämään sen verran että runko siinä jumpassa siirtyi jolloin kohdistusreiät olivat hyödyksi.

                    Comment


                    • #11
                      Vauhtipyörää on näköjään pyöriteltävä että saa kaksi takapään pulttia pois.
                      Viimeksi muokannut peekoo79; 29.4.2010, 23:10.

                      Comment

                      Working...
                      X