Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 vianetsintää, ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 vianetsintää, ei käynnisty

    Elikkäs....Oli tuossa jo jotain maf/tms vikaa alla jo, mutta nyt ei sitten enää lähtenyt käyntiin vaikka edellisenä päivänä ajoin sen ihan normaalisti parkkiin ilman senkummempia häröjä.
    Eli heti startatessa lupaa kerran ja sitten vaan jauhaa muttei tapahdu mitään, selvä bensapuolen vika, ainakin näin mun järki sanoo.
    Bensapumppu toimii ja virrat tulee pumpulle oikein. Myös tulopuolen letkuun (ilmanputsarin päältä menevä) tuli hyvin tavaraa startatessa.
    Vikakoodeja ei anna eikä ajonestokaan ole nyt kyseessä. Tänään saan piuhan lainaan illasta niin voinko katsoa jotain tiettyjä arvoja jotka voisi selventää vikaa?

    Puolakonversio tuohon on tehty ja kampuran asentotunnistin just vaihdettu niin voisko olla jotain noihin liittyvää?

  • #2
    Elikkäs, kannattaa juurikin katsoa ne kohdat joita on juuri rassattu.

    Comment


    • #3
      Empä nyt oikeastaan ole vielä kerenny tuota kummemmin itse rassailla kun aika tuore ostos tämä sininen.

      Tänään kokeiltu että paluulinjaan tulee bensaa myös hyvin ja yhden puolan otin irti ja siihen varatulppa kiinni ja ihan se kipinää antoi startatessa.
      Ei mene nyt mun järkeen että mikä helvetti tuossa voi olla vikana kun ei edes yritä lähtee käyntiin....
      Kuulin huhuja että noissa viperin ohjelmissa olis ollut jotain salauskanta ongelmia? Voisko olla

      Comment


      • #4
        Käynnistyksenesto temppuilee?

        Comment


        • #5
          Ei ainakaan mittariston mukaan
          Viimeksi muokannut okkim; 9.2.2017, 07:28. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

          Comment


          • #6
            Mullahan tuo aanelonen teki samaa. Hörähti vain startatessa mutta ei jäänyt käyntiin. Ei sytyttänyt käynnistykseneston valoa. Aina se käyntiin lopulta lähti avaimia vaihtelemalla ja loitsuja lukemalla. Tämä tosin jätti vikakoodin.

            Comment


            • #7
              Eikös se nyt ole niin että jos tuossa starttailen ahkerammin ja ruuvailen heti sen jälkeen kaikki tulpat irti niin niiden pitäisi olla aika litimärät? Yritän nyt kartoittaa että pääseekö bensa palotilaan asti...

              Eikös b-paineen säädin ole aika pomminkestävä kampe? Ei luulis siinä olevan vikaa

              Comment


              • #8
                Sen bensan haistaa kyllä ihan pakoputkesta jos meinaat starttailla kauemmin.

                Comment


                • #9
                  Eipä kyllä kummemmin bensa haise... Just käynnistettiin vcds kiinni eikä kierroksia tunnistanut ollenkaan group 1:ssä. Monta kertaa kokeilin ja sit vcds sanoi että no response from controller

                  Edit. Onko kellään tietoa että jos ecu ei saa tietoa G28:lta niin mitä se sitte rajoittaa? Bensaa vai sytkää
                  Viimeksi muokannut jj s14; 9.2.2017, 21:24.

                  Comment


                  • #10
                    Riittää tältä illalla... Yksi tulppa antoi todella huonoa kipinää ja ihan väärästä paikasta ja toinen ei antanut mitään kipinää.... Nämä oli f5dporit ja vaihdettu vähän aikaa sitten nämäkin.... Testauksen väleillä kokeilin varatulpalla joka antoi kipinää hyvin. Käyn huomenna ostamassa uudet tulpat ja kokeilen uudestaan...

                    Ainiin ja bensaa tulee palotiloihin. Näin ainakin kahden irroitetun tulpan perusteella, molemmat oli märkiä starttauksen jälkeen.

                    Eihän kaikki tulpat voi mennä paskaksi mitenkään noin yhdessä yössä?

                    Alkaa huumori loppua taas kohta näiden kanssa

                    Comment


                    • #11
                      Viperin käyttämissä salauskannoissa on joo ongelmia riittänyt. Eli nyt ei saa yhteyttä ecuun?

                      http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=119287
                      http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=98322

                      Comment


                      • #12
                        Kyllä ilmeisesti saa yhteyden... Group 1:ssä ei vaan käynnistyksen yhteydessä kierroksia tullut mutta vedenlämpö heitteli kyllä 2 ja 3 asteen välillä ja ainakin samplerate lukema eli. Sit se lätkäs pikkuikkunan siihen joka sanoi että no response from controller

                        Comment


                        • #13
                          Joo, jos ei ecuun yhteyttä, niin salauskanta lienee yleisin syyllinen. Olen niitä kourallisen juotellut pois, kun niitä laukesi yhtenään.

                          Comment


                          • #14
                            Oisin laittanut asiaan liittyen sulle viestiä mut taitaa olla inbox täynnä. Eli siis jos poistaa salauskannan niin itse ohjelma ei häviä?
                            Viimeksi muokannut Killeri; 9.2.2017, 23:21. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                            Comment


                            • #15
                              En käytä privaa. Sähköposti toimii aina paremmin.

                              Jos poistaa salauskannan, joutuu laittamaan uuden ohjelman.

                              Comment


                              • #16
                                Noh.... Tulppien vaihdolla sit korjaantu.... Aika mystinen homma kun ei oireillut aikasemmin ja on mulla ennen vähintään yrittänyt autot lähtee käyntiin vajaillakin pytyillä...

                                Vanhemmasta viasta en ole vielä varma korjaantuko sekin nyt samalla. Eli tasakaasulla satunnainen nykiminen ja täysikaasukiihdytyksessä vaihteenvaihdon jälkeinen paha puutuminen hetkeksi. Ei ole missään tarpeeksi pitoa että voisi kokeilla

                                Comment


                                • #17
                                  "Ainiin ja bensaa tulee palotiloihin. Näin ainakin kahden irroitetun tulpan perusteella, molemmat oli märkiä starttauksen jälkeen."

                                  Tuon toteamisen jälkeen on aina syytä vaihtaa tulpat ja kokeilla uudelleen. Liialla palamattomalla bensalla voi myös puristukset saada niin mataliksi, että siitäkään syystä ei jaksa käynnistyä, pyörittää kuitenkin kuin ompelukone nopeasti.

                                  Helppo jälkikäteen sanoa :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Näimpä sitä sit tuli tehtyäkin kun kerkesi tulppakauppaan :)
                                    En ole edes viitsinyt testata loppujen tulppien toimintaa, pääasia nyt että toimii

                                    Comment

                                    Working...
                                    X