Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAN / Jäähdytysnesteet pihalle, osanumeroa kaivataan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    AAN / Jäähdytysnesteet pihalle, osanumeroa kaivataan

    Ahdin ja letkut ovat aikas kuumat, kädet on vähintäänkin mediumit ellei lähes kypsät... Juhannusreissu tuli heitettyä Juvalle ja takaisin. Kerran jo Juhannuspäivänä puhalsi Juvalla liemet ulos ja nyt tänään kotiin ajellessa neljään kertaan ja vielä kerran kotipihassa, kun sai vehkeet parkkiin.

    Kysymys kuuluu, AAN-koneen takapuolella about keskellä vesiletkussa t-haara, jossa ilmeisesti moottorin lämpömittarin (?) anturi yläpuolelta kiinni ja vesiletkut vasemmalta ja oikealta kiinni ihan tavallisilla klemmareilla -> ko. osa on haperoitunut vuosien saatossa niin pahasti, että puuttuu pätkät eikä pysy letkut kiinni vaikka laitoin uudet klemmarit. Mahtaisko joku löytää osanumeron, niin appiukko saa joutessaan vaihtaa uuden tilalle. Ite joudun taas huomenna lähtemään Lappeenrantaan pariks viikoks ja emäntä on karheena, jos ryskä seisoo pihassa.

    #2
    Oliskohan tollanen ku 4A0 819 497
    Siis T-mallinen muovikalikka johon tulee tyypillisesti sinisellä liittimellä ilmastoinnin lämpöanturi kiinni jousiklipsillä?

    O-rengas anturille N 903 168 02 (19,6x3,6)

    Comment


      #3
      Kiitos, juurikin tuo!

      Comment


        #4
        Samalla kannattaa tarkastaa myös tuo moottorin puoleinen lähtö 034 121 143 E + O- rengas. Omassani otti tuo moottorin puoleinen letku lähtö itteensä tuota anturin T-kappaletta vaihtaessa viikonvaihteessa! Vanhemmiten alkaa letkut ja nuo muovi osat hapertumaan, niitä on tässä yksitellen tullut vaihdeltua keväänmittaan. Eivät ole kyllä mielestäni mitään hirveen kalliita osia marmoritiskillä.

        Comment


          #5
          Eilen kävin tilaamassa just tuon 034 121 143 E + O:n hinta oli jotain reilu parikymppiä. Tökkäsin sitä vahingossa sormella ja mureni kompostiksi.

          Selkeästi jälkijäähytyksen pumpun muoville sukua.

          Comment


            #6
            Joo, aikamoista kuraa tuntuu olevan kaikki jäähdytysjärjestelmän muoviosat. Niiden kanssa saa oikeasti olla varovainen.

            Comment


              #7
              Porkkiksen ilmoittama osakaan ei maksanut o-renkaan kanssa kuin 9,30 Laakkosella, mikä oli suorastaan ällistyttävän halpa.

              Täytyy vielä tilata toi lähtö ja katsoa sillä silmällä kaikki muutkin vesiletkut. Tuntuu hieman häviävän nestettä, mutta tietty niin vähän ettei näy jälkiä. Venttiilikopan tivari ja kampiakselin stefa molemmat näyttää kanssa hieman hikoilevan, joten kaipa se täytyy pikkuhiljaa alkaa laatimaan ostoslistaa...

              Edit: kirotushärö

              Comment


                #8
                Toi lohkon päässä oleva muovilaippa (034 121 143E + o-rengas) joka toimii lämmityslaitteen tulona, kannattaa varmasti vaihtaa jos ei ole tietoa onko sitä hiljattain vaihdettu.

                Sopivan pieni ja halpa osa lopettavaan matkanteon kesähelteellä - tai miksei talvellakin.

                En tiedä onko vanhempien mallien laippa metallinen, ainakin kantikkaissa tuo osa on teräsputkea, mutta siinä on mutka ja on halkaisijaltaan pienempi - ei siis käy korvaavaksi osaksi. Mikä on tilanne vanhempien 44/89 mallien osalta?

                Comment


                  #9
                  On vanhemmissa metallia. 3B:ssä on metallinen, mutta saman aikakauden AAN:ssä jo muovinen. Siinä 92/93 paikkeilla muuttuu muoviseksi myös 10v:ssä jne.

                  Nippelitietona kerrottakoon, että metallinen ei istu jostain syystä AAN lohkoon ilman pientä pultinreiän viilausta :)
                  BTDT
                  Outo homma että lohkossa kiinnityspultin reikä sitten ilmeisesti snadisti eri kohdassa.

                  Comment


                    #10
                    Lisätääs näitä potenttiaalisia neste vuoto kohteita tänne eli nyt sitten alko kusemaan tuo termarin koppa 074 121 121 B hinta 20 eur. Sekin on valmistettu samasta rapamuovista tuossa AAN mootorissa. Viel ois se jälki jäähyn pumppu ja lämppärin- ja jäähdytys kenno vaihtamati! Toistaseks on kestäny nesteet nyt sisällä.

                    Comment

                    Working...
                    X