Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kytkinpoljin jää lähes pohjaan. Vika löytyi!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Alkuperäinen kirjoittaja JonasK Näytä viesti
    Katsoit tämän varmastikin jo mutta tarkistaisin ensimmäiseksi ihan polkimen pääsylinterin välisen mekaanisen yhteyden, ettei mikään yhdystanko ole poikki.
    Reilusti vanhemmissa tuppaa katkeamaan yleensä säätömutterin juuresta, ja silloin se avitusjousi imee polkimen lattiaan.
    Juu mekaaninen yhteys sylkylle on kyllä olemassa. Sylinteri nyt purussa. On vaan pirun ahas paikka :P

    Comment


      #62
      Kytkinkorjailuoperaatio jatkuu edelleen. Tuli yllätystä ja ihmetystä vastaan. Pääsylinteri onkin ehjä ja syyllinen onkin työsylinteri (laatikon kyljessä). Ihmetystä vain aiheuttaa jarru-/kytkinnestesäiliöltä lähtevä letku. Se on umpinainen???? Eli kun työsylinterille saatiin nestettä lisää, vuoti se pihalle. Säiliöltä tuleva putki on umpinainen, joten "kaikki" liemet ei ole päässyt pihalle. Työsylinteri on siis toiminen alunperin (?) täytetyn nesteen varassa.. Onko tuo rakenne oikeasti tollainen vai onkohan joku tehnyt jotain vilunkipeliä. Noh.. toivottavasti huomenna saapuva työsylinteri korjaa vian kokonaisuudessaan.

      Comment


        #63
        Siihen on joskus vaihdettu jarrunestesäiliö ja jäänyt hydraulikytkimen nippa avaamatta.

        Kerhotoveri kertonee mielellään talven pimeistä illoista Quattron alla kytkintä ilmaten, kun neste ei uudesta säiliöstä löytänyt tietään kytkimelle. On näet varaosassa tulpattu tuo lähtö.

        Comment


        • #64
          S4 B8 2009 kytkinpoljin tahmaa ja jää pohjaan

          Mikäs hitto voipi olla syynä, kun 2009 S4 kytkin jää välillä pohjaan ja tuntuu palauttavan tahmaisesti. Välillä toimii ihan hienosti, mutta ajoittain tuo ilmiö toistuu. Ilmausta koitettu ja työ, sekä pääsylinteri vaihdettu. Joskus tuon ilmiön yhteydessä vaihde ei mene pesää eikä myöskään pesästä pois vaikka kytkinpoljin olisi pohjassa.

          Comment


            #65
            Voisi olla paineasetelma tiensä päässä tai painelaakeri jotenkin tarttuilee kytkinakselilla?

            Comment


            • #66
              Tässä ketjussa aiemmin epäiltiin että johtuu nesteestä. No sehän on nyt tietysti vaihdettu kokonaan uuteen?
              Paljons kytkimellä ajettu?
              Viimeksi muokannut ADHWAU; 2.11.2017, 15:14.

              Comment


              • #67
                tuota kytkintä ei saa joskus mitenkään muuten kunnolla ilmattua ku painettua neste työsylinteriltä pääsylinteriin päin. eli alhaalta ylös. esim semmosella perinteisellä öljytippakannulla johon luonnollisesti jarrunestettä sisälle.ja joku sopivan kokonen kumiletkunpätkä "adapteriksi" ... mutta näin on varmaan jo ilmattukkin.

                Comment


                • #68
                  Autolla rullattu 206tkm. Jos sylinteri jäisi pelkästään jumiin ja sen myötä poljin pohjaan, niin äkkiseltään voisi kuvitella sylinterissä männän jumittelevan. Nyt kuitenkin on myös sellainen tilanne mahdollista että polkimen kun painaa pohjaan, niin kytkin ei selvästi irrota kun vaihdetta ei voi vaihtaa eikä saa edes pois silmästä. Itse en ole noita sylintereitä vaihtanut vaan aikaisempi omistaja (liike) vaihdattanut. Ilmeisesti ensin vaihdettu väärä sylinteri koska oli tehty väärä diagnoosi. En tiedä sit onko vika ollut sillon jo sama kuin nyt....

                  Comment


                  • #69
                    Häviääko nestettä? Vuotaisko jostain letkusta, putkesta, liittimestä? Onko kumiletkua jossain välissä, vois vanhana (huonona) antaa periksi.
                    Voisi tietysti vielä ilmauttaa sellaisessa paikassa joka sen osaa, ennenkuin alkaa isompaan kytkinremppaan.

                    Comment


                    • #70
                      No korjaamolla sanoivat että nestetaso oli ihan ok eivätkä havainneet vuotoja. Ilmauksen suorittivat kuitenkin, mutta silti ongelma esiintynyt satunnaisesti senkin jälkeen.
                      Löysin interwebin uumenista tarinaa jossa oli samantyyppisiä oireita ja siellä epäiltiin clutch delay valvea. Mikäs ihme se on?

                      Comment


                      • #71
                        taitaa olla bmw juttuja ne delay valvet

                        Comment


                          #72
                          Miulla oli Touranissa samanlaisia vikoja.
                          Pääsylinterin luona joku mutikka mistä tiiviste menny. Vuoti joka painalluksella pikkasen nestettä.
                          Ilmasin järjestelmän jarrusatulan ilmausruuvia apunakäyttäen...

                          Comment


                          • #73
                            Eli olen aika uusi s4 b5 2.7 biturbo omistaja. Tohon on kuulemma vaihdettu ohjelmoinnin yhteydessä uusi kytkin, kun vanha alko luistamaan. Ei sen tarkempaa tietoa sitten mikä kytkin laitettu.

                            No sitten eilen kävin kaupungilla ja punasista yritin lähtee liikkeelle niin kytkin jäi pohjaan, mutta nousi ylös kun vähän kopautti, mutta niskat menee nurin. Oli helkkarin hieno kotimatka.. :D
                            Avasin polkimien edestä muovit, kun se on aina vähän nitissy ja natissu, mut ei sielä mun mielestä mitään ihmeellistä näkyny. Ruikin nyt rasvat kumminkin joka paikkaan. Onko tuo palautinjousi vaan antanut iän myötä periksi? Siinä on noin 10cm ylhäällä tosi löysää, menee lähes sormella painaen alas, jonka jälkeen alkaa kytkin vasta ottamaan kiinni. Menee vaihteet nätisti sisään ja tossa pihassa ajelin niin liikkeellekkin pääsee ihan normaalisti, vaikka vähän takerrellen nouseekin. Eli mistäs kannattaa lähtee ihmetteleen? Olisiko tosiaan vaan jousi väsynyt vai oireileeko pääsylinteri tuolla tavalla? Tässä vielä vähän meiningillä tekemällä oppii mennään. Viimeksi huoltanut 2.2 20v 200:sta niin tässä hiukan vähemmän tilaakin tutkia.

                            Muokataan vielä sen verran, että nesteet kyllä pysyy säiliössä.

                            Comment


                              #74
                              Pää tai työsylinteri jumittaa. Mulla teki samaa tuo 80.vaihdoin molemmat sylinterit. Johan niillä oli ikää reilu 30 vuotta. Ja aika syöpyneitä olivat sisältä.

                              Comment


                              • #75
                                Käväsin äsken vetämässä lenkin, toimi ihan hyvin, mutta nyt kun oli muovit irti niin kuuluko sylinterien äänien kuulua sisään tai ylipäätään kuuluuko niistä kuulua ääntä jos toimii normaalisti? Kytkimen kun nostaa kuuluu sellanen surina? Mutta siis kyllä tarras normaalisti kytkin ja palautukin. Oli vaan tosi löysä edelleen ylhäältä.

                                Comment

                                Working...
                                X