Niin kyllähän nuo aina maksaa alkaa vaan tulemaan ja säästö mieleen, kun on lappanut auton toimimiseen rahaa jo 4000?. Mieluusti tuolla rahalla olisi vaikka sitten tehnyt ylimääräisiä virityksiä. Lehtosella auto ei vielä ole käynyt epäilykseni vaan sinne vientiin on se, että varmasti vaihtavat kaiken mitä vähän epäilevät ja lasku jotain 2000-10000?. Eikä tuo meikäläisen lompsan paksuus oikein anna myöten siihen. Olisi hyvä, jos saisi vain vian selville ja sitten korjaisi. Tietty kun olisi heti auton sinne vienyt, kun temppuilu alkoi olisi voinut jopa säästääkkin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Neuvoja kaivataan, rs4 puutuu
Collapse
X
-
audi rs4
-
No jollei lompsa kestä korjaamaan RS:ää niin siitä on kyllä parempi luopua. Se on kuitenki osiltaa kuitenkin sieltä kalleimmasta päästä.
Auton hankinnan yhteydessä pitäs miettiä myös se että mitä jos siihen tuleekin vikaa..
Ikävähän se on jos alkaa tulla vikaa erikoisautoon. Ja ei sitä kuitenkaan markan osilla kannata korjata tai kohta porsii joku toinen osa vierestä.
Ei millään pahalla, mutta menee vaan hieno ja harvinainen auto pilalle jos sitä ei korjata kunnon osilla.
Comment
-
LMS:llä on kuitenkin tämän valtakunnan paras kompetenssi S/RS Audien vikadiagnoosiin ja korjaamiseen. Jotenkin vaikuttaa siltä että tässä on nyt juuri käynyt niin kuin tuossa edellä uhkakuvia maalailit, että vaikka mitä osia on vaihdettu täydellisen tietämättömyyden vallassa kun autoa on käytetty kaiken maailman kyläseppien pajotettavana.
Comment
-
audi rs4
Kyllähän se oli tiedossa jo autoa ostaessa, että rahaa saa varmasti lappaa. Kuitenkin tiedän muita vastaavia millä ei ole tarvinnut kuin ajaa ja teettää määräaikaishuollot. Ja kyllähän sitä osaa tietty varautua aina muutamien tonnejen remppoihin, mutta ei mieluusti kokoajan. Olisi kiva ajaa vaikka 1-2 kk ilman ongelmia ja ennenmmin niin, että huoltaisi autoa jo ennen vikoja. Tiedä sitten kuinka paksuja täällä on Risa miesten lompsat. Voihan se olla, että mulla liian ohut tän auton harrastamiseen.
No yritän nyt vielä saada pois tuon hall anturi vian ja sitten lähden etsimään vikaa muualta vaikka seuraavaksi lastusta. Lastuakaan on huono mennä syyttämään ennen kuin saa ton hall vian kuntoon vaikka sitäkin kyllä epäilen on niin dralikaali tuo ero kahden samanlaisen auton välillä. Mulla esim kiihdytys alle 2000t kierroksesta ja vaihde 2 kaasupohjaan ja auto ei lähde mihinkään kuin vasta odota 10sek 3000-4000 kierroksen kohdalta missä veto ihan ok mikäli sattuu toimimaan. Vastaavassa autossa, kun saman tekee vaihteella 4 niin lähtee heti aivan kuin off - on heti mennään ja veto kierrokset tappiin asti aivan tasainen.
Ja sama bensan kulutuksessa mulla ajaa tankillisella rauhallista ajoa 350-370 kilsaa ei yhtään ennempää toinen taas menee vastaavalla ajolla 550-600 kilsaa, et jotain vissiin vähän pielessä. Sama homma on öljyn lämpöjen kanssa mulla käy puolta lämpöisempänä vaikka mulla Red-linen 5w40 ja toimivassa Mobil long-life öljyt pitäisi jo öljynkin puolesta olla ennemmin toiste päin. No tiedä näitä turhia jahkailuja nää on, mutta erot, kuin päivällä ja yöllä. Jollain täällä oli ollut tuo nokka ongelma millaisethan nuo oireet oli siinä autossa? antoiko hall vikaa? oliko laiska? väännön puutetta? kävikö raskaasti? nostiko öljyn lämpöjä normia enemmän? kuluiko bensaa?
Comment
-
Vertailut aina samalla vaihteella ja samassa paikassa. Heräämistä 2. ja 4. vaihteilla turha vertailla, ajovastuksissa niin paljon eroa. Ja tuntuma on jostain syystä eri kuskin ja pelkääjän penkillä, kuskin penkillä viive tuntuu pidemmältä.
370 km tankillisella vaatii poljentoa omassani. 550 km taas maantieajoa rauhallisesti -ja bensavalo päällä vikat 50-60 km.
Sitä kai tässä koitetaan jankata, että investoi nyt siihen asiantuntemukseen, niin saat sitten ehkä ajaa toimivalla autolla, ennenkuin 'eiku-minä-itte-kaverin-kaa' metodilla olet vaihtanut samalla rahalla turhia osia, löytämättä vikaa. Mutta itsehän päätät miten sen kanssa elät.
Ja joo, lompsa on paksu. Säilytän siellä näet autoharrastuksen kuitteja ;)
Comment
-
audi rs4
Kokeiltu jo toista ecua sen verran, että häviäisikö tuo hall vika sillä. Se ecu oli tosin azr koneesta jota ei saatu koneella siihen sopeutumaan ei hyväksynyt. Uudemmassa jotain eroa lambda ohjauksessa. Sen verran saatiin kuitenkin kokeiltua, että sai aina käyntiin ja sitten vikakoodin nollaus. Sillä mitä se lähtee ajonesto päällä käyntiin niin sinäkin tuo hall vika tuli heti.
Täytyy nyt yrittää kinuta kaverilta testiin siitä sen toimivasta autosta olevaa ecua, kun siinä asj kone. Kerran jo kysytty, mutta ei meinaa lainata pelkää, että hajoaa testissä. Saitte kuitenkin ylipuhuttua nyt aika varattu Mietoisiin 3.9 pyysivät heti varaamaan koko päivän aikaa, kun kerroin kaiken mitä sille on tehty. Olivat kyllä aika ihmeissään silläkin päässä, kun kaiken autosta kerroin.
Comment
-
Tässä on sulle nokkien v-o numerot ja ovh hinnat:
- 078109022 311 ,-
- 078109022 A 311 , -
- 078109021 B 324 , -
- 078109021 C 277, -
+ painimet :
- 058109309 L 49,40 , - x 18 kpl
- 058109309 M 49,40 , - x 12 kpl
+ tietysti stefat nokkiin ja venakopan tivarit
Joten RiSa kuskilla TÄYTYY olla paksu lompsa kuten Janikin jo totesi!!
Sinuna EN laittaisi vaparin nokkia muuten vakioon autoon! Vaatii uuden softauksen ja mielellään isommat turbot sekä putkiston + downpiiput että saisit vastaavan hyödyn noista vaparin nokista!!
Ja siinä vaiheessa kun noita alkaa vaihtelee niin melkein laittaisin jo koko koneen palasiksi koska vakio kiertokanget luultavasti leipoo ulos lohkosta suurempien vääntömomenttien myötä :)
Comment
-
audi rs4
Kiitoksia tiedoista testaamme vielä maanantaina tuota toista boksia missä bb lastu. Mikäli meno sen myötä muuttuu reilusti niin sitten tuon vian suurilta osin jo tietääkin.
Käytän auton sitten vielä keskiviikkona Mietoisissa ellei koe ihmeparantumista ecun vaihdolla myös hall anturin osalta. Sitten tosiaan, jos parantuu tuolla eculla niin pitää käydä poistamassa tuo softa. mietin vaan, että onko Karala edes tehnyt yhtään ohjelmaa Risaan vai oliko ensimmäinen yritys? Uskon kuitenkin vankasti tuohon Mikan ammattitaitoon tehnyt kuitenkin muita autojani todella onnistuneesti. On tosin ollut kavereiden autoissa boksin hajoamisiakin, mutta kai niitäkin sattuu tekevälle.
Yksi asia missä voisi parantaa olisi asiakkaan palveleminen myös varsinaisen työn jälkeen mikäli ongelmia ilmaantuu. Näitä asioita tietysti voi miettiä, kunnes vian lopulta tietää, mutta mistähän saa halvimmalla esim MTM lastua?? Se oli kuitenkin paras jossain oliko Saksalainen vai Ruottilainen testi. Tai sitten B&B lastu mitä olen itse ajanut tuolla B6B tekeleellä niin voin sanoa, että todella hyvä! Eiköhän tää vika viimeistään kuitenkin keskiviikkona selviä niin tietää mitä korjataan :)
Comment
-
Ei taida MTM lastua muualta saada Suomesta kuin tuolta Mietoisista. Tässä oli toi lastutesti http://www.olio.fi/downloads/Chip.pdf
Comment
-
Mahtaako kyseessä olla tämä sama auto mikä on myynnissä nettiautossa melko suolaiseen hintaan? http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=857306
Myyntimies on tietenkin aina myyntimies, mutta käsittääkseni myyjä on velvollinen kertomaan ostajalle auton tiedossa olevat viat myös kuluttajien välisessä kaupassa. Mikäli vioista ei ole kerrottu, niin ostajalla on oikeus purkaa kauppa, mikäli hän pystyy todistamaan myyjän olleen tietoinen vioista. Ja todisteet tästä tietämyksestä on melko helppo löytää täältä.
Autoa ostettaessa on aina olemassa se riski, että siihen tulee kalliimpaakin vikaa, olipa sitten kyseessä RS4 tai vaikkapa Toyota Avensis. En edes muuten olisi kommentoinut tätä asiaa, mutta itseäni v******aisi melkoisesti maksaa lähes 80 kiloeuroa unelmieni autosta, joka olisikin täysi pommi. Ja kun vielä saisin tietää, että myyjä on ollut tietoinen asiasta, niin v-käyrä nousisi melkoisen korkealle.
Oma neuvoni olisi tämä: Auto ensin kuntoon LMS:llä ja sitten vasta myyntiin loistokuntoisena, jolloin voit myös myydä sen hyvillä mielin ja ostaja ei tule heti pettymään raskaasti.
Comment
-
Juu katsoin myös tuon linkin tuonne nettiautoon ja mitä ilmeisemmin sama "vika päällä" auto kyseessä!!! Hinta näyttää ainakin olevan melko pitkä . Ja samaa mieltä kyllä asiasta että kannattaa korjauttaa auto ensin ennenkuin myyt sitä "loistokuntoisena" !!!! Mainitse ainakin viasta jos myyt sen tuossa "vika moodissa" ja tiputa hintaa (reilusti)!! Muuten kyllä menee silmään pissimisen yrityksenä....siis minun mielestä!!!!
Comment
-
audi rs4
Joo joo sama auto hinta siksi suolainen, ettei kukaan ostaisi. Lähtee nyt pois myynnistä auto nimittäin toimii ja todella mainiosti toimiikin.
Homma alkoi tänään klo 13 ja päättyi 18.30 ja nyt auto todella toimii!
No avattiin tuo kuskin puolen venttiili koppa ja päätettiin todella ottaa selville mistä tuo heitto tuohon nokkaan tulee. Imunokka tuli meinaan pakonokan merkistä puolisenttiä jäljessä. Tuo puolihan oli Saksassa laitettu ennen auton ostoa ja mitä? No Saksan pojaat olivat laittaneet 1 hampaalla pieleen imunokan. Ei muuta otettiin nokka sillat pois puristettiin säätöyksikkö sen omalla puristimella kasaan ja sitten vielä vähän sitä löysättiin ja muljautetti 1 hammas etiäpäin. Sitten pientä pyörittelyä ja kas kummaa merkit aivan kohdillaan.
Vehkeet kasaan auto käyntiin tulos käyntiääni muuttui aivan älyttömästi tasaisempi ja möreämpi enen oli kuin puurokattila. Ajossa alavääntöä tuli varmaan 300 nm lisää ennen oli varmaan tasan 100 nm.
Nyt autossa vakio softa, kun otettiin viri ohjelma eilen testiksi Karalalla pois testiksi. Huomenna ohjelma takaisin ja veikkaan, että auton todellakin täytyy mennä menee nytkin paremmin, kun viriohjelmalla koskaa!! Alusta asti ihmettelinkin, että voiko tämmöinen auto todella olla niin laiska alaväännöiltää. Nyt vääntö todella tasaista alusta loppuun ei nyvi eikä vikakoodeja ja käy todella nätisti. Kyllähän sen täytyykin onhan tuota osaa lapattukin ja miltei kaikki anturit uusia.
Odotan huomista päivää todella paljon.
Oli todella tyhmää miettiäkkään, että tuossa Mikan ohjelmassa olisi ollut se vika olisi pitänyt tietää, että se todella osaa hommansa. Tämmöistähän se epäilikin kun autoa siellä käytin olen anteeksi pyynnön velkaa, että edes jossain kohtaa tuota softaa epäilin.
Comment
-
audi rs4
Jep yritän opetella tuo meikäläisen aidinkieli/kielioppi puoli on aina ollut heikko. Koulussa 5,5,5,5 ja 5 mutta läpi on kuitenkin joskus päästy aina tullut oltua enemmän tekevä, kuin lukeva. Tuo oli tosiaan tosi hieno fiilis saada auto kuntoon tuntuu kuin olis saanut uuden auton. Nyt se menee ei mieti ei emmi. Veikkaan ton perusteella mitä se nyt on, että kun softa laitetaan menee paremmin kuin kaverin BB virittämä tiedä sitten.
Heräs tosiian kiinnostus opiskella itse tekemään ja laittamaan näitä "uudempia" koneita, kun sai jotain kuntoon. Meinaan tehdä jokupäivä tässä työkaluja noihin remppoihin ainaskin jakohihnan vaihtoon tuleva lukitsin ja sitten tuo säätöyksikön puristus työkalu on listalla.
Nyt kun auto toimii menee ensiviikolla alusta paikalleen + uudet jarrulevyt ja sitten digi poksin meinasin laittaa. Nyt on vag-commikin postissa täytyy huomenna hakea tilasin Ffp sivuilta löytyneestä linkistä sen USB version.
Comment
-
"Nyt auto, kun oli remontissa niin asentaja oli oikein erityisesti kiinnittänyt huomion tuohon nokan ajoituksen laittoon ja oli sitä mieltä, ettei nuo kannen ja nokan merkit aivan täsmäisi, että heitto olisi hyvin pieni"
V6:sen nokan ajoitukseen on tarkat ohjeet. Heiton näki tuosta 25% heitosta, jonka saa 093 blokista! minkäs teet...
Ilmeisesti kävit sitten LMS:llä, joka voisi saada tähän piiiitkäään ketjuun kenties pienen maininnan varsinkin kun sitä niin pitkään välttelit ; )?
Comment
-
audi rs4
En käynyt Lehtosella vaan mietin tiistaina, että pakkokai tuo kuntoon on saada itse onhan sen joku tehnytkin. Kysyin jo ennen rempan alkamista autoakin lainaksi mikäli olisi venähtänyt useampi päiväiseksi ja olin valmis vaikka purkamaan koko auton sen kuntoon saamiseksi.
Kuitenkin autolle oli tehty lähes kaikki mitä voi yhtä tärkeää hampaanheittoa lukuun ottamatta. Mikä sitten ratkaisi lopulta kaiken Karala epäili alusta loppuun juuri tuota, että heittää mekaanisesti. Epäilyksenä oli, että nokkaratas olisi päässyt pyörähtämään prässäyksestä.
Kiitokset kaikista neuvoista tähänasti eiköhän tänne taas juttua tule. Seuraavaksi varmaan kyselen ohjeita vag-commin käyttöä koskien lähden meinaan sen nyt hakeen.
Comment
Comment