Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Neuvoja kaivataan, rs4 puutuu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Oliko muuten nokkien kulumiselle löytynyt mitään järkevää syytä?

    Voi olla että se lastu vaan tuo koneen viat paremmin esiin kun se käy enemmän äärirajalla.

    Comment


      #32
      No nyt näytti huolestuttavalta kävin jo työpaikan pihalla katsomassa noita öljyjä. Tulos pinta noussut noin puoli senttiä ja haiskahtaa selkeästi bensalta. Taidan jättää ajelut nyt aika vähälle niin jos ei ehtisi vielä poksahtamaan. ja saattaisi selvitä vaan hyvällä moottorin puhdistavalla tuloksella. Ajan maanantaina heti Karalalle ja kysyn voisiko olla mahdollista, että tuo lastu olisi tehty väärin...

      Comment


        #33
        Syy nokkien kulumiseen on quattro gmbh.n virallisen tiedotteen mukaan "vääränlaisessa" virityksessä-> elikkä lastu olisi huono-> johtaa bensan huonoon palamiseen koska sitä tulee "liikaa" ja kone ei ehdi sitä kaikkea polttaa->bensaa öljyn sekaan-> öljyt laimenee ja yläpään voitelu kärsii->nokat kuluu!!! Tosin samaisessa tiedoitteessa puhutaan öljylaadun merkityksestä ja vaihtovälin lyhentämisestä-> elikkä longlife öljyt koneeseen MUTTA VAIHTOVÄLI VAIN max 15tkm.a! No omassa autossani EI OLE lastua ikinä ollutkaan ennenkuin itse sen siihen hommasin(REVO)! Ehdin ajamaan n 1500 km.a kun diagnostiikkavalo syttyi!! Huoltokirja MYÖS TÄYDELLINEN ja öljyt olleet kuittien mukaan aina LONG-LIFE öljyt ,joten kyllä nyt puhutaan materiaali virheistä tms!!!!
        Maahantuoja ei ota kantaa, sanoo vain että tuollaisia ne saksan herkut ovat!!! Kun vein paikalliselle dealerille tiedote kirjeen nähtäväksi niin ihmettelivät että mitenkäs tälläinen???
        Omassa pakopuolen-nokat aivan loppu, imupuolella ei mainittavaa kulumista! Painimet myös pakopuolelta loppu, muutama kulunut jo puhki asti!
        Softa tosiaan tuo vain vian vian "näkyville" kunnolla koska viritysaste nousee melkolailla. Enkä usko että Karala olisi tehnyt huonoa työtä!

        Comment


          #34
          jos joku tietää mistä voisi halvemmalla saada nuo lambdat niin kiitos jo etukäteen orkkikset maksaa noin 200? kpl
          Kysy tuolta niitä lambdoja, jos vielä tarvitset. Niiden vaikutus näytäisi tässä ongemassa olevan pieni.

          http://www.vpv-motorracing.com/

          Comment


            #35
            Juu kiitos tuosta linkistä tuonne lambda paikkaan. Täytyy nyt kuitenkin selvittää mikä ihme tuo todella on öljy meinaan haisee bensalle. Autossa Redlinen 5 w 40 öljyt ja kuten aiemmin totesin niitä ei kuluttanut yhtään päinvastoin lisääntynyt olisko hajun perusteella--> bensaa öljyn sekaan. Täytyy varmaan katsoa ensin nuo nokat ja sitten sen jälkeen vasta suunnitella tuota softan poistoa. Nuo öljyt olen muutenkin vaihtanut aina jo ennen 8000t kilometriä en ole nähnyt mitään syytä säästää niissä pysyypähän kone puhtaana. Voihan se tietty olla, ettei tuo öljy sovellu tuolle koneelle esim tuo ylä viskositeetti liian korkea = liian paksua.

            Voinhan tietty huomenna vaihtaa nuo öljyt samalla, kun katson nuo nokat. Jos nuo nokat kuitenkin ok niin sitten kyllä itse kovasti epäilen teoriaa virheellinen lastutus. Kuitenkin bensan kulutus aivan älytön öljy haiskahtaa bensalle ja ainakun vähän ajaa niin öljyn pinta nousee nyt kuitenkin kun auto seisoi 8 tuntia niin pinta taas laskenut ja on 2 milliä yli rajan olisko haihtunut. Ajettiin tänään kaverin samanlaisella BB virittämällä rs :ssllä niin tuo kulutus melkein puoltapienempi ja auton ala vääntö 75% parempi. Jos nuo nokat nyt sitten on kuluneet niin menee koko kone vaihtoon.
            Viimeksi muokannut okkim; 20.5.2009, 00:49. Perustelu: Lisätty kappalejako.

            Comment


              #36
              Itsellä mittarissa 131 tkm, huollettu ym. Venttiilinkopat nostettiin varoiksi ylös, ei mitään epänormaalia kulumaa nokissa. Auto on 03/2001. Huollot tehty, mutta ekat 78 tkm vedetty Longlifen mukaan, eli aika pitkillä öljynvaihtoväleillä ja ohkaisilla öljyillä. Olisi mielenkiintoista tietää, miksi joissakin autoissa tuota kulumaa on, joissain ei. Virallisesti mitään ongelmaa ei ole, eikä se selvästikään kosketa kaikkia autoja. Huono nokka-akselierä tai jotain, ei oikein muuta selitystä keksi.

              Virityksen syyttäminen on se helppo tapa kiertää tuo takuuasia. quattro GmbH:n kirjeen rivien välistä voi tulkita, että myös virittämättömissä joskus ollut nokkakulumaa ("...koskee pääasiassa taidottomasti viritettyjä...". Ja b+b:n virittämä saksalainen riesa oli ainakin tällaisen tuomion saanut, jos nettifoorumeja on uskominen.

              Comment


                #37
                Totesin taas tänään työ päivän päätteeksi, että ei mulla aika riitä tuon vian etsimiseen. Käytin kyllä autoa yhdellä "asiantuntialla" ja siellä taas kommentti tuskin mitään nokka vikaa. Kävi ajamassa autolla ja sanoi, että laiskempi kuin hänen lastutettu volvo jossa 300 heppaa. Ja niinhän tuo on ainakin väännöltään 2 vaihteella vielä ihan ok jaksaa vetää, mutta 3 alkaa toimimaan vasta 5000 tonnin paikkeilla muuten täys mopo mun golffikin meni paremmin missä oli 194 hv.

                Tuo tän kertainen testaaja sanoi, ettei ainakaan ahto vuotoa tekisi sitä kokoajan tehottomuutta ja suhisisi kokoajan. Epäili noita bensan paineita, että esim pumppu sökö essim väljä voi toimia välillä ka välillä ei. En aijo nyt alkaa autoa itse kuitenkaan purkamaan, kun aika ei riitä. Vasta torstai-perjantai ehdin vähän perehtymään. Huomenna kuitenkin vien auton aamulla Vw:lle pikahuoltoon ennen töitä ja pyydän tutkimaan ainakin nuo bensan paineet jätän auton päiväksi sinne.

                Sitten koitan saada aikaa vaikka tonne lehtoselle to-pe ja jos saan niin kuskaan ton romun sinne. Harmittaa vaan tuollaiset laitteet, kun ei tiedä selkeää vikaa tietäisikin niin voisi korjata vaikka heti. Voisiko joku ehdottaa hyvää korjaamoa lähempänä Jyväskylää kuka voisi löytää jotain vikaa muutakin, kun pelkästään vag-commilla. Tuo Lehtonen vähän kaukana niin ei tartteisi sinne asti sahata. Alan kyllästymään täysin koko laitteeseen diagnoosejakin on niin paljon, ettei tiedä mitä alkaisi katsomaan jotta vika löytyisi.
                Viimeksi muokannut okkim; 20.5.2009, 00:48. Perustelu: Lisätty kappalejaot.

                Comment


                  #38
                  Alan kyllästymään täysin koko laitteeseen diagnoosejakin on niin paljon, ettei tiedä mitä alkaisi katsomaan jotta vika löytyisi.
                  Minä voin vaihtaa sen meidän lötköön päittäin, jos kerta kyllästyttää! :)

                  Ei vaan oikeasti kantapään kautta nuo hommat menee silleen, että joko maksat vähän ja usein, ja vika ei silti löydy, tai sitten vähän enemmän mutta harvemmin (yleensä yksi käynti riittää) ja löytyy. Eli hieman vaivaa ja osaavaan puljuun vähän kauempaakin ja voi tulla jopa halvemmaksikin kerralla.

                  Comment


                    #39
                    Säästät kaikkien aikaa ja omaa vaivaasi, kun unohdat jonkun VV:n pikahuollossa arpomisen. Vie se asiantuntevaan korjaamoon, niin saat pelin soivaan kuntoon. LMS on yksi sellainen paikka.

                    Sinänsä jokaisen lastutuninkifirman olisi hyvä olla sen verran osaava, että tietää sitten vioistakin. Kun lastutetaan, ja alkaa tulla esiin probleemia, ne pitäisi osata ratkaista, vaikka vika ei suoraan olisikaan lastussa.

                    Comment


                    • #40
                      Lastuttajan moraali pitäisi olla se, että "en viritä, kun ei toimi peruspakettina tai kone niin loppu, että tätä ei viritetä" ja peruskuntoon korjaaminen maksaa Zeuroa per tunti.

                      Useinmiten itseoppiminen vie myös pitkälle, jos hermot kestää ja paneutuu aiheeseen syvällisesti. Tämä viimeisin menetelmä vie eniten aikaa. Vääräoppisten kuuleminen paikallisen Esson baarissa on ihan huuhaata ja pikahuollon reipas yleisasentaja ei sitä kuntoon saa ilma erikoistestereitä ja OSAAMISTA. Kun sanot taikasanan, että tämä on "viritetty", "lastutettu" tai "ei enää vakio", niin nostavat heti kädet ylös merkkikorjaamossa.

                      Lastutuksen jälkeen on yleensä pakosta luotettavan virikorjaamon kanta-asiakas, ettei viilattu auto joudu pikahuollon Reiskan sikapolkemaksi "koeajolla".

                      Paras vika-analyysi tehdään moottoritiellä testaamalla ja samalla lukemalla ja ymmärtämällä testereiden kertomaa. Siitä hyvä aloittaa.

                      Viritetyn TURBO AUDIN omistajan vakioperustyökalu on VAGCOM, jota pitää osata käyttää tai muuten pitää unohtaa virittäminen tai RS-Audin ostaminen.

                      Comment


                        #41
                        Oikeassa olette auto oli tänään pikahuollossa ja pyysin säheltäjiä katsomaan bensan paineita. Soittivat mulle ilta päivällä ja sanoivat, että auto valmis. Emme onnistuneet katsomaan paineita ei ollut sopivaa adapteria. Olivat kuitenkin ajelleet autolla 1.5 tuntia ja katsoneet koneella. Sanoin niille ennen, kuin auton sinne jätin mitä siihen on vaihdettu. Kuitenkin siitä huolimatta epäilivät maffia. Sanoin niille, että no hyvä jos rikki niin rikkinäisen oletten myyneet.

                        Soittelin sitten vielä Hariselle joka oli tosi neuvova asiassa antoi seuraavat ohjeet. Tarkasta bensan paineen säätimen kalvo onko ehjä tai kokeile kokonaan toista säädintä. Toinen neuvo oli tarkasta suuttimien ohjaus oli kuulemma jossain temppuillut samalla tavalla. Neuvoi laittamaan yleismittarin johdon säikeen suuttimen plussan väliin ja toisen navan maihin ja sitten ajamaan ja tarkkailemaan vastusta. Tuo voi kylläkin olla sellainen testi mikä jää minulta tekemättä. Ei meinaan tiedä yhtään millaisia arvoja kuuluisi antaa. Harisellakin oli buukattu täyteen elokuun loppuun saakka harmi. Ainut paikka minne auton voisi ensiviikolla saada on ehkä Sport auto Hyvinkäällä. Soitankin sinne ensiviikon alusta kunhan Opas on palannut Saksasta. Opas sanoi, että siltä löytyy kaikki laitteet testaamiseen.

                        Niin mielestäni lastun tekijän täytyisi olla asiassa neuvova, mutta eivät kaikki välttämättä ole. Muutenhan veisin auton heti paikalla sinne mistä osaamista löytyy..
                        Viimeksi muokannut okkim; 20.5.2009, 00:47. Perustelu: Lisätty kappalejaot.

                        Comment


                          #42
                          Venttiilikoppa avattu, kaikki ahtoletkut tarkistettu. Tuli tänään käytettyä päivä etsiskelyyn ja tutkimiseen vian löytämiseksi. Kävin tosiaan pukilla ja pääsin irroittamaan nuo kaikki ahtoputket ja venyttelemään ja tarkastamaan. Kaikki olivat tosiaan hyvässä kunnossa ja aikalailla uuden näköiset tosin klemmarit löysässä.

                          Tuli sitten vielä tarkistettua tuo bensan paineen säädin ja vielä oikein pariin kertaankin, kun en ensin tajunnut toiminta periaatetta. Seikin näytti olevan täysin ehjä ja samoin oli myös nuo kaikki takaiskuventtiilit jotka ovat koneen päällä. Sitten asiaan avattiin tosiaan tuo venttiilikoppa tarkastaaksemme nuo nokka-akselit. Nokat näytti hyvä kuntoisilta ainakin silmä määräisesti katsottuna eikä tuossa pinta karkaisussakaan ollut mitään kulumaa.

                          Tuli sitten huomattua semmoinen juttu, että nokka-akselin ketju on ottanut kiinni venttiilikoppaan ja syönyt siihen noin 1 millin syvyisen uran joka noin 5 senttiä pitkä. Uskoisin nyt, että vika löytyy tuosta venyyneestä ketjusta tai sitten tuossa ketjun kiristimessä on vika. Täytyy nyt soittaa ensi viikon alusta tuonne quattro GHM:lle ja kysellä mistä moinen voisi johtua siksi vasta ensi viikolla, kun Saksalainen kaveri tulee tänne niin saa soittaa. Onko kenelläkään ollut vastaavaa vikaa tai onko kukaan kuullut moisesta?
                          Viimeksi muokannut okkim; 20.5.2009, 00:46. Perustelu: Lisätty kappalejaot.

                          Comment


                            #43
                            Niin unohtui elikkäs, jos jollain numero tiedossa mihin tuonne guattro ghm:lle kannattaa soittaa niin olisin kiitollinen.

                            Comment


                            • #44
                              Taisi olla Andres vian jäljillä jo säikeen toisessa viestissä...

                              Comment


                                #45
                                Vika jatkuu edelleen neuvoja kaivataan

                                Aikaa kulunut vikaa etsitty ja jotain jo selvinnytkin. Elikkä tuli tuossa ennen jakohihna remppaa tarkistettua nuo nokat. Näin se homma alkoi avasimme ventiilikopan tarkistusta varten ja kyllä sieltä jotain tosiaan löytyi. Ei mitään nokat olivat ihan uutta vastaavat silmämääräisellä tarkistuksella. Vikaa löytyikin sitten nokkaketjun puolelta meinaan tuo ketju ottanut jonkin verran kiinni venttiilikoppaan. Päätettiin sitten laittaa se samalla, kun auto vietiin hihna remppaan. Rikki sieltä oli nokkien säätöyksikkö.

                                No kaikki jakohina kilkkeet ja tuo säätöyksikkö sekä ketju vaihdettiin. Silti edelleenkin huollon jälkeen auto herjasi hall anturi vikaa ja samat ongelmat jatkuivat no päätettiin sekin laittaa uusiksi, mutta ei vika ei vieläkään loppunut. Edelleen vielä nytkin autossa hall anturi vika ja puutuu lämpimällä ilmalla tosi pahasti. Kokeiltiin vaihtaa sitten se roottorikin mikä pyörii siellä hallin sisässä, mutta ei vaikutusta.

                                Seuraavaksi ajattelimme kokeilla autoa kokonaan uudella moottorinohjausyksiköllä, mutta sekään ei vikaan mitään vaikuttanut edelleen sama vikakoodi. On tarkasteltu liittimiäkin sekä hall anturin, että nokkien säätöyksikön luota eikä vikaa. Käännyin sitten merkkiliikkeen puoleen ja kysyin, että onhan nokkien ajoitus laitettu oikein. Kävin jututtamassa kaveria kuka siellä rempan teki ja sanoi, että kaikki on laitettu ohje arvojen mukaan tosin, kun oli imunokkaa laittanut paikalleen niin hänen mielestä merkit eivät olleet aivan täsmänneet ainakin siltä oli silmämääräisesti näyttänyt. Tarkistettiin sitten samalla auton huoltohistoriaa Saksan päässä etsiskellen, että olisiko nokkia joskus vaihdettu. Sieltä paljastui sitten sellainen juttu, että viime syksynä ennen kuin auton olin ostanut niin auto oli kärsinyt tehottomuudesta ja vika oli ollut tällä kertaa toisenpuolen nokkien säätöyksikössä. No ne osat säätöyksikkö sekä ketju ja vielä hall anturikin oli silloin vaihdettu. Samalla tuli siinä katsottua miten kilometrit täsmää huoltokirjan kanssa ja ne piti täysin paikkaansa. Autoon oli vaihdettu viime kesänä bensapumppu sekä etummaiset lambdat.

                                Aiemmin, kun sanoin lambda viasta niin sekin on poistunut maffin vaihdon myötä. Nyt omat arviot auton vikaan ovat, että nokkaratas olisi vahän päässyt pyörähtämään prässäyksestään tiedä sitten onko se mahdollista? tai sitten hallilta poksille menevä johto sökö? Siihen tartteisinkin neuvoa, että saako noita anturilta poksille meneviä johtoja mitenkä selville siis sieltä poksin liittimen päästä mitkä navat tulevat hall anturilta? Audilla, kun koneella katsoo vikaa niin tekee toisen puolen nokalle -25 ajoitus korjausta. Se mikä tässä viassa eniten ihmetyttää on se, että auto toimii välillä ihan normaalisti ja toiminta menee vähän ilman lämpötilan mukaan esim yöllä, kun lämpö laskee alle +18 niin tuntuisi toimivan ihan normaalisti. Sitten päivällä, kun lämpöistä niin voisi sanoa, ettei auto mene mihinkään meno tökkii tosi pahasti siis puutuu. Karalan mukaan tuo vika kuitenkin johtuu tuosta hall viasta, kun kävin sielläkin autoa tutkituttamassa.
                                Viimeksi muokannut okkim; 20.5.2009, 00:45. Perustelu: Lisätty kappalejaot.

                                Comment


                                  #46
                                  siis block 093 näyttää 25 heittoa? venakoppa auki ja silmätarkastus merkkien kohdistuksesta. joko merkit väärin tai tieto väärä jollon tota johdotus ym. maadotus tutkiskelua.

                                  Comment


                                    #47
                                    ootko muuten varma että sulla on edes oikeat kiristimet ja OIKEALLA puolella. eri osanumerot, mutta taitavat asentua paikoilleen myös väärällä puolella!

                                    Comment


                                      #48
                                      Juu tuo säätöyksikkö kyllä oikea se katsottiin osaa tilattaessa ja tiedossa oli, että ernlaiset molemmin puolin. Mitenköhän tuota johto puolta kannattaisi tarkkailla? purkaa johdot pois ja mitata vai saisko tuota poksin pään ison liittimen piikeistä mistään tietoa mitkä tulevat Hall anturilta ja mitkä taas lähtevät säätöyksikölle? Olisi huomattavasti helpompi tehdä tuo johdon tarkistus mittaamalla.

                                      Tuo hall anturi vika alkoi joskus tuossa kevät talvella eikä ole sen jälkeen poistunut vaikka kaikki osat on vaihdettu mitkä vian voisi aiheuttaa. Luulisin, että vika alkoi näin lähdin töistä ja pakkasta oli noin 30 ja auto oli ollut lohkossa noin 5 tuntia käynnistäessä auto vilkautti EPC valoa sammutin heti uusi käynnistys ei valoa. Ajoin sitten parin päivän kuluttua Audille tarkistamaan vikakoodit ja silloin sinne oli ilmestynyt tuo hall vika. Aikaisemmin hall vikaa ei ollut, kun tarkistuksissa olin käynyt. Tuo vika oli silloin satunnainen nyt, kun vikakoodit nollaa niin pelkkä nopea käynnistys aiheuttaa heti saman koodin.

                                      Nyt auto, kun oli remontissa niin asentaja oli oikein erityisesti kiinnittänyt huomion tuohon nokan ajoituksen laittoon ja oli sitä mieltä, ettei nuo kannen ja nokan merkit aivan täsmäisi, että heitto olisi hyvin pieni. Tosin siinähän riittää varmasti millinkin heitto niin ei varmasti kunnolla toimi. Ihmettelen vaan, että kun on huomannut tuommoisen niin olisiko pitänyt miettiä, että pitäisikö jotain tehdä asialle. Onko kukaan koskaan irroittanut nokasta tuota nokka ratasta? Meinaan vaan, että jos se on päässyt liikahtamaan niin silloinhan tuo homma on melko selvä.
                                      Viimeksi muokannut okkim; 20.5.2009, 00:44. Perustelu: Lisätty kappalejaot

                                      Comment


                                        #49
                                        Nämä S4 bt:stä:

                                        Hall1:
                                        nasta1 vihreä/musta boksin nastalla 98
                                        2 sini/violetti boksilla 87
                                        3 ruskea/harmaa boksilla 108

                                        Hall2:
                                        1 sama
                                        2 vihreä/violetti 86
                                        3 sama

                                        Säätöyksiköt
                                        nastat 1 pun/vihr sulakkeelta 29 bpumpun releen takaa (87f)
                                        nastat 2 ruskea/harmaa boksilla 115

                                        Comment


                                          #50
                                          jos heitto on hyvin pieni niin se voi hyvinkin olla se puoli hammasta joka kuuluukin olla!

                                          mikä vauhtipyörä? jos aftermarket kevennetty niin ajoituksen merkkikin voi olla syynä.

                                          Comment


                                            #51
                                            Siis kuuluuko siellä pieni heitto ollakkin? No vauhti pyörä vakio ainakin luulisin, kun ei autoa muutenkaan ollut milläänlailla viritetty ennen kuin sen ostin. No ensiviikon alussa alan tuon homman tuolla johdon tarkistuksella. Ja jos siitä ei sitten vikaa löydy niin täytyy kait testata toista nokka-akselia. Kiitos paljon noista liittimien napojen tiedosta uskoisin, etta S:ssä ja RS:ssä on samoin nuo johdot. Neuvoja tietysti otetaan mielellään vastaan mitä kannattaisi tarkastaa ja miten vian selvittämiseksi. Kyllä tämä semmoinen mysteeri on ollut koko vika, että huh huh ei oikein aina jaksa ymmärtää sitä miksi joku on moisen laitteen suunnitellut.

                                            Comment


                                              #52
                                              toisella nokalla merkki ei ole hampaan päässä vaan kolossa!

                                              Comment


                                                #53
                                                No nyt on johto tarkistuskin suoritettu ja sielläkin päässä näytti kaikki olevan Ok. Käytetään ensiviikolla autoa Hyvinkäällä Sportautossa samalla, kun haetaan kaverin Risaan uusi kytkin. Saapahan sieltä taas jonkun ajatuksen lisää missä vika voisi olla. Voi olla, että itseltä loppuu ammattitaito noiden nokkien tarkastamiseenkin niin jospa sais siellä samalla katsottua nekin mikäli siellä silloin aikaa on. On sitkeä vika ja vaikeaa saada mistään selkeää vastausta missä vika voisi olla.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Eikö se olisi jo sama viedä Mietoisiin Lehtoselle? Sanot vaan että soittakaa kun on valmis :)

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Sport Auton www-sivut ilmeisesti avautuneet:
                                                    http://www.sportauto.fi

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Tänään sitten oli molemmat venakopat auki ja katsottiin noita ajoituksia. Pientä heittoa siinä merkkejen välillä oli, mutta ei millään hampallista ja tuo pienikin heitto tuli silloin, kun pyöritti konetta väärinpäin. Nyt sitten oikeastaan kaikki tarkistukset tehty ja ei mihinkään autossa alavääntö puolet huonompi, kuin kaverin vastaavassa ja veto tulee piikkinä vasta 3-4000 kierroksen väliltä.

                                                      Kai sitä täytyy nyt alkaa sitten uskomaan, että vika nokissa? tuo hall vika vaan tulee aina ja mielestäni kaikki mahdollinen testattu. Opaskin sanoi Sportautosta, että turha hänenkään sitä katsoa, kun kaikki on katsottu mitä voi. Täytyy alkaa nyt sitten etsimään noita nokkia ajatuksena olisi, kun ne kerran vaihtaa niin kannattaisiko laittaa ne 2.8 v6 nokat? huonontaako ne esim paljon alavääntöä? muistan ainakin ennen, kun jotain vanhoja autoja tuli viriteltyä, että kireämmät nokat olisi syönyt vääntöä aika paljon.

                                                      Mistä noitaa nokkia kannattaisi kysellä ja kannattaako vakio vai nuo 2.8 nokat laittaa? orkkikset olisi Audilla imu 280€ kpl ja pako 250€ kpl mitähän nuo 2.8 nokat mahtaa kustantaa?
                                                      Viimeksi muokannut okkim; 20.5.2009, 00:42. Perustelu: Lisätty kappalejaot.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Olihan sen toisen nokan ajoitus puoli hammasta pielessä, mutta milläs hitolla sen korjaat :) Olis kyllä vielä pitänyt mitata ne nokkien nostot ja verrata toimivaan moottoriin.

                                                        Noilla 2.8 nokilla pitäisi saada huomattavasti enemmän vääntöä ainakin keskirekisteriin, näin olen kuullut. Saksasta niitä saa noin 300? pari (imupuoli). Pakopuolen hintaa en tiedä. Itse kyllä laittaisin jos tehoa tarvis lisää :)

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Niin mitenkä tuo sitten voisi olla puolihammasta vinossa? No tietty, jos nokkaratas olisi päässyt liikkumaan niin sitten. Erinäisten "asiantuntioiden" mielestä sen ei kyllä pitäisi päästä liikkumaan? Tiedä sitten miten tuo säätöyksikkö korjaisi tilannetta mikäli nokat olisi kulunut? oma ajatus voisi mennä näin jos nokka/nosto ottaa nostimeen/painimeen kiinni kuluneisuuden vuoksi vähän myöhässä niin voisi ajatella, että säädin pyrkii kiristämään. No tämä on nyt sitten aivan amatöörin arvio asiasta.

                                                          Alkoi tosiaan jo vaikuttamaan yöuniin tuo auton toimimattomuus ja päässä pyöri mielikuva siitä miten tuo säätöyksikkö voisi toimia.. Mietin siinä sitten, että vaihtais nuo nokat niin olisi sekin vika pois suljettu mikäli muu ei auta. Tärkeintä olisi saada pois tuo hall vika niin sitten voisi alkaa syyttämään muita osia mikäli ei toimi vieläkään. Halvemmalla varmasti saa nuo 2.8 nokat, kuin Rs nokat. Yleensä Risan osissa tuppaa tuo hintaryhmä oleen 7 mistä ei alennuksiakaan paljon tipu ja muutenkin hinnoittelu aina hieman yläkantiin.

                                                          Mitenkäs muuten noi 2.8 nokat tuleeko mitään ongelmia , jos sellaiset laittaa. Vaatiko esim auton uudelleen säätöä tai muuta virittämistä sen yhteydessä vai toimiiko sen kuin paikalle heittää ja ajoon??
                                                          Viimeksi muokannut okkim; 20.5.2009, 00:42. Perustelu: Lisätty kappalejaot.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Jos alkaa yöunet mennä niin kannattaisiko vielä koittaa LMS:ää vai joko se kävi siellä?

                                                            Nokat ei oikein ilman softaa toimi S4:ssa tiedä sitten risasta jossa voi olla lähempänä se vakio nokka.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Jos se kaverin riesa toimii miellyttävästi, niin miksi poiketa siitä reseptistä? Eli jos siinä on vakionokat, niin kai se sinunkin peli niillä sitten toimisi hyvin. Ja jos olet riesan hankkinut, niin sitten siihen on vaan ostettava vaikka hintaryhmän 7 osia, jos sinne sellaiset on tehtaalla speksattu. Väärillä osilla menet vain syvemmälle metikköön.

                                                              Eli mitkä ovat erot noiden kulkineiden kohdalla? Syyllisiä voivat olla mm
                                                              -ohjelma (erilainen sähkökaasun ohjaus, ilmamäärätilaus, sytytyskartasto ym)
                                                              -peruskone (kuluminen)
                                                              -turbot (kuluminen, eri ahtimet)
                                                              -putkisto+dp:t (huonommin toimiva putkisto alakierroksilla?)
                                                              -ilmamäärämittarit, anturit, kuun asento, sisäkorvan kiihtyvyysanturin valehtelu ym

                                                              Yhdyn edellisiin suosituksiin, eli asiantuntija-apu LMS:llä voisi olla tarpeen, ellet tuota painimista sitten harrastuksena kaipaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X