Moottori siis 1.8T (typ AVJ) ja ongelmana oli satunnainen moottorinhäiriö valon syttyminen. Valo syttyi satunnaisesti noin 2-3 krt kuukaudessa ja vikakoodi oli aina sama. Lisäilmajärjestelmä, läpäisy liian pieni.
Valoa nollattiin VAG-Comilla ja anturit tsekattiin tuloksetta. Lopulta syy löytyi, joka oli kondenssi veden tiivistyminen pumpun ja ilmaputsarin väliseen putkeen. Tämä aiheutti sen, ettei ilmaa päässyt riittävästi kylmänä läpi, joka taas aiheutti merkkivalon syttymisen.
Tapaus tiedoksi jos jollain samoja ongelmia. Veden pääsy putkeen saattaa myös johtua puuttuvasta siivilästä ilmaputsarinkoteloa edeltävästä putkesta. Siivilän tarkoitus ilmeisesti estää lumen pääsy koteloon?
Valoa nollattiin VAG-Comilla ja anturit tsekattiin tuloksetta. Lopulta syy löytyi, joka oli kondenssi veden tiivistyminen pumpun ja ilmaputsarin väliseen putkeen. Tämä aiheutti sen, ettei ilmaa päässyt riittävästi kylmänä läpi, joka taas aiheutti merkkivalon syttymisen.
Tapaus tiedoksi jos jollain samoja ongelmia. Veden pääsy putkeen saattaa myös johtua puuttuvasta siivilästä ilmaputsarinkoteloa edeltävästä putkesta. Siivilän tarkoitus ilmeisesti estää lumen pääsy koteloon?
Comment