Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T ja lisäilmapumppu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Omassa 1.8t a3 ARX:ssä pumppu pörisi kova äänisesti = ei hyvä..

    eli pumppu irti ja ja silmä määräisellä tarkistuksella oem kiinnotys pumpun kannessa pettänyt.

    Korjaus yksinkertaisesti .. oem popniitit poralla pois ja sopivan kokoiset pultit nylonmuttereilla kiinni.
    Vikakoodi hävisi.. yllättävää?

    Mutta jos pumppu olisi ollut rikki niin halvemmaksi tulisi ottaa pumppu kokonaan pois = ilmainen/ korjaus +500e

    Jos pumpun ottaa pois pitää myös ostaa valvelle suojalevy esim ebay(forge motorsport)
    Ja sähköille jotka tulee pumpulle pitää asentaa oikea vastus ja homma on valmis.. tarkemmat ohjee poistamiseen löytyy esim brittien audi foorumilta..

    Comment


    • #32
      tää vikakoodin (lähinnä rediness) tulo lisäilmapumpun poiston jälkeen riippuu varmaan aika paljon vuosimallista... ainakin omassa TT:ssä valmistettu: -00. Vaikka lisäilmapumppu löytyy... ei ole siihen liittyvää päästöseurantaa ollenkaa (tai sitten se on germaaniassa joskus koodattu pois päältä.) vikakoodin kyllä varmaan antaa incorrect flowsta vaikka vastus olisikin johdossa.... mutta väittäisin että päästöihin\OBD:hen se ei diagnostiikallisesti vaikuta esim. konttorilla. varsinkin jos koodi ei ole pysyvä niinkuin tässä tapauksessa se ei ole kun eihän se ilmapumppu joka käynnistyksen yhtydessä hurahda päälle.... vaan silloin kun tietyt lämpötilat moottorissa\imuilma\ulkoilma kohtaavat... (joku voi tätä vielä tarkentaa jos olen aivan hakoteillä)
      Viimeksi muokannut johny1332; 27.3.2015, 09:50. Perustelu: lisäyksiä, kirjoitusvirheiden korjausta ja täsmennystä...

      Comment


        #33
        Omassa ja kaverin vm.00 TT:ssä ei ole edes moottorin vikavaloa, niin ei tule koodejakaan tuon pumpun poistosta kun vastus paikoillaa. Oma edellinen vm04. Leon taas antoi koodia ja vikavaloa joka katosi vain laittamalla bittiä vinoon.

        Comment


        • #34
          Alkuperäinen kirjoittaja Oskillaattori Näytä viesti
          Onkohan Combi-valvea ohjaileva alipaineletku hapertunut siitä venttiilin juuresta? Itse venttiili testataan alipainepumpulla, ei saisi takerrella vaan pitäisi aueta nätisti.
          Kuuluuhan pumpun ääni n. 30-50 sekuntia kun käynnistää kylmiltään ?
          Olisiko jollain antaa kyseisen ohjausletkun osanumeroa? Itsekin taistellut tuon vikakoodin kanssa jo jonkin aikaa. AVJ-koneelle 02-vm

          Comment


            #35
            Taisin ite laittaa Motonetin metritavarana saatavaa alipaineletkua joskus 5v/100tkm sitten, toistaiseksi on kestänyt.
            Viimeksi muokannut andre_; 21.6.2015, 14:22. Perustelu: Typo

            Comment


              #36
              Eiköhän tuohon ihan perus alipaineletku käy.

              Onko raadilla ideoita mikä voi aiheuttaa satunnaista(?) pumpun käynnistymistä? Pumppu toimii kylmäkäynnistyksessä oikein ja sammuu ~30sek kuluttua, mutta joskus huomannut, että kun olen ehtinyt ajaa lyhyen matkan ja pysähdyn punaisiin, niin aivan kuin pumppu menisi uudelleen päälle. Missähän B6:ssa sijaitsee tuon rele? Vikakoodi tällä hetkellä ainoastaan lambda-anturin lämmityksestä, joten periaatteessa tuntuu järjestelmä toimivan oikein. Eihän tuo hetken käynnistys ole mikään diagnostiikka tms.?

              En ole ainakaan vielä huomannut sen käynnistyvän aivan lämpimällä autolla vaan ainoastaan pari minuuttia käynnissä olleena. Mutta koska pumppua ei juuri kuule, jos ei osaa keskittyä, niin varmuutta ei ole. Voiko tuo rele tuollaista aiheuttaa, jos muuten tuntuu toimivan?

              Comment


              • #37
                Tuo on normaalia että pumppu käy satunnaisesti kylmällä koneella.

                Comment


                  #38
                  Onko todella näin? Koskaan en ole tuosta kuullut/lukenut, joten pidin epänormaalina muuta kuin kylmäkäynnistyksen toimintaa. Annetaan sitten ominaisuuden olla rauhassa, kiitos infosta. :)

                  Comment


                  • #39
                    Näin ainakin 1.8t iv golffi teki, ennekun noi kaikki ekohärpäkkeet saivat lähdön.

                    Muutamassa muussakin 1.8t jossa SAI systeemi olen huomannut samaa. Golfis teki tuota talvellakin kun tuli ajosta ja auto kävi tyhjäkäyntiä pihassa alkoi pienissä sykleissä käyttämään ilmapumppua ja järjestelmässä ei mitää vikaa ollut silloin.

                    Comment


                    • #40
                      Otin räpsyn tuosta hapertuneesta Combi-valven ohjausletkusta, jos siitä jollekin on jeesiä tulevaisuudessa. Ei mikään kaikkein selvin, mutta parempi kuin ei mitään.

                      Ohjausletku

                      Comment


                      • #41
                        Eli ongelma seuraavanlainen:

                        Autossa meni toisiopumppu rikki nyt ei lähde kylmänä pyörimään. Pari-kolme kertaa kun starttaa niin saattaa saada sen verran pyörimään, että saa kaasulla pidettyä auton pyörimässä.

                        Tätä kestää sen 30sek (eli about sama aika mitä SAI-pumppu pyörii) kunnes auto pelaa niinkuin pitääkin.

                        Netti täynnä SAI-delete ohjeita joissa ei missään mainita ko. ongelmasta.
                        Tuli siis kokeiltua ottaa pumppu pois ohjeiden mukaisesti ja sama ongelma jatkuu.

                        Tuntuu, että joku kylmäkäynnistys rikastus tms olisi poissa pelistä.

                        Vikakoodeja ei tule, koitan vielä käynnistyksen yhteydessä katsoa antaako silloin mitään.

                        Vinkkejä / ideoita?

                        E: niin siis tarkoitus olisi jättää tuo SAI-pumppu irti eikä hankkia tilalle uutta...

                        Comment


                        • #42
                          Omassa kun oli pumppu rikki niin ei ollu kylmäkäynnistyksen kanssa mitään ongelmaa. Se pumppu ei vaan pyörinyt vaan silloin ollenkaan. Voiskohan siinä olla muutakin vikaa sit? Vikakoodit?

                          Comment


                          • #43
                            Toisioilmapumpun tarkoitus on puhaltaa ilmaa katalysaattorille kylmäkäynnistyksessä ja lämmittää katti nopeammin käyttökuntoon koneen käydessä rikkaalla. Ei varsinaisesti mitään tekemistä muuten huonon käynnistyvyyden/käynnin kanssa.

                            Comment


                            • #44
                              Ainakaan 4.2 V8 Audi A6 ei tarvinnut toisioilmapumppua mihinkään. Siinä alkoi laakerit tulla tiensä päähän ja alkoi vinkumaan niin otin pistokkeen vaan irti. Yhtä hyvin lähti käyntiin ilman pumppuakin.

                              Comment


                                #45
                                Ettei lämpötila-anturi valehtelisi moottorin olevan lämmin. Ei välttämättä jätä koodia, jos arvot ovat järjelliset.

                                Comment


                                • #46
                                  Juu tiedossa oli tuo pumpun tehtävä, alkoi vaan niin samaan aikaan niin jotenkin epäili ensin sitä.

                                  Tosiaan vikakoodia ei ollut, mutta vcds näytti lämpöarvoiksi 140C heti käynnistyksen jälkeen eli vika todennäköisesti oli siinä. Vaihtelin aamusta uuden anturin, seuraavalla kylmästartilla selviää.

                                  Comment


                                    #47
                                    Kerro ihmeessä, mitä selvisi.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Tosiaan siinä anturissa se vika oli. Arvasin sen kyllä kun kylmänä näytti arvot liian korkeaksi.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Google ja hakunaan ei oikein tulosta antanut, tai en osannut, ja asialla ois vähän kiirekin, joten missä tuo pumpun rele tarkalleen sijaitsee? Ja auto tosiaan A4 B6 1.8t. Kiitos.
                                        Viimeksi muokannut kalleh; 24.10.2019, 10:50.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Olikohan niin että Ecun vierestä löytyy.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Ecun alta tosiaan löytyi 2 relettä, mutta kumpikohan se niistä on kun mitään kaavioo en löytänyt? Releitten nrot on 373 ja 219. Ja nuo tosiaan ecun alla, vierestä löytyy vain yksi 40A sulake mikä vissiinkin on tämän pumpun sulake?
                                            Viimeksi muokannut kalleh; 24.10.2019, 10:32.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Kun kytkentäkaavioiden releosuudesta katsoo niin näyttäisi että vuosimallista riippuen -> 07/2004> 08/2004 löytyy kahdenlaista versiota reletelineestä joissa pientä eroa ja rele eri kohdassa.
                                              Katselin äkkiseltään netistä kuvat joissa näkyy nämä molemmat versiot, ko. lisäilmapumpun rele vanhemmissa kuvan A97-0780 mukaisissa kohdassa nro 2, ja uudemmissa kuvan A97-10200 mukaisissa kohdassa 3.

                                              Sulakkeen 40A pitäisi olla molemmissa tapauksissa kohdassa B.

                                              Älä välitä linkkien muista jutuista vaan vain kuvista -jututhan eivät ole BFB moottorillisista autoista jolloin samoilla paikoilla ihan muita releitä

                                              A97-0780:
                                              https://workshop-manuals.com/audi/a4...w_plug_system/

                                              A97-10200:
                                              https://www.motor-talk.de/bilder/aud...209411970.html

                                              Comment


                                              • #53
                                                Eli mulla on vm 2001 niin se menis ton ekan kuvan mukaan ja releet on ecun alla. Ja silloin se tosiaan ois toi kuvaan merkittynä nro 2. Ja releen nro on 373 mikä on vissiin ns yleisrele kun niitä taitaa olla muuallakin.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X