Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F 4.2 BAT 7-sylinterissä sytytyskatkoksia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 4F 4.2 BAT 7-sylinterissä sytytyskatkoksia

    Alkoi yhtäkkiä tällainen sytytyskatkoilu tuossa joulun tienoilla.
    Vika aina vain ja ainoastaan aamun ensikäynnistyksen jälkeistä, sen jälkeen loppupäivä aina ilman pätkimistä.
    Auton kun starttaa, niin tyhjäkäynnillä saa antaa kenkää vaikka kuinka. Kierrokset nousee iloisesti ja vika ei tunnu. Mutta kun pistää vaihteen silmään ja lähtee ajelemaan niin siinä 2500-3000kierroksen kohdilla vedossa alkaa moottorinvalo vilkkumaan ja tärinä vajaalla käynnistä tuntuu kabiiniin. Kaasun hölläystä, pieni odotus ja pätkintä loppuu. Muutaman kerran jäänyt vikavalo "päälle". Vaikka vikavalo ja "vika päällä" niin auto toimii hetken käytyään ihan normaalisti.
    Vaihdoin ensihätään puolan uuteen, sekä putsasin tulpan (musta tulpanpää, n.50tkm ajetut). Putsailin myös liittimet ja tarkistin ettei pahempia imuvuotoja näkynyt/kuulunut. Pistin myös purkin injector cleaneriä tankkiin, ei auttanut, sama jatkuu. Vaihdoin vielä päikseen puolia ja tulppia, vika pysyi cylinder 7.

    Vikakoodeja tarkkaillut jonkin aikaa vcds:llä, ja nollannut aina välillä:
    16691 - Cylinder 7
    P0307 - 001 - Misfire Detected - Intermittent.

    Tuo vikakoodi on aina sama, muutaman kerran näkynyt cylinder 2 sekä 4 samalla koodilla nyt kun seuraillut tilannetta. Pääsääntöisesti päivittäin kuitenkin tuo cylinder 7.
    Olen lueskellut maailmalta foorumeita, niin aika ympäripyöreää tietoa näkyy. Joillakin korjaantunut suuttimen vaihdolla, jollain bensansuodattimen vaihdolla (oma suodatin vaihdettu viime huollossa alta 10tkm sitten, täytynee vaihtaa uudelleen testiksi). Ihmetyttää homma, jos imuvuoto niin luulisi näkyvän muissakin sylintereissä misfireinä ym. Uusi pcv-pannukakku tilattu, nekun ei paljoa maksa ja nopea vaihtaa. En tosin usko korjaavan asiaa.
    Olisiko arvon raadilla heittää vinkkiä tilanteeseen? Auto päivittäin ajossa, ja jopa joulun toista tuhatta km edestakaiset reissut hienosti läpi. Eipä tuo tunnu menoa haittaavan, vielä.

  • #2
    Onko tuossa erilliset sytkävahvarit molemmille bankeille? Ne voi vaihtaa ristiin ja jos on vika toisessa niin 7 pytyn ongelman pitäs siirtyä toiselle puolelle, 3 pytylle ehkä?

    Comment


    • #3
      Ei noin uudessa ole.

      Comment


      • #4
        Ok, ei ole noin uudesta mitään kokemusta.
        Vanhassa esim huohottimen letkun vuoto aiheutti huonoa käyntiä tyhjäkäynnillä ja satunnaista sammuilua.

        Comment


        • #5
          Eipä näkynyt tai kuulunut heti vuotoja missään..tietty outoa olisi että aina vain tuo 7-pytty herjaa vikaa, meinaan että jos olisi imuvuotoa niin luulisi näkyvän joskus jossain muuallakin vikailmona?!
          Rupeaa melkeinpä olemaan suuttimen vaihto seuraavaksi testivuorossa.

          Comment


          • #6
            Antaako kaikki suuttimet samaa vastusarvoa?

            Comment


            • #7
              Jos vika säilyy samassa sylinterissä vaikka vaihtelee puoli ja tulppia päikseen, niin tulee mieleen että vika on puolan liittimestä taakse päin jossakin, esim. johtosarjassa. Ellei vika ole sitten suuttimessa, niitäkin voi kokeilla vaihtaa päikseen.

              Comment

              Working...
              X