Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tekniikanvaihto etuvetoseen C4:seen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tekniikanvaihto etuvetoseen C4:seen

    Täällä kun on näitä isompia tekniikanvaihtoja toteutettu, oisko tietotaitoa ensikädellä voiko etuvetoiseen vaihtaa V8 tai meren tuolla puolen toteutettuja VR6 koneen vaihtoa ?
    Etuvetoja kun ei ole V8:silla ja VR6:senkin ajattelin vapaahengittävänä toteuttaa kulutuksen vuoksi. Laipan saa 01E lootaan jenkeistä vaihdelaatikon väliin ja VR6 vauhtiksen sopivan.
    Konttorilla ajattelin kävästä vielä kyselemässä mutta heitetään ilmaan kysymyksiä.
    Dieseltekniikka on nykyisin, hyvä sellainen paikallaan. AAT stroker kävi myös mielessä mutta kannesta saa maksaa yhtä paljon kuin V8-tekniikasta tai alakerran muutoshinta tulee toisen touhutonnin hintaiseksi?
    2.5 T4 tekniikka menis heittämättä myös bensiiniversiona, mutta mistä 2.3 nokka että sais kireemmän koneen, oisko kellään?
    AAN tekniikka on myös käynyt mielessä...

  • #2
    Ilmeisesti säännöksiä on tiukennettu niin että jos autonteho kasvaa alkuperäisestä on dokumentoitava kaikki mallikohtaisesti eli jos V8:sin heittää keulaan on vaihdettava melkeen siirtoautosta kaikki vastaavaksi alustan ja jarrujen osalta vaikka ne vastaisi alkuperäisenäänkin saman auton ripustuksia ja ohjaustehostimeltaan ja muutenkin V8 mallia, jouset menee edestä ainakin vaihtoon ja jarrut isompaan.
    Dokumentoitavat:
    -eturipustus
    -jousitus
    -ohjauslaitteet
    -jarrut
    -tehon vuoksi (mallikohtainen vastaavuus)
    Käsittely veisi 2-3 kuukautta.

    Helpoin vaihtotekniikka olisi
    -Teho 180hv
    -1.8T tai 2.3 tai 2.5l kireämmällä nokalla
    -2.6-2.8 V6

    VR6 tekniikka menisi ilmeisen vaikeaksi näillä säännöksillä.
    AAN olisi helpompi, sama keularakenne ja jarruthan näissä on.
    Viimeksi muokannut VWarre-00; 28.1.2017, 15:34.

    Comment


    • #3
      V8 tuohon etuvetoon voi kyllä olla tekemätön paikka, tai ainakin haastava. Etuvedossa ei tai taida missään mallissa teho tai tilavuus mennä niihin prosentteihin, minkä verran ne saisi nousta ilman poikkeuslupaa.

      Mutta mun mielestä taas tuossa VR6:ssa ei olis mitään ihmeellistä. Tehot ja tilavuus ei käytännössä kasva perus 12 tappisesta 2.8 V6:sta ollenkaan. Fiksuilla moottorinkannakkeilla luulis kuka tahansa katsuri tuon hyväksyvän.
      Oikeestaan hieman odotankin että joku swappais tuon VR6 ja mielellään vaikka turbolla. Nyt kun säädökset tuon turbotuksen tuon ikäiseen sallii.

      Comment


      • #4
        No kiikarissa oli 24-tappinen. Mutta kun pitäisi olla se vastaava malli johon verrokki ja dokumentointi?
        12-tappinen ois teholtaan ok, 174hv? Tämä tehohan olisi V6 koneen suurin teho. 24-tappinenhan on 204hv.
        Lähinnä tuon väännön puolesta VR6 ennemmin ku V6 kävi mielessä.
        Kuin se turbotus sallitaan jos tehot ei saa kasvaa alkuperäisestä koneesta?
        Vai tarkoittaako se mallikohtaisen tehokkainta mallia se tehonkasvu.
        Viimeksi muokannut VWarre-00; 28.1.2017, 20:09.

        Comment


        • #5
          Minun mielestä C4:sia on saanut myös 2.8 30V moottorilla, joten tuo 24-tappinenkin menisi ”heittämällä” rajoihin. Ja itseasiassa tuo 12-tappisen 174hp+20% tehonnousu on 208,8 hp, joten tuo menisi jo senkin sisään.

          Jos tuon vaparina (vaikka näin aluksi) asentaa, niin ei mielestäni kovin kummoisia dokumentteja tarvii, kun tehonnousu pysyy noin maltillisena. Toki konttorilla kannattaa käydä varmistamassa, ettei tule yllätyksiä.

          Vaikka tuo 24-tappisen teho ei ole mitenkään "ihmeellinen", niin jo tuon erikoisuuden takia tuo kuulostaa hyvältä.

          Comment


          • #6
            Totta. Ja taitaa tuo AAA/AQP mottiki olla kevyempikin ku AAT. Ei sinänsä tarvitsisi jousitukseenkaan koskea. Taitaa ennemmin alkaa keulia taas jos motti vaihtuis :) Pitää käydä A-katsastus konttorilta kyselemässä tarkemmin. Billet kannakkeethan saa ilmeisesti itse tehdä tai konsultoida aNLea tekemään.

            Comment


            • #7
              AAA koneita ainakin saa niin halvalla, että ei muuta ku tekeen ;). Itse tosin laittaisin sen mielummin nelivetoisiin koriin...

              Comment


              • #8
                No homman ideahan nyt on siinä että sais hauskuutta etuvetoiseen autoon vaikkei tämä laiska ole dieselinäkään. Mutta kiitos vetovammaisuuden esille nostosta. Forumin pääteema tuo quattrovammailu.

                Ja kun aihio nyt valmiiksi erikoinen niin ei raaskia paalata. Toista samanlaista ei tuu vastaan.
                Viimeksi muokannut VWarre-00; 30.1.2017, 23:17.

                Comment


                • #9
                  Itsellänihän oli tarkoitus nostaa mk3 golfissa tuollaisen AAA koneen tehoja ja heti ensimmäisenä teholisäyksen lisäksi oli ajatuksena muuttaa se etuvedosta nelivedoksi. Ei siis mitenkään pahalla, eikä ollut tarkoitus mieltä pahoittaa ;).

                  Toki jos ajatuksena oli laittaa vaikka AAA vakiona nokalle niin ei sillä niin silloin ole väliä periaatteessa, että onko etu- vai nelivetoinen. Jos taas tarkoituksena on piristää konetta turbolla niin etuveto ei ehkä sillon ole paras mahdollinen idea.

                  Edit: Jos vakiota AAA:ta nokalle mietit niin älä laita. Viritä mielummin tuota R5 dieseliä mikä sieltä nyt jo löytyy.

                  Comment


                  • #10
                    Samaa mieltä. AAA on kierroskone, eikä edes kevyessä kolffissa tahtonut jaksaa ala-keski alueella olla kummoinen menijä. Mielummin vaikka 2.8 30V.

                    Comment


                    • #11
                      AQP oli siis kiikarissa. Eli sama kuin IV Golf nelikoissa. 88hv kuiten lisäisi tehoa.
                      AAA pitäs turbottaa samantien jos sellaisen laittaa omastakin mielestä.
                      Mutta tämä vielä ideatasolla, dieselin viritys on askeleen lähempänä hybriditurbolla kokeeksi.

                      Comment


                      • #12
                        Jos haluaisi VR6:lla oikein kunnolla käyttää hyväksi noita tehon ja tilavuuden nousun rajoja (mikäli tuo 2.8 30V olisi se mihin voi verrata), niin golf mk4:n R32 (BFH/BML) menisi 3.2 litralla ja 241 hepalla just hiuksenhienosti rajojen sisään ;)

                        Veikkaan ettei tuo motti olisi kovin halpa verrattuna noihin "perus" veeroihin, mutta yhtenä vaihtoehtona ainakin. Tuo olisi mielenkiintoista istuttaa vaikka B5:een, jos jotain erilaista haluaisi...

                        Comment


                        • #13
                          Halvimmat on ollu 800e-5000e välissä. Ja alle luulempa että saa käyttää auki varmuudella ton 1k-2k euron ostoksen ellei tiiä historiaa. Palaa äkkiä touhutonni jos toinenki.

                          Comment


                          • #14
                            Bildelsbasenista katsottuna noita AQP -motteja saa melko mukavaan hintaan, eikä eroa AAA -moottoriin ole edes paljoa, joten se vois olla semmonen "järkiratkaisu", jos tuohon ryhtyy.

                            Comment


                            • #15
                              Jenkkilän B5 swappi topicceja selaillut ja aika paljon siellä rahaa on palanut, toki siellä turbotetaan alusta asti.
                              Hieman listaan tähän

                              -01E laatikon sovitelaippa 300usd.
                              -Vauhtipyörä 430usd.
                              -Imusarja 600-1500usd (ellei tee itte kuten täällä muutkin)
                              Alkuperäinen tuskin mahtuu pellin alle, en ainakaan usko.
                              -Tekniikka 2.8l 24v AQP tai muu varmaan 500-1500e

                              Jätin pois turbopalat ja putkistot, mutta ei kait tuo paha olisi.
                              Tekniikan kun ostaa ecuineen ja mittareineen ni pääsee vähemmällä.
                              Toki sähköjen yhdistämiseen menisi joku tovi ja penni lisää.
                              Omassa arvossaan tietty kannattaako leikkiin lähteä mutta kuten sanottu ideointi ja suunnittelu on kivaa.

                              Comment

                              Working...
                              X