Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s4 -93 ohjaustehostimen letku

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • s4 -93 ohjaustehostimen letku

    Meni letku rikki. Onko pumpulta hammastankoon menevässä letkussa jonkinlaista venttiiliä? Voiko laittaa esim. normaali hydraaliletkun? Uusi aika suolaisen hintainen

    #2
    ota letku irti jaa mee hydraali kaupaan ja käske tehä samanlainen on huomattavasti halvempi kuin alkuperäinen.mulla on sama homma ees letku tihkuu

    Comment


    • #3
      Kävin teettää letkun hydraliikka kaupassa (20e), mutta kun kääntää paikallaan niin tehostin huutaa/urisee samanlailla kun olisi neste vähissä. Onkohan ilmaa tai jotain.

      Comment


      • #4
        Ilmaapa hyvinkin. Eli järjestelmän ilmaus ja kokeilee uudelleen.

        Comment


          #5
          ilmaantuu itsekseen rattia kääntelemällä, pidä huoli kuitenkin että öljyä on riittävästi.

          Comment


          • #6
            Onko järjestelmä uudella letkulla pelannut? Laitoin tuossa uuden letkun, hydrauliliikkeestä. Kauhea jurina lähtee kovemmin kääntäessä. Alkuperäisessä letkussa on pumpun päässä kuristin, 2.4mm. Ilmeisesti vaatii tuollaisen? En usko enää ilmaukseenkaan

            Comment


            • #7
              Eikös alkuperäisessä ole kuristin / metallinen linjafiltteri´?

              Comment


                #8
                Hydrauliikka liikkeessä voi teettää sellaisen letkun mihin saa liittimeen kierrettyä kuristimen, voi tarvittaessa kokeilla erilaisia.

                Mulla on nyt ollut yli 100tkm teetetty letku Golfissa ilman kuristinta eikä mitään ropleemaa.

                En oikein usko että tuo kuristimen puuttuminen aiheuttaa jyrinän

                Comment


                • #9
                  onneksi otin letkun johon saa väliin lisänippoja. Täytyy seurata hetki, mutta muutakaan selitystä ei nyt löydy. Kylmänä ei niin pahat oireet. Ja nämä oireet tuli vain ja ainoastaan letkunvaihdon yhteydessä

                  Comment


                  • #10
                    Mulla asettu urina vasta kun vaihtoi alkuperäisen letkun. Joku kuristin/venttiili on alkuperäisessä.

                    Comment


                    • #11
                      S4-92 letkussa ei ole

                      kuristinta, ainakaan meidän lintassa vaan sieltä löytyi pneumatiikkaletku sen hydrauliikkaletkun sisältä jossa oli noin 1/3 osassa letkun molemmista päistä 1.5mm reijät läpi sen pneumatiikkaletkun, se mokkula joka oli keskellä hydyletkua oli vain semmoinen puristettu päälirengas joka piti sen pneuman paikoillaan, ja muutenkin se hydyletku on ihan tavallista rättiletkua eli ei mitään teräsvahvistettua. Ihmetellä täytyy sitä alkuperäisen hintaa....

                      No teetin alkujaan myös sen letkun ilman sitä pneumaletkua, josta alkoi sen päivänen jurnutus niin auton kuin muijankin osalta joten ei muuta kuin uusiksi liitinpäät halki ja hydykauppaan, valkoista pneumaa sinne sisään ja reijät myös niin johan loppui jurnutus.

                      Comment


                      • #12
                        Palataanpa tähän ongelmaa. Eli ongelma myös ratkaistu, tein yhteen letkunippaan sisäkierteet, johon sitten kuristimeksi ruuvinpätkä, jonka keskelle porattu 2.5mm reikä. Eipä enää pumppu kavitoi. Sitä valkoista putkea en laittanut, ei tunnu tarvitsevan

                        Linkissä huono kuva osista:
                        http://img282.imageshack.us/img282/1990/12102006ln2.jpg

                        Comment


                        • #13
                          Up. Onko kukaan korjauttanut urssista tehostimen ja painevaraajan välistä
                          letkua? Omasta täysin seula, banjot on kuivat. Todennäköisesti vuotaa siitä kumiletkusta.

                          E. Soittelin Hiflexille Konalaan, niin lupasivat korjata letkun parilla eurolla.
                          Marmoritiskillä letkun hinnaksi tulisi loivat 430e.

                          E. Komento takaisin. Eivät pystyneetkään korjaamaan. Banjon päät alumiinia ja teräsnippaa
                          ei voi liittää.
                          Viimeksi muokannut mikaks; 17.6.2008, 19:06.

                          Comment


                          • #14
                            Pystyykös tehostajan paluuletkun teettämään hydrauliikkaliikkessä?

                            Comment


                            • #15
                              Saiskohan noita painevaraajan letkuja mihin hintaan ulkomailta? Kohta varmaan vois jo kimpassa tilata, täälläkin ja siellätäällä tuntuu ne hajoavan... Nyt on tavan hydrauliletku tilalla, mujuten ok, mutta lievä surina kuuluu. Orggisletku sisältää myös vaimentimet

                              Comment


                              • #16
                                Kannattaa katsoa haulla lisää mutta jos se spiraali puuttuu sieltä päästä niin urinan lisäksi ongelmaksi voi tulla öljyn kuumeneminen joka särkee paikat. Sen spiraalin nimi oli "vaimennin" joka vaikuttaa virtauksene ja ääneen.

                                Itse tilasin A100 -92 AAH 2,8i koneenseen täydellisen letkusarjan (=alkuperäistä 100% vastaava) jenkeistä pari vuotta sitten hintaan USD 99,- eli noin 60-70 euroa. Pelasi hienosti sen jälkeen. kts. ebay motors tai sainko minä osuman kun googlasin osanumeron.

                                Comment


                                • #17
                                  Jos täydellisen hytikkaletkusarjan saa tuohon hintaan, niin kannatan kimppatilausta ehdottomasti.
                                  Itse tuli Tepolta tilattua tuo painevaraajan letku,
                                  kun alkaa olla jo akuutti tarve uusia. Vuotaa jo turhankin vuolaasti.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ei olis hinnalla pilattu verrattuna suomen hintoihin. Itekki pitää vaan nyt selvittää montako letkua sieltä on menny. Itellä vaan rakkine on 1.6 ADP.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Täytyy täsmentää että "sarjalla" tarkoitin sarjaa jossa on 1 letku, tiivisteet ja banjo-pultti. Mutta kuitenkin täysin alkuperäistä vastaava.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Täytyy täsmentää että "sarjalla" tarkoitin sarjaa jossa on 1 letku, tiivisteet ja banjo-pultti.
                                        Ok. On se silti neljä kertaa marmoria halvempi.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Nyt sitten pamahti pumpun ja ohjausvaihteen välinen letku. Vuoto on vielä
                                          suhteellisen lievä, mutta uusia tuo täytyy.
                                          Netistä yrittelin etsiä tuota letkua urssiin, mutta eipä löytynyt osumia
                                          osanumerolla. (4A0 616 735 A) Nyt jos joku osais löytää jonkun firman
                                          ulkomailta, mistä näitä letkuja saisi hommattua järkevään hintaan, niin
                                          voisi alkaa järjestämään kimppatilausta.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Millä varaosanumerolla on tuo urssin -93 ohjaustehostimen pumpulta pommille menevä paineletku?
                                            Toimiiko hydrauliliikkeessä väsätty vastaava putki?
                                            Viimeksi muokannut mikael; 26.6.2014, 08:49.

                                            Comment


                                            • #23
                                              mulla kans antaa letku periksi niin jottei meinaa jarruttaessa ratti pysyä käsissä :) ja marmorilla käyty, kauhee hinta yhellä letkulla...
                                              Viimeksi muokannut Lahtinen; 22.7.2014, 07:42. Perustelu: ylimääräsien sanan poisto

                                              Comment


                                              • #24
                                                mikäli jollakulla oli antaa selkeä ohjeistus tähän letkun vaihtoon (käykö hydr.liikkeessä tehty tai muuta vastaavaa) niin kiitokssie

                                                Comment


                                                • #25
                                                  onko joillaki hävinnyt tämä kyseinen jyrinä/ulina kun on laittanut jonkunlaisen kuristimen teetettyyn letkuun. itsellä alkoi kans tämä järjetyn jyrinä kun teetätin uuden letkun vainhoilla päädyillä. saako itse tehtyä jotakin patentteja vai hommaako suoraan alkuperäisen ulkomailta kun marmorilla maksoi vaivaiset 388 € :D

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Se pumppu kavitoi ilman kyseistä kuristinta, vaikka hajottamolta metsästämään uutta letkua.
                                                    Normi hydisletku ei yksinkertaisesti tee muuta kuin hallaa pumpulle on mielipiteeni.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Tarkoitatko nyt itse letkua vai sitten jos sen kuristimen jättää pois? Jos se kuristin ei ole siellä niin se kavinoi, johtuen todennäköisesti liian pienestä vasta paineesta, tai niin minä näkisin.

                                                      Itse tein omaani letkun hyödyntäen sen vanhan pään, eli kuristin jäi paikalleen. Rutisee silti, johtuu varmaan pommille menevän letkun vuodosta.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        itse letkua alkuperäisessä oli jokin metallinen möltti hyvin puolessa välin letkua ja siitä kohtaa oli myös kannatin koukussa kiinni ja tässä uudessa ei ole sellaista vaan vanhat päät kaikki muu uutta eli letku ja uudessa ei ole mitään metallista mölttiä

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          ja eikä tuo paha olisi uutena ostaa http://www.autonosat24.fi/audi/100-s...en-letku-putki jos tämä nyt sitte on oikea ?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tarkoitatko nyt itse letkua vai sitten jos sen kuristimen jättää pois?
                                                            Letkun toki voi teettää missätahansa, mutta mielestäni se tarvitsee sen kuristimen väliin.

                                                            Itseasiassa taitaa haku komennolla löytyä juttuakin ko. asiasta ja aikaslailla runsaasti.

                                                            Tosiaan noita letkuja ovat hydikkäliikkeissä teettäneet ja ongelmia on alkanut pukata päälle, voiskohan sen teettää silleen, että jättäs sen kuristimen entisestä, hmm....

                                                            Tulis aikaslailla halvemmaks.

                                                            Toki vanhoja kun muistelen, niin eräs foorumilainen oisko ollu Joensuusta löysi uuttavastaavan letkun purkaamolta hintaan 20 erkkiä, eli aina kannattaa kysellä. Ei siellä purkaamoillakaan välttämättä ole asiantuntijoita, jotka oikeat hinnat tietäisivät;)).

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X