Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kickdown -> tärinä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kickdown -> tärinä

    Eli en oo varma kuuluuko tänne vaiko tuonne alusta/rengas osioon, mutta tänne nyt aattelin pistää.

    Auto on broidin ja mallia A6 Avant 2.5TDI vm2001.

    Ja ongelmanhan on siis seuraava:
    Lähtee kiihdyttämään esim. ohitusta varten ja painaa kaasun pohjaan, jolloin luonnollisesti tulee kickdowni. Tämän jälkeen alkaa auto tärisemään. Tärinä loppuu napakalla jarrutuksella. Nopeudella ei ole niinkään merkitystä. On kokeiltu 80-> sekä 130-> ja sama tulos.

    Viimeksi kun sain lainaan niin käytin kaverilla että saatin auto ylös ja kun pisti vaihteita edestakaisin R <--> D niin kaveri sanoi että kuskin puolen rengas liikkui (nyt en äkkiseltään muista suuntaa). Eli ilmeisesti tästä johtuisi tuo tärinä?

    Kertokaapas nyt gurut, että mikä tuolla on sökönä?

    Myös vetarin suojakumit on sökönä ja ne menee vaihtoon ensitilassa. Kuskin puolella oli ihan kunnolla. Pelkääjän puolella vain pieni reikä. Ilmeisesti kannattaa vaihtaa myös laakerit samalla?

    Kiitoksia jo etukäteen.

    #2
    Jotenki tuntuu siltä, että sen renkaan pitääkin liikkua kun kytketään vaihde.

    Tärinä tulee jostain muualta. Ilmeisesti etuveto? Ja paljonko kilsoja takana, onkohan kulumaa kumiosissa? Kickdown aiheuttaa äkkiä lisää tehoa/vääntöä joten se voi tuoda kaikkea esille jota normaaliajossa ei huomaa.

    Comment


      #3
      Juu etoveto on ja kilsoja muistaakseni jotain 260t. Renkaan liikkumisella meinasin sittä että liikkuu siis akselista lähtien koko systeemi (jarru pohjassa koko ajan kun vaihteita vääntelee pakilta D:lle ja takas).

      Ensin oli veikkauksen kohteena moottorin kiinnityksen, kun sekin liikkuu, mutta joku valaisi että siellä on jotkut sähköisesti säätyvät kumit tms. ja pitääkin liikkua.

      Comment

      Working...
      X