Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 nyhtää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 nyhtää

    Tervehdys kaikille.

    Näin uutena Audin omistajana ja turhautuneena jo ensi alkuun päätin rekisteröityä sivustolle josko täältä apuja saisi.

    Yrittänyt lukea samanlaisia ketjuja ja etsiä niistä apua mutta nyt loppui konstit itellä. Elikkäs ongelma on seuraavanlainen autona Audi a4 b5 vm -96 ABT. Ja 1,8t AEB moottorilla varustettuna.

    Kolmosvaihteella ja siitä isommilla alkaa nykimään kun kiihdyttää kaasu pohjassa. Ahdot seilaa 0,5-n1,2 välillä. Ja tätä tapahtuu vain tietyillä kierroksilla 1500 - 3000. Sen yli kun menee nii ahdot ja nykiminen tasoittuu.

    Osia vaihdeltu bensapumppu, tulpat, polttoaine suodatin, sytkäboksi, kampiakselin asentotunnistin. Vikakoodeja ei löydy. Olisin kiitollinen jos joku osaisi antaa vinkkejä mistä lähteä seuraavaksi vikaa etsimään.
    Viimeksi muokannut okkim; 22.1.2017, 09:39. Perustelu: Viilattu rivityksiä.

    #2
    Millä vikakoodit luettu? Fuel trimmit vois kattoo measuring blokeilta.
    Painetesti.
    Bypassin testaus ja N75:n vaihto, jos ei tietoa milloin vaihdettu.

    Comment


    • #3
      En muista laitetta millä vikakoodit katsottiin kun tutulla pajalla käytin ne luetuttaa.

      Mitä nämä fuel trimmit on? Tulppien vaihdon yhteydessä kylläkin huomiota kiinnitti se kun tulppien päät oli valkeat eli laihalla nähtävästi käy. Bypassin oon testannu. Samoten N75, ja molemmat mielestäni toimi, mutta ei varmaan haittaakaan olisi jos nämä uusisi kun ei tietoa koska vaihdettu.
      Viimeksi muokannut okkim; 22.1.2017, 09:40. Perustelu: Viilattu rivityksiä.

      Comment


        #4
        Fuel trimmit luetaan vag-com/vcds softalla. Vaihda n75 ja bypass uuteen. Ja tee painetesti ahtoputkstoon.
        Viimeksi muokannut VilleP; 22.1.2017, 11:54.

        Comment


          #5
          Kuvailtu käytös on näitä 95-96 AEB Motronic 3.2 ecun hienouksia. Lycka till :)

          Comment


          • #6
            Onko Porkkis sitä mieltä että vois vika olla ecun puolella? :o täytyypä vaihdella nuo osat ja tehdä painetesti. On niiden jälkeen taas viisaampi.

            Comment


              #7
              Ei välttämättä. Syntymekanismi on tuntematon, mutta ilmiö sangen tuttu :(
              Olen sitä mieltä että kyseinen purkki on yksinkertaisesti huono. Jo tehtaan ohjelma on aivan kamala ja virittämällä sen ongelmat vaan tapaavat korostua.

              Comment


              • #8
                Tästä voisi päätellä että tulipa hankittua hyvä auto :D
                Opittava ajamaan vian tai voisiko sanoa ominaisuuden kanssa. Jollei ala kohtuudella syytä selviämään.
                Lastua en tarkemmin ole kattonut mikä on. Musta pikkunenboksi näkyi olevan siellä.

                Comment


                  #9
                  Onko siis lastua ollenkaan? Vaan joku huijausboxi?

                  Comment


                  • #10
                    Tuohon en osaa vastatata. Mistä sen erottaa? Ohjausboksissa sellainen tulitikkuaskin kokoinen musta laatikko kyllä näkyi olevan mutten tarkemmin tutkinu onko mitää merkintöjä.

                    Comment


                      #11
                      Kannattaa tutkia laatikkoa tarkemmin tai ottaa kuva ja laittaa tiedot tänne...

                      Comment


                      • #12
                        Nyt kun tarkemmin pääsin boksia ja sen sisältöä tarkastelemaan niin sisältä löytyi tällaisella koodilla oleva osa: bosch 0 280 101 001

                        Sekä ECU osa nr: Bosch 0 261 204 185.
                        ABT-Tuning tarralla kyljestä sinetöitynä.

                        Eli ilmeisesti siellä ei ole lastua olemassa? :D

                        Miten tänne saisi lisättyä kuvia?

                        Ja alkuperäiseen otsikkoon lisäten tulppien vaihdon yhteydessä huomasin, että kaikki tulppien päät olivat valkeina.

                        Auto oli korjaamollakin, mutta siellä ei tullut vastauksia oikein mihinkään.
                        Viimeksi muokannut Mikse88; 26.1.2017, 17:30. Perustelu: lisätty lisää informaatiota

                        Comment


                          #13
                          97 mallin 557T-ecu eli autosi ei ole 95-96 M3.2.

                          Varmaan siellä ABT:n viri on, jos kerran tarrakin. Ei ole kovin tavallista, että viripajat vain liimailevat tarroja ecuun lastuttamatta eli hieman omaperäinen on johtopäätöksesi.

                          Comment


                          • #14
                            Onko samaa boksia käytetty myös 96 vm?
                            Koska rekisteriotteen mukaan ensirekisteröinti 10/96
                            Mikä on tämä toinen osa sitte mikä siinä vieressä oli tuo ensimmäisellä osa nro:lla?

                            Comment


                              #15
                              google sanoo: paineanturi.

                              Lahinnä sitä varten, jos ajaa vuoristossa, niin moottorinohjaus sopeutuu muuttuneeseen ympäröivään ilmanpaineeseen.

                              Loppuvuoden autot on yleensä seuraavan vuoden malleja. Käyttöönottovuosi ja vuosimalli on eri asioita.

                              Comment


                                #16
                                Minulla oli sama ongelma -95 a4 1.8t ja syyksi paljastui haljennut letku siellä turbon lähistöllä. Oliko nyt sitten n75 menevä letku.

                                Comment


                                • #17
                                  Tuskimpa itsellä paljoa vuoristo ajua tulee. :D

                                  Kaikki letkut ja putket oon käyny läpi. Ehjiä ovat.

                                  Eilen aikani kuluksi putsailin n75 ja bypassin testasin. Nykiminen ehkä hieman rauhoittui.

                                  Ensi viikolla kuitenkin nuo osat menee vaihtoon.

                                  Kuinka tärkeä on tankissa polttoaine pumpun pohjassa tämä keltainen ns "karkea" suodatin joka pitää pumpun siinä kotelossa kiinni?

                                  Comment

                                  Working...
                                  X