Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

laatikon öljyt.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • laatikon öljyt.

    olis tarkoitus vaihtaa öljyt 5v manuaali laatikkoon onko vs200 ihan ok?auto on a4 2.4 ajettu122tkm luultavasti ensimmäinen vaihto.eiks ala olla jo aika vaihtaa?

    #2
    No ei nyt varsinaisesti. Manuaaleissa ei niin kiire ole öljynvaihtojen kanssa. Tosin aina vain parempi, jos öljyt jo vaihtaa. Vaikuttaa vain positiivisesti toimintaan ja kulumiseen.

    Comment


    • #3
      laatikon öljyt

      kiitos jasso.kun on tarkoitus pitää kyseistä autoa,vielä vuosia niin sais minimoitua noita laatikkon hajoamis riskejä.

      Comment


      • #4
        Lainataanpa vähän.. Paljonko ois sit sopiva vaihtoväli 5v manuaalin laatikkoon??

        Comment


          #5
          Tietääkseni ei kuulu viralliseen huolto-ohjelmaan lainkaan manuaalilaatikon öljynvaihto. Lähinnä vaihtaa silloin, kun laatikko ei tunnu toimivan puhtaasti. Voihan ne vaihtaa vaikka 100tkm välein, jos oikein haluaa, mutta kaipa sellaiset 200tkm voi olla ihan ok. Varsinkin 150tkm-200tkm ajetun auton oston yhteydessä kannattaa vaihtaa ihan vain varmuudeksi öljyt myös laatikkoon. Ainakin sitten tietää mitä ja kuinka hyvää öljyä siellä on.

          Mielestäni kuitenkin laatikon öljyjä ei periaatteessa tarvitse koskaan vaihtaa, mutta hyvähän nekin on välillä uusia. Muut kertokoon vielä, miten ovat itse toimineet.

          Comment


          • #6
            laatikon öljyt

            ei taida kuulua huolto ohjelmaan.edellinen omistaja on teettänyt 120tkm longlife huollon ja tarkistus lapussa on pyyhitty yli kyseinen toimenpide.mut kaikki muut öljyt ja hihnat on vaihdettu.muuten moottori öljy castrol 0w30 longlife 27e litra vaihdettuna kuitissa.katsoin varaosa kaupassa 1l pullo 19e.

            Comment


              #7
              Ei kannata tuijottaa pelkkiä kilometrejä. Sinne kun kondensoituu vettäkin kuitenkin lämpötilojen muuttuessa. Sanotaanko stetsonista 5 vuotta tai 100tkm?

              Comment


              • #8
                Monesti saattaapi olla liian myöhäistä alkaa vaihtaan lootaan öljyjä kun toiminta ei tunnu normaalilta. On GL-4 luokan öljyjen EP lisäaineistus senverta mieto että vaikkapa 150tkm ajettuina ei paljoa jäljellä paineenkesto-ominaisuuksia. Lisäksi vaahtoamisenesto, emäsvaraus ym ominaisuudet kadonneet ja kalliit lootan sisäosat pyörineet kehnon rasvan keskellä (kosteus siis erityisesti tekee hallaa).

                Halpa konsti ehkäistä kalliita remppoja: uudehkoa öljyä riittävästi.

                Varsinkin kun monet vag-laitteet eivät ole järin lujia laakeroinneiltaan...

                Comment

                Working...
                X