Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t alavääntö?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t alavääntö?

    Onko näissä ihan ominaista onneton alavääntö? Esim. valuttelee hiljaa risteyksessä ja sitten pitäisi päästä liikkeelle niin on todella onnetonta kiihtyvyys alle ~1500rpm. Siis TODELLA onnetonta.
    Kytkimellä saa jeesata lisää kierroksia.

  • #2
    Konehan on kuitenkin vain 1.8, eli ei mikään maansiirtokoneen moottori. Aika hengetön se on tyhjäkäynnin vähän yläpuolelta.

    Comment


      #3
      Alle 1500rpm? Vaihda pienemmälle, ei kai se nyt mikään diiseli sentään ole...
      Porukoilla tollanen on ja alle 2000rpm:n ei mikään mukava ajettava.

      Comment


      • #4
        On.

        Comment


        • #5
          Lappua vaan niin ei tarvi surkutella alaväännön kanssa.

          Comment


          • #6
            Alle 1500rpm? Vaihda pienemmälle, ei kai se nyt mikään diiseli sentään ole...
            Porukoilla tollanen on ja alle 2000rpm:n ei mikään mukava ajettava.
            Ykkönen on pienin vaihde joten sellasissa pienissä valutusnopeuksissa joissain risteyksissä ykkösellä vauhtia on vajaalla 1500rpm joku vajaa 20km/h.
            Siitä kun sitten yrittää lähteä rivakasti niin eipähän lähde vaan odottelee saavansa sopivasti kierroksia ennekuin juuri mitään tapahtuu. Kytkimen polkaisu tosin aina auttaa.

            Comment


            • #7
              Ykkönen on pienin vaihde joten sellasissa pienissä valutusnopeuksissa joissain risteyksissä ykkösellä vauhtia on vajaalla 1500rpm joku vajaa 20km/h.
              Siitä kun sitten yrittää lähteä rivakasti niin eipähän lähde vaan odottelee saavansa sopivasti kierroksia ennekuin juuri mitään tapahtuu. Kytkimen polkaisu tosin aina auttaa.
              Siksihän siinä on kytkin. Mikään kone ei lähde "rivakasti" alle 1500rpm, koska niitä ei ole siihen tehty. Oletko harkinnut automaatti-laatikkoa?

              Comment


                #8
                Ootko varma

                että koneessa vakio softa? Eikös tuon vakio 1.8T moottorin pitäisi antaa huippuväännöt 210 Nm jo 1700rpm:stä eteenpäin?

                Comment


                  #9
                  Antaa kyllä mutta siinä vaiheessa kiekkoja on niin vähän ettei tehoakaan tule vielä. Minun mielestäni A3:ssa ollut 1.8T kyllä toisaalta kulki 1500 alkaen paremmin kuin PD/VNT dieseli .... autoilla (a3 versus a4) on tosin hieman painoeroa.

                  Edit: Ja ihan testin vuoksi, en tosiaankaan ajele alle 1800 rpm:n millään vehkeellä, otto- tai dieselmoottori.

                  Comment


                    #10
                    Mainosväännöt on sitten vähän eri asia kuin käytännön tilanteissa. Tehtaiden käyrät kun ilmeisesti järjestäen tehdään jarruttamalla eli "hyydyttämällä" moottoria moottoripenkissä eikä kiihdyttämällä inertiavastusta tms vastaan.

                    Comment


                      #11
                      Noh

                      Mä köröttelen normaalisti 5. vaihteella jo 60km/h vauhdissa ja kierroksia on varmaan joku 1700rpm. Menee pintakaasulla nätisti ilman mitään nykimisiä, tietenkin olettaen et on kohtalaisen tasasta maastoa...

                      Comment


                      • #12
                        Itse oikein tänään kokeilin omaa 1.8t (AGU) kulkinetta kun en mielestäni ole moista havainnut. Enkä kyllä vieläkään huomannut mitään tuollaista, ykköselläkin jos tiputtaa kierrokset 800-900 lukemille ja survasee kaasun pohjaan, niin ei kyllä mitään kytkimen luistatusta tarvitse. Lisäksi tämän mäkisen kotitien tuli isoimmalla vaihteella 1000-1300kierroksella ilman ongelmia. Vielä kivikautinen kone tuo mun, ilman mitään säätyviä himmeleitä.

                        Comment


                        • #13
                          Ei mitään ongelmia ryömintävauhdista kiihdytettäessä. Kone AVJ 1.8T. Ei tientenkään väännä niinkuin jokin 3 TDI, mutta lähtee kuin sika makuulta :)

                          Comment


                          • #14
                            Isolla vaihteella körotellessä esim.TN kertoo ajelevan 5- vaihteell;luulen että vaihdelaatikko ei saa voitelua ja menee esim.poskilaakerit pinnoiltaan rikki,tai muita vaihdelaatikko ongelmia tiedossa.

                            Comment


                              #15
                              Ei siellä vaihdelaatikossa mitään öljypumppua ole, joten eipä varmaan pahemmin kierrokset vaikuta.

                              Comment

                              Working...
                              X