Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytysnesteistä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Jäähdytysnesteistä

    On näköjään olemassa vihreätä ja punaista. Mitäs eroa niillä on? Itsellä punaista, ei varmaan voi sekoittaa vihreen kanssa?

    #2
    Ei voikaan.

    Eri ainetta ovat.

    Comment


    • #3
      Jos sekoitat,niin pahimmas tapauksessa niistä tulee puuroa mikä ei oikein tahdo enää kiertää toivotulla tavalla.

      Comment


      • #4
        Olikos se nyt niin, että punainen litku sisältää ainetta (silikanttia?) joka (k)estää näin ollen paremmin korroosion.

        Comment


          #5
          Ei vaan punaisessa ei ole silikaattia = hyvä letkuille :)

          Ainakin ns bulkkitavarassa. En ole koskaan merkkiainetta ostanut.

          Comment


            #6
            Punasessa myös se hyvä puoli että jos vuotaa jostain niin jää selvät jäljet.

            Comment


              #7
              Ja oon sekoittanut noita, tulee semmoista ruskeaa lientä. Näyttää pahalta mutta toimii. :)

              Comment


              • #8
                Ei vaan punaisessa ei ole silikaattia = hyvä letkuille :)
                Arvasin... siksi vähän epäröiden asiani esitin ;)

                Comment


                  #9
                  Millä tavalla silikaatittomuus on hyvä letkuille? Jäähdytysletkujen päärasitteena ovat ymmärtääkseni ainakin ennen olleet UV-säteily, lämpö ja aika, eikä niinkään itse se tavara mikä niissä letkuissa virtaa.

                  Sen sijaan silikaatittomuuden pitäisi estää/vähentää vanhemman polven jäähdytysnesteen sisältämistä silikaateista, veden suoloista ja moottorin alumiiniosista jäähdytinnesteeseen liukenevasta tavarasta moottorin vesitilojen kuumille pinnoille syntyvän lämmönsiirtymistä heikentävän kalkkeumakerroksen muodostumista.

                  Comment


                    #10
                    Tuo on jostain pöntön kyljestä luettu mainoslause. Jos on perätön, niin minkäs sille sitten voin.

                    Comment


                    • #11
                      Sen sijaan silikaatittomuuden pitäisi estää/vähentää vanhemman polven jäähdytysnesteen sisältämistä silikaateista, veden suoloista ja moottorin alumiiniosista jäähdytinnesteeseen liukenevasta tavarasta moottorin vesitilojen kuumille pinnoille syntyvän lämmönsiirtymistä heikentävän kalkkeumakerroksen muodostumista.
                      Jotain tämän tapaista luin äskettäin auton ohjekirjastakin.

                      Comment

                      Working...
                      X