Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 D2 korkea tyhjäkäynti pakkasella

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A8 D2 korkea tyhjäkäynti pakkasella

    Kylmien kelien alettua (-20c) rupes '98 vuoden A8 D2 (3.7 AEW) temppuilemaan. Auto käynnistyy kylmänä normaalisti ja käy puhtaasti tyhjäkäyntiä kaikilla pytyillä. Ajamaan lähdettyä auto vetää normaalisti, mutta muutaman minuutti ajettua tyhjäkäynti pompsahtaa yhtäkkiä 1800rpm. Sen huomaa kun valoista jarrua nostamalla auto säntää itse liikkeelle aivan kuin kaasu jäis päälle.
    Loota N-asennossa muutamalla kaasun polkaisulla kierrokset tippuu heilahdellen 1100rpm, mutta ei laske enää siitä ja koneen lämmöt normaalissa.

    Ei vikakoodeja koneesta eikä vaihdelaatikosta. Tutkin myös, että kaasuvaijeri liikkuu vapaasti kuin myös kaasuläppäkin. Vika ilmeni nyt ensimmäisen kerran kovilla pakkasilla, joten jokin siellä jumittaa. Kaasuläppäkotelo on putsattu vuosi sitten konerempan yhteydessä, joten paskaa siellä ei pitäisi olla.

    Onkos tässä kaasuläppäkotelossa jonkinlainen tyhjäkäyntiventtiili siinä päällä? Jos sen koittais putsata ja samalla tarkastaa alipaineletkut.

    #2
    Millä luettu vikakoodit?
    Kyllähän se kaasuläppä voi jumittaa, eikös se tyhjäkäyntimoottori ole jo tuossa vuosimallissa servolla siinä itse kaasuläpässä.

    Comment


      #3
      Ihan VCDS:llä luettu, moottorista, lootasta ja instrument -osioista ei yhtäkään vikakoodia.

      Tarkastin eilen alipaineletkut ja irrottelin sähköliittimet kaasuläpästä, mitää näkyvää vikaa en löytänyt. Nuo oireet on tullut nyt kaksi kertaa päälle, mutta tuon eilisen liittimien irtikäytön jälkeen ei ole tullut. Seurataan tilannetta, mutta en jaksa uskoa et olis tuolla korjaantunut.

      Voikos näihin vaijerikaasullisiin tehdä mitään kaasuläpän adaptaatiota, kun siellähän on kaksi kaasuläppää päällekkäin KLIK. Pitää kaivella nettiä...

      Comment


        #4
        Mullakin on alkanut tekemään samaa kaasun jumittamista kovilla pakkasilla 4.2 akg:ssa, kierrokset jää seilaamaan 1400- 1800 rpm ja moottorin vikavaloa vilauttelee. Vcds antoi 00533 - idle speed regulation, 10-10 adaptation limit not reached, intermittent.
        Vähän kun antaa reilummin kaasua tai tekee kunnon moottorijarrutuksen vika päällä niin kierrokset putoaa normaaliksi. Eli vikakoodin mukaan jotain adaptaatiota sille voisi ehkä tehdä?

        Comment


        • #5
          Mulla tekee tuo S4 abh-moottorilla samaa nyt kovilla pakkasilla. Ja tota samaa vikakoodia näyttää.

          Comment

          Working...
          X