Kylmien kelien alettua (-20c) rupes '98 vuoden A8 D2 (3.7 AEW) temppuilemaan. Auto käynnistyy kylmänä normaalisti ja käy puhtaasti tyhjäkäyntiä kaikilla pytyillä. Ajamaan lähdettyä auto vetää normaalisti, mutta muutaman minuutti ajettua tyhjäkäynti pompsahtaa yhtäkkiä 1800rpm. Sen huomaa kun valoista jarrua nostamalla auto säntää itse liikkeelle aivan kuin kaasu jäis päälle.
Loota N-asennossa muutamalla kaasun polkaisulla kierrokset tippuu heilahdellen 1100rpm, mutta ei laske enää siitä ja koneen lämmöt normaalissa.
Ei vikakoodeja koneesta eikä vaihdelaatikosta. Tutkin myös, että kaasuvaijeri liikkuu vapaasti kuin myös kaasuläppäkin. Vika ilmeni nyt ensimmäisen kerran kovilla pakkasilla, joten jokin siellä jumittaa. Kaasuläppäkotelo on putsattu vuosi sitten konerempan yhteydessä, joten paskaa siellä ei pitäisi olla.
Onkos tässä kaasuläppäkotelossa jonkinlainen tyhjäkäyntiventtiili siinä päällä? Jos sen koittais putsata ja samalla tarkastaa alipaineletkut.
Loota N-asennossa muutamalla kaasun polkaisulla kierrokset tippuu heilahdellen 1100rpm, mutta ei laske enää siitä ja koneen lämmöt normaalissa.
Ei vikakoodeja koneesta eikä vaihdelaatikosta. Tutkin myös, että kaasuvaijeri liikkuu vapaasti kuin myös kaasuläppäkin. Vika ilmeni nyt ensimmäisen kerran kovilla pakkasilla, joten jokin siellä jumittaa. Kaasuläppäkotelo on putsattu vuosi sitten konerempan yhteydessä, joten paskaa siellä ei pitäisi olla.
Onkos tässä kaasuläppäkotelossa jonkinlainen tyhjäkäyntiventtiili siinä päällä? Jos sen koittais putsata ja samalla tarkastaa alipaineletkut.
Comment