Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S6 V8 nokkien välisen ketjun vaihto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S6 V8 nokkien välisen ketjun vaihto?

    Osaisiko joku sanoa, kuuluuko jakoketju olevan näin löysä?
    Yritetään selvittää mistä johtuu että auto savuaa sinistä ja HC oli mittauksessa liian korkea. Voisiko tämä olla aiheuttaja? Paikannettu että sininen savu tulee vasemmalta puolelta ja männänrenkaat ei vaikuta olevan viallisia.

    https://www.youtube.com/watch?v=Zys3ihpLBJQ

    Edit: otsikko vaihdettu oikeammaksi.
    Viimeksi muokannut pulla; 4.1.2017, 15:06. Perustelu: Ei allekirjoituksia,kiitos!

    #2
    Kyllä siellä pitäisi mekaaninen jousi olla painamassa ketjua kireälle tuossa vaiheessa. Näetkö sitä kiristimen alapuolta?

    Comment


    • #3
      Ei tästä pysty vielä päätä mitän. Venajouset saatta kääntä nokkia ja siitä johtuen kiristin painu vähä kasa, antaen löysä kiristimen toiselle puolelle.
      Olis fiksu katto vcds´la ajoitus ekaks.

      Comment


        #4
        Sininen savu noin yleisesti tosin on oire öljyn poltosta ja siihen tuo säädin ei vaikuta. Öljy pääsee suoraan palotilaan joko venttiilin juurikumien tai männänrenkaiden ohi. Missä kunnossa tämän auton pannukakku tai kampikammion huohotus ylipäätään on?

        Comment


        • #5
          On toisella puolella myös löysä, kiristin vaikuttaa kyllä ehjältä. Eli voi olla että on ok, vaikka on näin löysä, silloin kun kone ei ole käynnissä?

          Antaa myös virheilmoitus: p1141 load calculation cross check implausible value

          Comment


            #6
            Mikä oli HC, CO ja o2 lukema?

            Sininen savu kyllä haiskahtaa venavarren kumeille tai muulle mekaaniselle vialle.

            Comment


            • #7
              Ensimmäinen epäillys oli venavarren kumit mutta kun ei oikein savua tyhjällä käynnillä. Sen takia epäillys että voisi olla joku muu vika. Ei myöskään tahdo oikein pysyä tasaisella kierroksella vaan seilaa ylös alas. Imm, PCV ja muut perus jutut kyllä tarkistettu.
              Jos venavarren kumit, meneekö HC noin pilalle silloin?

              tyhjäkäynnillä:
              HC 163
              CO 0,166
              O2 0,71

              Kierroksilla:

              HC 247
              CO 0,226
              O2 1,25
              Lambda 1.040

              Comment


                #8
                Öljyä saa mennä koneeseen ihan pirusti eikä silti näy HC arvoissa.

                Comment


                • #9
                  Siksi juuri lähdettiin selvittämään mitä muuta vikaa koneessa voi olla, kun HC on pielessä.

                  Comment


                    #10
                    Kierrosten seilaaminenkaan ei liity siniseen savuun vaan on merkki jostain muusta. Yleensä imuvuodosta tai viallisesta maffista/lambdoista. Nämä taas helposti aiheuttavat korkeita päästöarvoja.

                    Comment

                    Working...
                    X