Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytysnestekato

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jäähdytysnestekato

    Audi A5 2.0 TFSI -11 nestettä on hävinnyt 12000 km:n ajon jälkeen 3 desiä ja sen jälkeen 16000 km:n kohdalla lisättiin 2.5 desiä. Paisuntasäiliön korkin ympäristössä on jälkiä, joista voisi päätellä vuodon aiheuttajan. Muualla ei näy jälkiä vuotamisesta.

    Olenko päätellyt asian mielestänne oikein?

    [/URL]

    [/URL]
    Viimeksi muokannut projph; 2.1.2017, 12:35.

  • #2
    Eikös tuossa paisarissa näy selvät halkeamat vai saumako tuossa päällä näkyy?

    Comment


    • #3
      No ****ele, niinpä näkyy. Pitäiskö käydä optikolla?

      Comment


      • #4
        Omassa S5:ssa hajosi niistä lämpösuojan kiinnikkeistä. Rasitusta enemmän siitä metalliosasta. Vaalea mönjä kyllä kertoo vuotopaikan. Todella hienoa hiusmurtumaa syntyy. Näkee valoa vasten. Painetta ja lämpöä on kuitenkin jonninverran tuossakin pöntössä, niin sieltä se tihkuu ajan kanssa sitten ulos. Onneksi on vain 10 minuutin homma vaihtaa, osa halpa ja samalla saa konehuonetta siistimmäksi.

        Comment


        • #5
          Paisari meni vaihtoon, mutta nestettä kuluu vieläkin. Missään ei näy vuotojälkiä. Ei hirveellä vauhdilla häviä, mutta kuitenkin johonkin menee?

          Comment


          • #6
            Järjestelmän paineistus ja auto nosturille, turbon linjat vois olla 1 vaihtoehto.

            Comment


            • #7
              Veikkaan vesipumppua tai mahdollista lohkolämmitintä. Pumppu löytyy koneen kyljestä imusarjan alta.

              Comment


              • #8
                Letkulämmittimen kiristimet oli löysällä, siinä vika.

                Comment


                • #9
                  Kirrasin omastanikin just. Jousimalliset letkunkiristimet olisi noihin paras apu.

                  Comment


                  • #10
                    Nuo tavalliset klemmarit kannattaa aina jälkikiristää parin viikon päästä. Kiristyy monta kierrosta kun letku antaa vähän periksi. Juuri sen takia nuo jousimalliset on parhaat kun kiristyy "automaattisesti". Omassa sai myös kiristää eberin klemmareita monta kierrosta kun olivat hetken olleet paikallaan.

                    Comment


                    • #11
                      Lainataas tätä topiccia, kun vastaava 2.0 TFSI -kone on omassakin.

                      Olen tässä muutaman kuukauden seuraillut kun millin pari vajoaa parin tuhannen kilsan aikana paisarista neste.

                      Tänään sitten viimein löysin jälkiä nesteestä:
                      https://masab.kuvat.fi/kuvat/Audi/Mu...228_210152.jpg

                      Osaako joku sanoa mikä tuo kuvassa ympyröity motkula on? On ilmeisesti tuossa lohkosta lämppärin kennolle menevässä letkussa kiinni? Tuo on siis koneen takana, vaihdelaatikon päällä.

                      Äkkiseltään vaikutti että letkujen klemmarit ei ois vuotaneet, ennemminkin tuntui tuo mokkula olevan alta märkä. Onko tuolla tapana alkaa vuotamaan?

                      EDIT: Ilmeisesti kyseessä on jäähdytysnesteen säätöventtiili / heater control valve / 1J0819809. Ei kallis osa, mutta lienee aika mukava homma vaihtaa...
                      Viimeksi muokannut meite; 28.2.2017, 22:42. Perustelu: osa taisi löytyä

                      Comment

                      Working...
                      X