Terve ja hyvät joulut clubilaisille, minulla on murheena tuo a4 b6 2.5Tdi quattro. Oireena on että auto tärisee alakierroksilla kiihdytettäessä, kun kääntää oikealle tärinä on kovempaa mutta suoraan ajaessakin vapisee. Eikä siis koko ajan vaan kiihdytettäessä ja ehkä kun kierrokset alle kolme tonnia, yli kolmen tonnin ei tärrää. Vapina ei tunnu ratissa vaan persauksessa, en tiedä liittyykö tähän tärinään mutta auto tärisee myös tyhjäkäynnillä ja kun paikoillaan nostaa kierroksia niin tärinä lakkaa ja kun kierroksia on noin 2000 niin alkaa täristä ja sen jälkeen taas loppuu. Tämä varmaan liittyy johonkin muuhun entä kiihdytyksen tärinään mutta voi auttaa vian päättelemisessä. itse epäilen kardaania tai vetaria mutta en enään viitsi veikkailla kun turhaan jo vaihtanut kytkimen ja vauhtipyörän eikä vapinat muuttuneet miksikään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Quattro tärinä ja vapina niin kuin krapulassa
Collapse
X
-
-
Kerta tyhjäkäynnilläkin tärisyttää niin voisi olla moottorin tukikumi(t) totaalisen kaput. Tarpeeksi kuluneet nokat tai paska suutinkin aiheuttaa hytkymistä.
Jos olisi vain ajossa tuntuvaa tutinaa niin mahdollisesti vetonivelet kuivana tai kardaanin tukilaakeri mennyt sohjoksi (joskus jopa kardaanin ristinivel jumissa).
Hakua kehiin niin löydät lisää keskustelua aiheesta;
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=36408
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=44632
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=79516
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=155617Viimeksi muokannut vV8m5; 25.12.2016, 14:22.
-
mulla teki mersussa saman tyhjäkännillä ja moottorityynyt paskana, nyt kuiteski audi mikä tärrä liikkeelle lähtiessä, pienillä kieroksilla eivät osaa paikallistaa vikaa vaikka monta kertaa käynyt pajalla, onko pohjois suomessa audin asiantuntijaa millä käyttää autoa?, itse epäilen että tulee laatikosta/torsenistaViimeksi muokannut jeltser; 26.12.2016, 15:05.
Comment
-
Töpselin nokassa tuo minun auto herjasi moottorin kumityynyä, melko ylläri että kumityynyihinkin menee johtoja. Pitänee odottaa motivaatiota ja alkaa kokeilemaan kumityynyjen vaihtoa. Tai sitten auton vaihtoa, on melko heikkoa tekoa tuo b6 koppanen ku koko ajan joku paikka vinksallaan
Comment
-
On tuolla jo 370tkm mittarissa, edellisellä omistajalla ollut melko huoletonta pitoa niin siitäkin johtuu kun remppaa riittänyt. Nyt on häiritsevimpänä tuo tärinä ja airbagin merkkivalo syttyy kun ajaa noin 10minuuttia ja xenonien korkeudensäätö ei toimi sekä välillä pyyhkijät elää omaa elämäänsä ja jää pyyhkimään.
Comment
-
Jos bägin valo syttyy useamman minuutin jälkeen niin se kielii siitä että joko se bägin ohjainyksikkö on vaihdettu autoon (tekemättä sopeutusta) tai sitten ecu ja mittaristo avaimineen on vaihdettu autoon (ja bägin ohjainta ei ole sopeutettu). Auton runkonumeron pitää siis täsmätä noiden ohjainyksiköiden välillä. Yksi tuollainen jälkimmäinen tapaus on tullut mulle vastaan.
Comment
-
Yritin jo sopeuttaa airbagin yksikköä mutta erroria tuli kun laitoin sen sopeuttamis koodin, mites tuon saa korjattua jos epäilisi että ongelma on nyt että ecu sun muut on vaihdettu? Tai mistä asian tarkistaa?
Comment
-
Eli kun yritin sopeuttaa airbagin yksikköä, laitoin tuon koodin 02905 sitten kun painoin test niin luki error, eli ei testi onnistunut ja ei tuota sopeuttamis koodia saanut tallennettua. Minäpä huomenna yritän uudestaan ja samalla tarkistan tuon ecun numerot, laitan dokumenttia mitä laite sanoo.
Comment
-
Viimeksi muokannut okkim; 29.12.2016, 13:11. Perustelu: Älä tee heti uutta viestiä perään vaan editoi vanhaa! Ei allekirjoituksia!
Comment
-
Ei anna painaa login nappia mutta kokeilin tuota recode, sieltä en muuttanut mitään lukuja vaan painoin (do it) ja sen jälkeen menin adaptation ja laitoin kanava 81 jonka jälkeen tuo new value 02905 ja sehän hyväksyi sen. Nyt on auto ollut jo vartin virrat päällä eikä tule vikakoodeja ja airbagin valo ei pala, kiitoksia neuvoista toivottavasti tämä vika korjaantui nyt.
Comment
Comment