Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Jep, tämä kävi selväksi.
Mikähän tämän vikakoodin on aiheuttanut?
Skanneri sanoi seuraavaa:
Ajoneuvon nopeusanturin alue-/toimintaongelma.
Vehicle speedsensor range/performance.
Onko ongelmia tiedossa?
Nyt kun muistelen niin joskus parisenvuotta sitten oli nopeusmitrarissa jotain häikkää mikä poistui itsekseen. Missä tuo anturi sijaitsee ja onko kallis tai paha vaihdettava jos vaiva uusii?
No nyt on kokeiltu uutta puolaa ja uutta tulppaa... aina käy kolmella.
Onko kenelläkään ajatusta mistä etsiä vikaa seuraavaksi?
Pimeänä oleva sylinteri on toinen edestäpäin laskettuna.
No jos vika todettu olevan 2 syl, niin suutin vika on tödennäiköinen tai sit mekaanen vika(esim venttiili) kaipa se puolajohtosarjakin vika voi olla mahdollinen.
Mitään tähän liittyvää vikakoodia ei löydy ja bensa haisee väkevästi kun vähänkin kaasuttaa. Kokeiltiin tulpalla ja puolalla eikä kipinää näkynyt uudellakaan tulpalla ja puolalla. Pitänee sit tutkia sitä johdotusta seuraavaksi ja toivoo ettei ainakaan venttiiliviasta ole kyse. Koneelle tehtiin toissakesänä täysi kansiremppa missä vaihtui mm. venttiilit ja ohjurit kumeineen.
Kertokaa auditietäjät mikä voi enää olla vikana kun kyseinen auto käy vain kolmella sylinterillä. Kipinä tulee joka tulpalle. Puristukset samat joka pytyllä. Bensaa ruuttaa joka suuttimesta...
Toinen sylkkä edestä katsoen on pimeänä. Vuosi sitten vaihdoin kipinän vahvistimen ja sama vika korjaantui sillä. Nyt tosiaan kipinöi joka tulpalla. Koitettiin vaihtaa puoliakin ristiin. Ei tullut eloa ko. sylinteriin. Kiitollisena otan neuvoja jos joku keksii mitä vois vielä kokeilla.
Niin ja vikakoodeja vika ei näy.
Viimeksi muokannut Killeri; 31.7.2017, 22:32.
Perustelu: Viestit yhdistetty. Tapatalk-allekirjoitus poistettu.
Motonetin tarvikeosa made in italy kesti 1v 3kk. Ja vuoden takuu tietysti. En taida ostaa sieltä enää kuin kalavehkeitä...
Komento takasi, sain rahat takas kumminkin. Reilu peli. [emoji108]
Viimeksi muokannut Jarna; 17.8.2017, 16:26.
Perustelu: Takuu toimi.
Mulla meni alkuvuodesta vanhasta B5:sta vahvistin rikki ja laitoin Motonetin tarvikkeen tilalle. Toimi muuten hyvin mutta vähänkään raskaammalla kaasujalalla ajettaessa alkoi pätkiä. Uusi Bosch tilalle korjasi tilanteen.
Vitsi vitsi, ei vag konsernissa mitään vikaa ole. Tarvisin apua tälläisen A4 1.8T B5 1999vm audin kanssa. Ensinnäkin vikakoodinluku tulokset, sekä korjatut viat. 4 pytyllä katkonainen sytytys, johon en ole vielä syytä löytänyt. Imu/huohotus vuodot korjattu ja testattu paineella eikä vuotoja enää ole. Lambda takimmainen vaihdettu, sekä yksi huohotus venttiili. Elikkä siis auto pätkii tyhjäkäynnillä ja käy 3 pytyllä kun kaasua antaa kunnolla liikkeellä ollessa. Puolat ja tulpat katsottu eikä vikaa niissä ole. Herää kysymys, että onko vika sitten suuttimessa vaiko jopa pumpussa? Alipaineen/höyryjenpoistaja tankilta mättää kans, koska tankkiin kertyy alipaine, mutta korkin aukaisu ei auta käyntiin ollenkaan. Hiilipönttöä en ole tarkastanut, mutta sieltä kuuluu omituinen pulputus kun korkki on kiinni ja auto käynyt jonkinaikaa. Alkaa mielenkiinto loppua kun ei tiedä mitä tehdä. Kiitos vastauksista etukäteen!
Comment