Remppasin Audin takajarruja ja lähdin sitten tyytyväisenä koeajolenkille homman valmistuttua. Ajoin parisataa metriä pihalta tielle muutaman kerran vaihdellen 1 ja 2 vaihdetta. Tielle tultuani kiihdytin normaalisti 1 -> 2 -> 3 vaihteelle, jolloin veto hävisi totaalisesti. Pistin takaisin 2 vaihteelle ja kytkin ylös eikä vedä vieläkään. Rullaan tien sivuun ja kokeilen kaikki vaihteet varovaisesti läpi; ei hievahdakaan. Ainoastaan pieni vikinä kuului kun kytkin oli ylhäällä ja vaihde päällä. Vaihteet menivät heittämällä päälle ilman kytkimen painallusta.
Laatikko on tähän mennessä toiminut ihan moitteettomasti eikä ole takkuillut vaihdettaessa tai vaihteet pudonneet pois päältä. Kytkin ei ole luistanut eikä muutenkaan tuntunut oudolta. Viime aikoina olen tosin huomannut että reippaammissa kiihdytyksissä auto on ravistanut hieman.
Samaten kaasun asentoa nopeasti muutettaessa edestakaisin tuntui pieni "välys" ja auto nykii. Tämä tosin saattaa johtua väljistä laatikon ja moottorin tukityynyistä.
En tiedä liittyykö se tähän ongelmaan.
Ihmettelenkin että mikä aiheuttaa näin äkkinäisen vedon katoamisen. Lähdenkö hakemaan vikaa laatikosta, kytkin/asetelma/painelaakeri -satsista vai nestepolkimesta? Kytkinneste otettaneen jarrunestesäiliöstä ja sen pinta näytti olevan entisellään.
Laatikolla on todennäköisesti ajettu yli 400 tkm, moottorilla 100 tkm, kytkinrempoista ei tietoa.
Laatikko on tähän mennessä toiminut ihan moitteettomasti eikä ole takkuillut vaihdettaessa tai vaihteet pudonneet pois päältä. Kytkin ei ole luistanut eikä muutenkaan tuntunut oudolta. Viime aikoina olen tosin huomannut että reippaammissa kiihdytyksissä auto on ravistanut hieman.
Samaten kaasun asentoa nopeasti muutettaessa edestakaisin tuntui pieni "välys" ja auto nykii. Tämä tosin saattaa johtua väljistä laatikon ja moottorin tukityynyistä.
En tiedä liittyykö se tähän ongelmaan.
Ihmettelenkin että mikä aiheuttaa näin äkkinäisen vedon katoamisen. Lähdenkö hakemaan vikaa laatikosta, kytkin/asetelma/painelaakeri -satsista vai nestepolkimesta? Kytkinneste otettaneen jarrunestesäiliöstä ja sen pinta näytti olevan entisellään.
Laatikolla on todennäköisesti ajettu yli 400 tkm, moottorilla 100 tkm, kytkinrempoista ei tietoa.
Comment