Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tiptronicin yleinen "miettiminen" lähdössä (2.7t)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tiptronicin yleinen "miettiminen" lähdössä (2.7t)

    Kysymys kuuluu, saako 2.7T koneisessa olevaa tipiä käyttäytymään yhtä hyvin kuin 4.2:n kanssa? Hintansa ja virivarojensa puolesta kuitenkin tuo 2.7T on paljon parempi kuin kasi. Äänissä kyllä häviää.. Auttakee auttakee, haulla en mitään sopivaa löytänyt. Olisko esim. lastulla jotain vaikutusta?

    #2
    Auttaisko tää
    http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=14841

    Comment


    • #3
      Laitettiin tänään kahteen A6 2.7 biturbo tipronicciin 00031 (sport, hold 1st on redline) koodit lootaan ja toimii nyt kyllä selkeästi paremmin ja nopeammin. Tällaisena olisi pitänyt tulla jo tehtaalta. Suosittelen!

      Comment


      • #4
        Taruilin itse aikoinaan tuossa porkkiksen laittamassa ketjussa, että tuo jatkuva sporttimoodi on hyvä. Aika pian laitoin sen kuitenkin takaisin normaaliksi, kyllä tuo "oppiva" systeemi on kuitenkin parempi.
        Mun vaihdelaatikkoöljyjen vaihtaja kertoi, että maahantuojalla olis softa joka ei olisi toiminnaltaan niin ikävä kuin tämä nykyinen. Eli vaihtaisi hieman myöhemmin isompaa/aikaisemmin pienempää jolloin noiden moottorien oikea vääntö pääsisi oikeuksiinsa. Sitä softaa vaan ei jaella kun eivät ole onnistuneet tekemään siitä taaksepäin yhteensopivaa.
        Itseä kiinnostaisi kovasti, vaikkakin on siinä se riski ettei olekaan tyytyväinen ja ei voi päivittää alaspäin.

        Comment


        • #5
          Onko kuulunut mitään tuosta A6tonen mainitsemasta softasta. Mullakin oli jonkin aikaa laatikko sporttimoodissa, mutta vaihdoin sen sitten takaisin normaaliksi. Laatikko olis ihan täydellinen, jos se vaihtais vähän rivakammin pienempää ja myöhemmin isompaa esim. risteyksiin tultaessa/lähdettäessa.

          Comment


          • #6
            Enpä tullut kysyneeksi asiaa kun viimeksi kävin kaverin pakeilla mutta laitetaanpas selvittäen asiaa vähän enemmän kun käyn seuraavan kerran.

            Comment


              #7
              Kyseisen empii-empii-miettii-APUA EI EHDI-vaihdan housut ominaisuuden vuoksi oma ex 2.7 sai lastulääkäröintiä jonka myötä ongelma poistui. Kun kaasua tarjosi, ahdot oli heti pelissä ja silloin EHTII. Tietysti jos vertaan tähän nykyiseen tapaturmaisesti omistukseeni siirtyneeseen 4.2 vapariin jonka jatkona on upeasti toimiva Aisin-automaatti edellisen arpovan ZF:n sijaan, en kaipaa edellistä niiltä osin, muilta kylläkin ;)

              Comment


              • #8
                Missä sitä sun lastua "lääkäröitiin" Olli?

                Comment


                  #9
                  voimaa.com, vaatii myös vaihteiston uudelleen ohjelmoinnin.

                  Comment


                  • #10
                    No Voimaa.com:issa minunkin auto tuli lastutettua tuossa keväällä. Eivät vaan muuttaneet vaihteiston ohjelmaa mitenkään. Täytyy varmaan ottaa sinne yhteyttä...

                    Comment


                    • #11
                      Mielenkiintoista sinänsä miten tuossa S4:n tipissä ei ole ollenkaan samaa viimettä kuin Allroadissa. Luulin että ne olis suht samat paketit. Allroadin tipin hitaus on joskus kyllä melko häiritsevä. Sport moden koodaamisella on huomannut olevan vaikutusta tuohon viiveeseen. Paras lääke lienee joku totaalisempi uudelleen ohjelmointi kuten asiasta on mainittu.

                      Comment


                      • #12
                        Onkos laatikon malli sama allroadissa ja s4:ssa?

                        Comment


                        • #13
                          En oo tietoinen laatikkotyypistä. Semmoista myös mietin että tuo Allroadin ns. miettiminen voisi olla selitettävissä kaasupolkimen liikkeen vasteella aivan siinä pintakaasulla polkastaessa. Jos S:ssä on tehty pintakaasu jotenkin lineaarisemmaksi tai progressivisemmaksi. Kaasupolimen vaste on S:ssä selvästi erilainen, pienikin liike polkimen liike ottaa heti vedon päälle. Allroadissa tuntuu että joutuu painamaan kaasupoljinta huomattavasti enemmän että "kaasuläppä" aukeaa samaan asentoon. Enkä tarkoita tällä vasteella mitään kiihtyvyden tunnetta.

                          Comment


                            #14
                            Antti, minkä vuotinen Ar sinulla on?
                            Oma ex Ar-02 oli kaasun suhteen kökkömäisen terävä. Valoista lähteminen normaalilla kaasujalalla johti aina repäisevään lähtöön paikalta. Vasta kun lainasi isöäidin hitaat tohvelit, oli lähtö miellyttävä.

                            Comment


                            • #15
                              Kuulostaa sitten siltä että tuohon on tehty jonkinlainen päivitys 01-02 välillä. Omassa on erittäin "herrasmiesmäinen" pintakaasu. Ryömintävauhtia onnistuu ajamaan erittäin vaivatta kun polkimen vaste alkusenteillä tuntuu vähäiseltä. Eihän tuotakaan asiaa huomaa ennen kuin ajaa jollain toisella jossa vaste on terävämpi.

                              Mulla oli vuosi sitten huollosta sijaisautona uusi Allroad ja se ei ainakaan jäänyt mieleen mitenkään erityisen terävänä. Aika samantuntuinen oli kuin oma. Ehkä tuo S:n pintakaasu on terävää terävämpi.

                              Mutta se tiptronicin hitaus liittyy mielestäni aika voimakkaasti just tuohon pintakaasuun. Kyllähän Allroad pomppaa paikaltaan aika hyvin kun kaasua painaa reilummalti. Miettimen vaivaa lähinnä jos pintakaasulla ajelee risteykseen ja veto on ikäänkuin osittain päällä.

                              Comment


                              • #16
                                Nostetaanpas taas tätä ketjua ylös, eli edelleen kaipailisin tuohon laatikkoon vähän "sähäkkyyttä"...

                                Comment


                                • #17
                                  Pitkähkön arpomisen jälkeen päätin luopua wanhasta B5-koppasesta ja päädyin tuohon profiilin Multiin. Onko tuollaiseen laatikkoon olemassa päivityssoftia, firmwarea tms??

                                  Comment

                                  Working...
                                  X