Kysymys kuuluu, saako 2.7T koneisessa olevaa tipiä käyttäytymään yhtä hyvin kuin 4.2:n kanssa? Hintansa ja virivarojensa puolesta kuitenkin tuo 2.7T on paljon parempi kuin kasi. Äänissä kyllä häviää.. Auttakee auttakee, haulla en mitään sopivaa löytänyt. Olisko esim. lastulla jotain vaikutusta?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Tiptronicin yleinen "miettiminen" lähdössä (2.7t)
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
-
Taruilin itse aikoinaan tuossa porkkiksen laittamassa ketjussa, että tuo jatkuva sporttimoodi on hyvä. Aika pian laitoin sen kuitenkin takaisin normaaliksi, kyllä tuo "oppiva" systeemi on kuitenkin parempi.
Mun vaihdelaatikkoöljyjen vaihtaja kertoi, että maahantuojalla olis softa joka ei olisi toiminnaltaan niin ikävä kuin tämä nykyinen. Eli vaihtaisi hieman myöhemmin isompaa/aikaisemmin pienempää jolloin noiden moottorien oikea vääntö pääsisi oikeuksiinsa. Sitä softaa vaan ei jaella kun eivät ole onnistuneet tekemään siitä taaksepäin yhteensopivaa.
Itseä kiinnostaisi kovasti, vaikkakin on siinä se riski ettei olekaan tyytyväinen ja ei voi päivittää alaspäin.
Comment
-
Onko kuulunut mitään tuosta A6tonen mainitsemasta softasta. Mullakin oli jonkin aikaa laatikko sporttimoodissa, mutta vaihdoin sen sitten takaisin normaaliksi. Laatikko olis ihan täydellinen, jos se vaihtais vähän rivakammin pienempää ja myöhemmin isompaa esim. risteyksiin tultaessa/lähdettäessa.
Comment
-
Kyseisen empii-empii-miettii-APUA EI EHDI-vaihdan housut ominaisuuden vuoksi oma ex 2.7 sai lastulääkäröintiä jonka myötä ongelma poistui. Kun kaasua tarjosi, ahdot oli heti pelissä ja silloin EHTII. Tietysti jos vertaan tähän nykyiseen tapaturmaisesti omistukseeni siirtyneeseen 4.2 vapariin jonka jatkona on upeasti toimiva Aisin-automaatti edellisen arpovan ZF:n sijaan, en kaipaa edellistä niiltä osin, muilta kylläkin ;)
Comment
-
Mielenkiintoista sinänsä miten tuossa S4:n tipissä ei ole ollenkaan samaa viimettä kuin Allroadissa. Luulin että ne olis suht samat paketit. Allroadin tipin hitaus on joskus kyllä melko häiritsevä. Sport moden koodaamisella on huomannut olevan vaikutusta tuohon viiveeseen. Paras lääke lienee joku totaalisempi uudelleen ohjelmointi kuten asiasta on mainittu.
Comment
-
En oo tietoinen laatikkotyypistä. Semmoista myös mietin että tuo Allroadin ns. miettiminen voisi olla selitettävissä kaasupolkimen liikkeen vasteella aivan siinä pintakaasulla polkastaessa. Jos S:ssä on tehty pintakaasu jotenkin lineaarisemmaksi tai progressivisemmaksi. Kaasupolimen vaste on S:ssä selvästi erilainen, pienikin liike polkimen liike ottaa heti vedon päälle. Allroadissa tuntuu että joutuu painamaan kaasupoljinta huomattavasti enemmän että "kaasuläppä" aukeaa samaan asentoon. Enkä tarkoita tällä vasteella mitään kiihtyvyden tunnetta.
Comment
-
Kuulostaa sitten siltä että tuohon on tehty jonkinlainen päivitys 01-02 välillä. Omassa on erittäin "herrasmiesmäinen" pintakaasu. Ryömintävauhtia onnistuu ajamaan erittäin vaivatta kun polkimen vaste alkusenteillä tuntuu vähäiseltä. Eihän tuotakaan asiaa huomaa ennen kuin ajaa jollain toisella jossa vaste on terävämpi.
Mulla oli vuosi sitten huollosta sijaisautona uusi Allroad ja se ei ainakaan jäänyt mieleen mitenkään erityisen terävänä. Aika samantuntuinen oli kuin oma. Ehkä tuo S:n pintakaasu on terävää terävämpi.
Mutta se tiptronicin hitaus liittyy mielestäni aika voimakkaasti just tuohon pintakaasuun. Kyllähän Allroad pomppaa paikaltaan aika hyvin kun kaasua painaa reilummalti. Miettimen vaivaa lähinnä jos pintakaasulla ajelee risteykseen ja veto on ikäänkuin osittain päällä.
Comment
Comment