Pitäis vaihtaa öljyt -96 vuosimallia olevaan A6 2,5 TDi:n automaattilaatikkoon. Askin koodi CRE(?). Mistä löytyy infoa kyseisen auton laatikosta? Mitä osia tarvitaan öljynvaihdon yhteydessä? Löytyykö kenties ulkomailta halvempia osia?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
tomaatin öljynvaihto?
Collapse
X
-
automaattilaatikkojen öljynvaihdoista on ollut täällä paljon puhetta= kokeile hakutoimintoa. Ulkomailta ei kannata niin vähäisiä osia hankkia.
-
Joo, kyllä laitan merkkiliikkeen tekemään tämän öljynvaihdon ja öljyt ostetaan kyllä merkkiliikkeestä. On se muuten ihme ettei tätä suodattimen hintaa sais millään alas, 100? on kyllä AIKA suolainen hinta paperisuodattimesta! Sama juttu pätee tomaatin öljypohjan tiivisteeseen.
Comment
-
-
A6-96
Onnistuu kyllä itsekkin vaihtaa öljyt lootaan eikä ole edes loppujen lopuksi iso työ. Pohja roppu vain pois jolloin öljyt tulee ulos noin 3 litraa (loput jää turbiiniin) tämän jäkeen öljypohja pois ja suodattimen vaihto. Pohja paikoilleen ja auto käyntiin. öljyt sisään laatikon kyljessä olevan ropun
kautta niin kauan kun alkaa tulla yli. öljyn lämpötila n.36-39 astetta eli kädenlämpöinen. suodatinta ja kopan tiivistettä kannattaa kysyä zf:n jälleenmyyjältä suodatin muistaakseni noin 20?
Comment
-
A6-96
Öljyt pitää täyttää auton alta jossa on hyvä apuväline kannu ja letku. Täyttöroppu on auton alla perästä katsottuna oikealla laidalla laatikkoa. Lämpötilan tuntee hyvin laatikon öljypohjasta.
ZF:n jälleen myyjän löydät parhaiten netistä yleensä jotain työkone palveluja, niiltä löytyy henkilöautojenkin automaattilootat tietokoneelta (eivät aina tiedä sitä itsekään).
Comment
-
Sen verran vielä sanoisin että osat tilattiin JN-tradingilta ja osat maksoi 30? (VAG:ltä noin 120?). Eli ei kannata ostaa osia ZF:n laatikoihin merkkiliikkeestä...
Ja kiitokset Esalle vihjeistä!
Comment
-
Tomaattiexpertit huom!
Noniin olin vaihtamassa ölyt tänään, mutta aloin ihmettelemään kun meni auton ollessa tyhjäkäynnillä 4 litraa ATF:ää ja kun lämpö oli noin 40 astetta ei vielä näkynyt (eikä sormella tuntunut) ollenkaan öljyjä! Eikö tämä lisäys pitänyt tehdä juuri moottorin käydessä? Miten sinne meni 4 litraa (kaikki mitä olin ostanut), ja öljyä ei näkynyt?
No, kuitenkin sammutin moottorin, jolloin sieltä töyttöreijästä tuli ehkä 0,5 litraa yli, kunnen valuminen loppui!
Ajoin kotiin, ja tomaatti vaihtoi niinkuin piti.
Mitä pitäisi nyt sitten tehdä? Laitta auto ajokieltoon kunnes saan ostettua lisää ATF:ää ja täyttä täyttöreikään asti moottorin käydessä? Vai olenko tehnyt niinkun pitää?
Comment
Comment