Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 jakohihnan vaihto.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 jakohihnan vaihto.

    Ajattelin ruveta hihnaa vaihtamaan, mutta nokka akseleissahan ei ole kiiloja. Joten mistäköhän lukitus osat parhaiten saisi? Vai riittääkö että lyö merkit nokkapyöriin.

    Ja joutuuko kiristimen vaihtamaan, vai riittääkö pelkkä rullan vaihto.

  • #2
    Tarvitset nokkien paikoitustyökalun, joka eliminoi hihnan pituusvaihtelun virheet. Sekä kampuran paikoituskalun.

    Comment


      #3
      Itse olen metsästänyt lukitusosia, muttei taida saada kuin rapakon takaa. Ilman lukitusosia voi mennä vaikeammaksi riippuen nokkien asennosta lukituskohdassa.

      Tässä saa tehtyä samalla tavalla kuin monessa muussakin, että merkeillä/merkitsemällä saat saman ajoituksen mitä vanhalla hihnalla, mutta onko se oikea onkin toinen juttu. Eli lukitusosat olisivat nannaa mutta ilmankin saa tehtyä, hieman enemmällä työllä.
      Kaikki tämä siis jos nokkapyörät pitää ylipäätänsä irroittaa.

      Kiristimen vaihto muistaakseni oli valinnainen, riippuen kiristimen mittausarvoista. Kiristin ja rulla tulevat käsittääkseni yhdessä, ainakin OEM osana.

      Comment


      • #4
        Laakkoselta löytyisi nuo lukitus prikat. Tietysti edulliseen harrastajahintaan 130e/kpl.

        Ja nuo osien hinnat: vesipumppu 224e (Motonet 43e.) , nokkahihna 159e (onpas kumilla kilohinta kohdallaan!) , rullat 75e/kpl , kiristin 95e (tuntuisi ihmeen halvalta jos kaasujousi mukana) , tilkkeet~20e/kpl Eli 686.40 koko setti+äärettömästi asennus virvoiketta.

        Eli siis kampurassakaan ei ole kiilaa? Kaippa nuo kaikki stefat kannattaisi vaihtaa, kun vuotavat kumminkin. Voisihan sen YKK:n kellottaa tulpanreijästä/tarkastaa merkin?

        Mutta tuo nokka akselin paikoitus, onkin jo hieman kinkkisempi.

        Comment


          #5
          Mullois melkeen koko rullasatsi+vesipumppu kotona. Ainoastaan yksi kiristäjä uupuu satsista.
          Contitechiltä löytyy edullisempi hihna, saksasta se makso 40 euroa, voi olla että saa täältäkin samaan hintaan.
          Termarina sitten kantsii käyttää orggista, kannattaa sekin samalla vaihtaa.

          Comment


            #6
            ?

            http://cgi.ebay.de/Zahnriemenkit-Aud...QQcmdZViewItem

            Comment


              #7
              Alapyörä tietenkin kiilalla ja TDC merkillä. Siinä ei ole mitään ongelmaa. Jos käytät nokkapyörät irti niin parasta vaan merkitä nokkakepin asema sekä kanteen että pyörään nähden. Lisäksi merkitä hihnaan ja pyöriin vastin merkit ennen irroitusta just in case.

              Ja itseäni korjaten dampperin mukana ei tule pyörää eikä päin vastoin...Eli kolme taittopyörää ja hihna sinne vähintään menisi+vesipumppu...elämä on...

              Comment

              Working...
              X