Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C6 4F (vm. 2009) pakkasilla jäykkä automaatin vaihteenvalitsin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C6 4F (vm. 2009) pakkasilla jäykkä automaatin vaihteenvalitsin

    Autona A6 vm. 2009, 2.7 TDI quattro tiptronicilla.

    Nyt kovemmilla pakkasilla huomannut, että automaatin vaihteenvalitsin on ollut huomattavan jäykkä siirtää P-asennosta muuhun asentoon. Auto starttaa normaalisti, mutta vaihteenvalitsin ei tahdo siirtyä kunnolla pykälästä toiseen - vaatii kunnolla voimaa liikutteluun. Kun auto lämpeää, ongelma poistuu.

    Onko muilla ollut samaa ongelmaa ja onko tuohon jotain ratkaisua (tai syytä) ?

    #2
    En ole huomioinut, toki annan auorn käydä tyhjäkäyntia muutamia minuutteja ennen liikkeelle lähtöä.

    Comment


    • #3
      Voisiko liittyä esim. moottorin tuentaan tuo. Hiukan sama asia jos pysäköisi automaatin mäkeen pelkkä P asento sisässä ja jättää ainoastaan lukon varaan

      Comment


      • #4
        Mietin itse mahdollisuutta, voisiko liittyä jotenkin jarrupolkimen tunnistimeen? Mutta toisaalta tuon sulkee pois se, että lämmettyään vaihteenvalitsimen kankeus hiljalleen poistuu.

        Muutaman kerran tehnyt myös niin, ettei ole antanut sammuttamisen jälkeen avainta virtalukosta pois. Uudelleen käynnistys, käyttö D:llä ja takaisin P:lle, niin avain on lähtenyt.

        Comment


          #5
          En vieläkä ainakaan moista ole huomannut omassa kulkineessa.
          Jos tarttee vikakoodeja lukea löytyy vcds kaapeli.

          Comment


          • #6
            Antaako auto ottaa avaimen pois edes jos keppi ei ole Pllä? ja ei, en ole kokeillut...

            Voisiko olla vaihteiston kepin jonkinlainen tunnistin..? Selittäisi ainakin tuon viimeisimmän oireen ja ehkä tuon jäykkyydenkin.

            Comment


            • #7
              Nyt kun pakkaset ovat hellittäneet, ei tuota vaihteenvalitsimen tahmaamista ole esiintynyt lainkaan, edes yön yli seisoneena. Ilmenee vain kovemmilla pakkasilla.

              Täytyy asiaa tutkia hieman, selkeästi keliin (ulkolämpötilaan) liittyvä ongelma. Avainongelmaa ei ole vähään aikaan esiintynyt, mutta en ole ainut ongelman kanssa: http://www.audiworld.com/forums/a6-s...ition-2818071/

              Comment


                #8
                Siellähän on ihan mekaaninen vaijeri mikä menee kepistä askille, olisiko kuoren väliin päässyt vettä joka jäätyessään aiheuttaa tahmeutta?

                Comment


                • #9
                  Täällä sama kulkine mutta 2.0 TDI 125kW malli. Täällä pukka sellaista vaivaa, että vaihteenvalitsin siirtyy kyllä ilman tahmaa vaihteelle, mutta varsinkin pakki toimii pakkasessa siten, että kun auto yrittää lähteä taaksepäin, moottori jopa sammuu. Muutaman yrityksen jälkeen lähtee. Joku paikka on varmaan kohmeessa mutta mikä? Muilla samanmoisia?

                  Comment

                  Working...
                  X