Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TFSI erot A5 <> S5

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    3.0 TFSI erot A5 <> S5

    Pikaisella haulla en löytänyt vielä suurta keskustelua aiheesta.

    Monissahan rungoissa tuota konetta jo on, samoin viittauksia, ettei se oikeasti paljoakaan eroaisi, softalla ja pienillä asioilla tehty ero.

    Mutta onko kokemusta ja tarkkaa/todellista tietoa?

    #2
    Täällä jotain keskustelua aiheesta:
    http://www.a5oc.com/forums/a5-genera...8082?_k=yhciwx

    Ei mitään tarkempaa tietoa asiasta tuollakaan, mutta softassa, pakoputkistossa, jarruissa ja alustassa lienee suurimmat erot.

    Sisältä omat katsomani/ kokeilemani a- ja s-vitoset on olleet melko samankaltaisia. V8-koneellisessa coupessa tosin tuntuisi olevan paremmat urheiluistuimet kuin uudemmassa v6tfsi sportbackissa, jossa perus s-line penkit s5 brodeerauksin.

    Onko Suomeen tuotu ollenkaan coupe-korista facelift ässää 3.0tfsi koneella? Kaikki tarjolla olevat näyttäisi olevan sportbackeja, mutta instagramissa ja ulkomaan foorumeilla coupeihin törmää aika ajoin.
    Viimeksi muokannut vV8m5; 4.12.2016, 19:21.

    Comment


      #3
      Tehoero softalla.

      Etkasta voi toki kaivella sisuskalujen eroja, mutta kaikissa loppuu ensimmäisenä ahdin, jos mielii enemmän tehoa kuin ~ 450.

      Konsernin tuntien ei eroja ole mekaanisesti, koska se on turha menoerä.

      Comment


        #4
        Onko C6:ssa käytetty 3.0TFSi sitten mekaanisestikin eri? Siitä kun näytti stage 2:na olevan luvattu alle 400hp.

        Comment


          #5
          Nokitetaan vielä A4 3.0tfsi vs S4:llä... Samat jutut kuin 5:ssä? Eli vain softalla tehty ero? 272 vs 333.

          Comment


            #6
            Uusissa nelosissa ja vitosissa on sama moottori mallikirjaimesta riippumatta eli sillä puolella ei tehoeroa muodostu. Pakoputkisto jne voi näytellä kyllä roolia.

            Comment


            • #7
              Penkit voi valita tilausta tehdessä. Ihan samat ne on V8 versus uudempi. Perus A5:seenkin voi tilata urheiluistuimet (ne missä niskatuki yhtä selkäosan kanssa). Ei ole suomessa montaa facelifti coupea. Olenkohan yhden tai kaksi nähnyt myynnissä viimeisen 3 vuoden aikana ja nettiautoa on seurattu. S5 yleensäkään ole myyty uutena suomessa kuin reilu sata. Joskus laskin ne myyntitilastoista.

              Tuo moottorijuttu kiinnostaa itseänikin. Miten nyt sitten rajataankin onko sama. Ahdin voi olla eri. Ohjelmissa näyttää olevan erot huipputehoissa lastutettunakin. Sitten voisi kuvitella onko kokoonpantu samoilla osien asetuksilla. Vaikkapa välykset toiset kuumemmalle koneelle. Epäilisin onko kuitenkaan täysin sama pata vaikka peruskokoonpanoltaan olisikin. Tosin en itse löydä tähän mitään faktaa, joten lisäarvo aika vähän keskustelulle...

              Comment


                #8
                Mistä välyksistä puhut? Onhan B5 S4 ja C5 A6 moottoreissa eri tehot, mutta ei niissä mekaanisesti eroa ole.

                Comment


                • #9
                  Kuvailen nyt karkeasti minkä tyyppisiä eroja voisi olla. En ole kyseiseen koneeseen osaluettelon ja mittaspeksien tasolla perehtynyt. On mahdollista, että sama kone ja tasan samat osat. Mutta kokoonpanossa voidaan yhdistellä vähän eri spekseissä vaikkapa männänrenkaat. Tämä enemmän kysymyksen muodossa...

                  Comment


                  • #10
                    Sama moottori se on kaikilta osin jos on samalla koodilla.

                    Comment


                    • #11
                      Onko moottorikoodi sama 272hp vs 333hp koneilla? Ja onko koodi pelkälle koneen rungolle vai kokoonpanolle (jossa imusarjat, ahtimet yms toiminnalliset osat). Onko koneenrungolle, jolla moottorikoodi olemassa useita varaosanumeroita (speksit eroavat?). Tämä vain siis utelias (ehkä hieman johdatteleva) kysymys.

                      Comment


                        #12
                        Kyllä kyseessä on CRE-moottori nyt tuoreissa autoissa molemmissa tapauksissa. Voit epäillä ja spekuloida väliyksistä jne, mutta sama moottori se on ahtimineen päivineen.

                        Comment


                          #13
                          Esim B5 RS4 moottoreita on kahdella eri moottorikoodilla, mutta ei se itse moottori eroa mitenkään toisesta. Päästönormit on erilaiset, mutta rauta samaa. Eli aika turhaa spekuloida että onko moottorikoodi sitä tai tätä. ETKAsta noita voi katsella.

                          Comment

                          Working...
                          X