Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

takaperän stefan vaihto/vetareiden irroitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • takaperän stefan vaihto/vetareiden irroitus

    Haulla löysin runsaasti takapään kolistuksia ja stefan syvyyden mittausohjeita, mutta en haluamaani tietoa.

    Pitäs vaihtaa takaperän stefat joskus lähitulevaisuudessa.
    Nosturia ei ole käytössä, joten mielessä kävi että josko ajaisin lötköttimen ajosiltoja pitkin lattiatasoa korkeammalle. Olis alla hyvin tilaa, mutta miten lie vetoakseleiden irroituksen laita? Eli tarviiko operaatiossa ottaa vetarit pöydälle(ja fillarit pois) vai riittäiskö että irrottais takaperän kehäpultit ja jättäis vetarit roikkumaan?
    Muutkin hommassa tarvittavat vinkit ja neuvot tervetulleita.
    Kyseessä 20vee kakssatku eli typ44 q

  • #2
    Kuinkahan tuon vetoakselin sisäpään kuuluis irrota?
    Kehäpultit avattu ja raidetanko irroitettu joten pyörännapa pääsee ulospäin reilusti. Vetarin sisäpäää vaan tuntuis olevan yhtä puuta perän laipan kanssa. Lisää voimaa (ku järki loppuu) vai muita hyviä ideoita?

    edit: itse itselleni vastaten: voimalla se irtoaa. ;)
    ja myös ylempään kysmykseenni itse itselleni vastaten: vetari ei tipu paljoa, koska ottaa pakoputkiin kiinni. Eli perän laippa ei mahdu tulemaan pois. Eli vetari kokonaan pois tai pakoputkisto irti. Taidan tehdä ensinnä mainitun

    Comment


      #3
      Tiukka sovitus. Naputtele.

      Comment

      Working...
      X