Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

typ44 q ravistaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • typ44 q ravistaa

    20v kakssatku on alkanu ravistaa. Ei ilmeisesti kokoaikaa, mutta 60-90 vauhdissa tuntuu. Varsinkin vapaalla rullatessa/hidastettaessa. Ravistus ei tunnu niinkään ratissa kuin persiissä, joten epäilen sen tulevan taka-akselistosta. tarkemmin ei pysty sanomaan kun ajometrit on viime kuukauden aikana olleet luokkaa 50km.

    Autoon on laitettu eteen uudet tukivarret+raidepäät ja taakse uudet raidetangot. Lisäksi konin iskarit ja H&R:n vieterit. Myös 225leviät seiskaroistaset lämiskät on uutta, kuin myös pikkuratti elämää hankaloittamaan :)
    Remontin jälkeen leimasin auton ja pyysin kiinnittämään eritysihuomiota takapään pusliin -> hyvät on. Siitä nelipyöräsuuntaukseen/uusien renkaiden asennukseen ja hetken kaikki olikin hienosti (paitsi autosta tuli huomattavasti uraherkempi ajettava orggisalustaan/renkaisiin/rattiin verrattuna). Tuon rojektin jälkeen autolla on ajettu vajaa tuhat kilsaa, ja nyt olen alkanu huomioida ravistusta.

    Täytynee jokupäivä kokeilla eri pyöriä, vaikka en usko että fillarit ravistais.
    Mistäpä siis alkaa metsästää syyllistä?

    #2
    Oliskohan vetoakseleiden sisäpäät väljät/kuivat?
    Tämä vain "mutuna"..:-)

    Comment


    • #3
      Typ 44Q:ssa loppui ravistus uusilla keskitysrenkailla ja renkaiden tasapainoituksella. Autoa hankittaessa oli jo aavistuksen ravistusta havaittavissa, mutta muuttui häiritseväksi, kun vaihdettiin mm. Iskarit/jouset (eteen), alatukivarsi eteen, taka-ylätukivarret.

      Tasapainoituksessa ravistuksen lähteeksi paljastui toinen eturengas, joutuivat kääntämään sitä vanteella. Heittoa ei tunkin päällä pyörittäessä havainnut. Oireet alkoivat noin 60 paikkeilla vaelteluna/vatkauksena ja 80-90 jälkeen oli jo selvää ravistusta.

      Myös laahaavat jarrut voi aiheuttaa ravistusta.

      Comment


      • #4
        kiitoksia vinkeistä.
        pari juttua tuosta ylempää unohtuikin.....

        takaperä vuotaa, mutta en ole vähäisten kilometrien takia ja laiskuuttani jaksanut katsoa öljymäärää. Saattaa siis olla tuo tasauspyörästökin vajaaöljyinen, sikäli kun se asiaan vaikuttaa...
        Stefojen vaihto on seuraava operaatio jossain vaiheessa kesää ja samallahan sitä vois kattoa suojakumien sisään.

        Takajarrut laahaa turhan paljon, mutta en ole vielä ehtinyt niihin paneutua. Takana on uudehkot levyt ja palat, mut satulat jumittaa.
        Etupää ei laahaa mutta jufot himppusen ravistaa kovassa jarrutuksessa. Edessä myöskin uudehkot palat.

        Ainakin yhden vanteen keskitysrengas oli kartion osalta hieman viallinen, muistaakseni se laitettiin taakse.

        Mut renkaat on uudet ja luonnollisesti painotettu tuossa asennuksen yhteydessä pyöräsuuntauksen aikaan, luulis siis niiden olevan ookoo. Ellei sitten ole painot irronnu.

        Comment

        Working...
        X