Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TFSI öljynpaineongelma.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Ei olisi ensimmäinen 2.0TFSI moottori joka syö aivan liikaa öljyä. Tuolla lisää http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=127443

    Comment


    • #62
      Mistäs tuommoisia vehkeitä saa ja onko se vaikeata itse mitata? Ostin auton käytettynä 2 viikkoa sitten yksityiseltä ja nyt jo vikaa. Ei vaikuta hyvältä :( Ja kiitos jo vastanneille. Alkaa tuo koneen remppa poistua listalta ja pääsee ehkä halvalla :)

      Comment


      • #63
        Alkuperäinen kirjoittaja Lepuski Näytä viesti
        --Eilen ajaessa töihin autoon syttyi punainen öljypainevalo. Töissä lisäsin öljyä n. 3dl--
        Ajaessa syttyi ja vasta töissä lisäsit. Kuinkas kauan tuo öljyvalo oikein kerkesi palamaan?
        Jos paineiden katoaminen johtuu öljyn vähyydestä, niin ei taida kolmen desin lisäyksellä saada tikkua edes kastumaan?
        Jossain autossa piti lisätä 2,5 litraa öljyä, että sai tikun edes kastumaan ja öljynpaineista ei vielä herjaillut mitään. - 3,5 litran lisäyksellä oltiin jo viivojen välissä.

        Comment


        • #64
          Siis valo kerkesi palaa vain n.30 sekunttia ennen kun pääsin duunin parkkikselle. Ensimmäisen kerran kun lisäsin öljyn niin auto oli kyllä epätasasella parkkiksella ja auto aika kallellaan. Nyt on lisätty n.6-7 dl ja tikku näyttää maksimia. Huomenna auto menee sihdin ja öljyjen vaihtoon. Toivotaan ettei valo enää syty :)

          Comment


          • #65
            Just sain vanhan omistajan kiinni ja se kertoi viimeisen öljyn vaihdon yhteydessä korjaajan sanovan että öljyn "hikoilua" havaittavissa mutta vuotoa eivät huomanneet. Olisikohan tällä jotai yhteyttä näihin ongelmiin?

            Comment


            • #66
              "Hikoilut" saa olla aikamoisia ainakin jos tuota luokka kulunut noinkin lyhyillä ajoilla eli auton alta parkkipaikalla maasta löytyisi kyllä varmaan myös jotain.

              Ja kun tuli tuosta omatoimisesta paineen mittauksesta aloitettua niin:
              Tarvikkeet: mittari jonka näyttämä jotain 0-6/-10/-15 kg/bar/MPa luokkaa - ei nyt niin nuukaa mutta 6 riittää ja jos taas joku hydrauliikan 200 asti niin lukematarkkuus jo kärsii, sitten tarvii letkun jolla paineen saa tuotua mittarille alkuperäisen öljyvalon anturin ahtaalta paikalta tilavampaan ja näkyvämpään paikkaan ja sitten joku sovitus tästä letkusta mittariin.
              Auton oman öljynpaineen anturin kierre on varmaan tässäkin mallissa M10x1 eli letkun toisessa päässä pitää olla tämä ulkokierteenä ja tämä pää siis anturin tilalle mittailujen ajaksi.
              Homman työläin osa on sitten saada ympättyä mittari tämän letkun toiseen päähän ja tähän en osaa osoittaa suoraan helpointa tapaa, mutta tietysti jos löytäisi painemittarin missä tuo sama M10x1 kierre niin hommaa letkuksi vaikka jonkun valmiin jarruletkun jota löytyy tuolla kierteellä, yleisin muutaman euron painemittarin kierre kyllä taitaa olla 1/4 putkikierre -sovitinta tästä M10:iin voi olla vaikea löytää. Mutta ehkä helpoin vaihtoehto on laittaa 1/4 putkikierteinen letkuliitin tuommosen letkun toisen pän tilalle jos vaan tämmösen letkuun sopivana löytää -taitaa tarvita vielä uros/naaras muuntimen - nämäkin muutaman euron osia
              - Yksi mahdollisuus on marssia johonkin hydrauliikka liikkeeseen ja kertoa mitä kokonaisuudessaan tarvitsee niin eivätköhän saa tehtyä, hinnoittelu voi sitten kyllä olla mielivaltaistakin.

              Yksi vaihtoehto on tietysti tämmöinen bilteman vehje, mutta tarvii jonkin letkun liittimineen ja mittarin ja sitten vielä kun taitaa reiittää öljynsuodattimenkin niin senkin sitten uuden :) http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...koetin-191512/

              Itse mittauksesta sen verran ensiksi että paineet ovat hyvin voimakkkasti riippuvaiset öljynlämmöstä ja moottorin kierrosluvusta, kylmillä öljyillä paineet voi nousta tuonne 6kg:n/barin/MPa:n luokkaan tyhjäkäynnilläkin ja tämä ei vielä kerro siitä että onko kaikki kunnossa vaan kone pitää saada niin kuumaksi että öljytkin jonnekkin 80 asteeseen - tästä sitten en osaa tarkkaa arvoa antaa mitä paineiden pitäisi olla, mutta yksi vanha VAG:n ohje on ollut 80 astetta/2000rpm/ ja vähintään 2kg/bar/MPa painetta.

              Ja sitten HUOM. Jos paineet jo kylmänä huonot niin ei sitten pidä mennä käyttämään moottoria lämpimäksi ettei riko sitä yhtään enempää vaan sammuttaa välittömästi.

              Tuo ylläoleva on vaan sitten nopein ja halvin tapa, mutta melkein suosittelisin asentamaan kiinteän öljynpainemittarin autoon ihan oman mielenrauhankin takia kun tuo auton oma öljynpaineenvalvonta on aika on/off tyyppinen ja sen perusteella voi olla jo liian myöhäistä reagoida. Painemittarin asentamisesta löytyy sitten haulla kyllä juttua.

              Comment


              • #67
                Kiitoksia paljon vinkeistä. :) Onks jollain tietoa liittyiskö tuo "hikoilu" näihin vikoihin?

                Comment


                • #68
                  Audi A4 Quattro 2.0 TFSI 2007, öljynpainevalo syttyi.

                  Moro!

                  Osaisko joku auttaa, tilanne on tällänen.

                  Ostin ko. auton kesäkuun puolivälissä 2013 liikkeestä Kokkolasta.
                  Autolla oli ajettu ostaessa 80tkm + risat. Nyt mittarissa 93tkm ja öljynpainevalo syttyi, olin noin 200m päässä paikallisesta nyrkkipajasta, eli sen enempää ei ajettu, kuin pajan pihaan. Nyt sieltä on sitten mennyt tämä surullisen kuuluisa tasapainoakseli, sihti aivan tukossa ja ilmaistahan tämä leikki ei ole kuten kaikki on huomannut. Autolla ollut ainoastaan yksi omistaja ja sekin ruotsalainen. Eli auto on Ruotsista tuotu. Edellinen omistaja luottanut sokeasti tähän longlife-öljypolitiikkaan. Öljynvaihdot suoritettu 32tkm, 46tkm ja viimeisin suoritettu myyntihuollossa 80tkm.

                  Kysymys nro 1: Onko kukaan "tapellut" autoliikkeen/kuluttajasuojaviraston kanssa tällästen kanssa? Mikä ollut tuomio?

                  Kysymys nro2: Tasapainoakseli maksaa Laakkosen kautta 2350€, joten löytäisikö jostain Saksasta tilaamalla halvemmalla? Osan tuotekoodi on 06D103295P, jos joku tietäisi, niin olisin todella kiitollinen.
                  Viimeksi muokannut 8866; 25.3.2014, 20:03. Perustelu: Otsikkoa kuvaavammaksi.

                  Comment


                  • #69
                    Itse olen, oikeuksia meillä tavallisilla tallaajilla ei ole... Kuuden kuukauden sääntö on olemassa, mutta käsittääkseni sekään ei velvoita mihinkään. Pahoittelen, mutta luulen, että olet aivan yksin. Ainahan voi kysyä liikkeeltä, jos tämä haluaa tulla vastaan.

                    Itse vaihdatin omaani 2.4V6 koneen, joka tuotiin Ruotsista eikä ollut long lifea nähnytkään ja täytyy myöntää, että on paljon terveempi kuin alkuperäinen, ei vie edes öljyä. Eli suosittelenkin uutta mottia. Toki en sitten tiedä kumpi on tässä tapauksessa järkevämpää kun menevät hintojensa puolesta aika samoihin.

                    Comment


                    • #70
                      Niin tuo korjaajakin sanoi, että nyt on kärsittävä toisen tyhmyydestä. Näillä näkymin saattaa olla, että yläkerta on säilynyt ehjänä, joten koko mottia ei tarvisi vaihtaa. Turbo on vielä hämärän peitossa, joten se voi olla vielä kivi kengässä, mutta sekin selviää vasta kun saa tuon tasapainoakselin paikalleen ja koittaa kepillä jäätä.

                      Osaisitko sanoa, mistä sivuilta lähteä etsimään ko. osaa?

                      Comment


                        #71
                        http://speed-autoteile.fi/

                        Tuolta hintaan 1414€

                        Toki jos huollot tehty merkkarilla, niin voipi yrittää sinne suuntaan olla yhteydessä. HYVÄLLÄ säkällä voisi saada armoa.

                        Comment


                          #72
                          1149€
                          http://www.carparts-pros.com/

                          Comment


                          • #73
                            Pitäisi olla tehty merkkihuollossa, mutta kun tuo ruotsinkieli on hieman ruosteessa, niin se ei oikein taivu. Huoltokirja kun on ruotsiksi.
                            Kiitoksia jo näistä. Tuo Hese76n 1149€+25€ toimarit on paljon parempi, kuin tuo Laakkosen 2350€. :D

                            Comment


                            • #74
                              Liikkeen vastuu ei käytetyissä lakkaa kokonaan tuon 6kk:n jälkeenkään, vaan siinä katsotaan
                              kulujen jakoa oletetun kestoiän mukaan.

                              Itsellä esim. on ollut yksi tapaus, jossa osa hajosi 1.5v oston jälkeen ja kulut puolitettiin.
                              Itsellä kyseessä ei ollut moottori, vaan airbag-ohjain, joka meni vikatilaan. Suoraan ei tässä tapauksessa liike tullut vastaan, vaan vaati kuluttajaneuvojan puhelua. Jos on pikkuliike, niin ei välttämättä puhelutkaan mitään auta.

                              Comment


                              • #75
                                Näin olen ymmärtänyt. Täytyy ottaa yhteys kuluttaja-asiamieheen.

                                Comment


                                  #76
                                  Onko tuossa 2.0TFSI:ssä niin, että Longlife huolto tulee kun tulee, eli ei ole siinä sitä 30tkm rajaa kuten 2.0TDI:ssä?

                                  Comment


                                  • #77
                                    Kannattaa vaihdattaa huollossa ajotietokone 1v/15tkm huoltovälille, ei tuo longlife-väli toimi suomen olosuhteissa. Öljyn sekaan tulee vaihtelevan lämpötilan takia vettä ja se tuo mähmää koneeseen. Itselläni meni lähes tukkoon sihti 3 vuoden ja 40tkm ajon aikana, Laakkosella irrottelivat öljypohjan ja vaihtoivat sihdin. Uuden mallin sihdissä on varoventtiili, mikäli sihti menee tukkoon alkaa öljy kiertään sihdin ohi. Lysti maksaa marmorilla tehtynä noin 600 euroa töineen ja öljyineen.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Puuhapete, En osaa sanoa. En ole omistanut autoa niin kauaa, että siinä olisi edes normaalihuolto tullut ja ei ole kokemusta Audeista muuten.

                                      Paavmi88, Kiitos tiedosta, pitää mainita asiasta nyrkkipajalla.

                                      Kyseinen korjaaja tuumasi kun vein auton sinne ja luki huoltokirjaa, "V*ttu, se insinööri kuka on keksinyt 30tkm huoltovälin, ni se pitäs tappaa." :) Joo ei paljoa lämmitä se tieto, ettei ollut omasta mokasta kiinni, vaan edellisen omistajan huoltojen laiminlyönti.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Alkuperäinen kirjoittaja Munkkiniemen Kreivi Näytä viesti
                                        Itse olen, oikeuksia meillä tavallisilla tallaajilla ei ole... Kuuden kuukauden sääntö on olemassa, mutta käsittääkseni sekään ei velvoita mihinkään. Pahoittelen, mutta luulen, että olet aivan yksin. Ainahan voi kysyä liikkeeltä, jos tämä haluaa tulla vastaan.

                                        Itse vaihdatin omaani 2.4V6 koneen, joka tuotiin Ruotsista eikä ollut long lifea nähnytkään ja täytyy myöntää, että on paljon terveempi kuin alkuperäinen, ei vie edes öljyä. Eli suosittelenkin uutta mottia. Toki en sitten tiedä kumpi on tässä tapauksessa järkevämpää kun menevät hintojensa puolesta aika samoihin.
                                        Itse nyt 5 eri henkilöä jututtaneena, niin ollaan emännän kanssa päädytty siihen, että vaihetaan motti.
                                        Mutta nyt tarvis vähä apuja, että mistä? Onko vinkkejä? pari mottia löytänyt, mutta onko oikea?

                                        http://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-A4-2-...1659#vi-ilComp

                                        http://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-A4-A4...2737#vi-ilComp

                                        Comment


                                        • #80
                                          Kyllähän nuo hyviltä näyttää ja oikeiltakin. Joku voinee tarkentaa, kun itselle nämä kaksilitraiset aika tuntematonta aluetta. Mitenhän tuo takuu toimii käytännössä?

                                          Comment


                                          • #81
                                            Sepä se, jos joku osaisi varmaksi sanoa, niin uskaltaisi ottaa hypyn tuntemattomaan.

                                            Comment


                                              #82
                                              Eikö noita löydy lähempääkin? Ruotsi/Viro akselilta täälläkin ostaneita on.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Lainaillaas ketjua kun on aika vastaavaa oireilua;

                                                A4 2.0tfsi -05 automaatti, 87tkm ajettu, huoltokirja LongLife -merkintää täynnä, tosin huoltoväli ollut aina max 15tkm.

                                                Öljynpainevaroitus syttyi ajossa, ajoin sivuun ja käynnistettäessä uudelleen ei varoitusta enää tullut. Kuitenkin heti kun laittoi vaihteen sisään, alkoi valitus öljynpaineesta, mutta tyhjäkäynnillä ei ongelmia vaikka nosti kierroksia.
                                                Liikkeelle lähdettäessä 50m säteellä kone sammui itsekseen.

                                                Hinailtiin pajalle ja vikakoodeista löytyi ainoastaan 'ahtopaineen säätörajat alitettu' -> kuittauksen jälkeen auto toimi taas normaalisti ja korjaamon jampat vakuuttelivat vikakoodin olevan suhteellisen normi ja vaaraton, mutta öljynpaineen varoituksesta ei ollut oikein mitään varmaa hajua, 'ehkä anturi tai venttiili hetkellisesti jumissa'.

                                                Nyt 300km ajon jälkeen yhtäkkiä reippaamman kiihdytyksen päätteeksi jälleen varoitus matalasta öljynpaineesta.. Sammutin auton ja käynnistin uudelleen, eikä varoitusta enää tule (edes vaihteelle laitettaessa).

                                                Viittaako sihtiin vai jotain muuta mahdollista?

                                                Toinen huoli koskee moottorin ääntä, olen lueskellut täältä että sen kuuluu kuulostaa ihan vähän dieseliltä, mutta usein myös on sitä ja tätä vikana.
                                                [SIZE=3][SIZE=2]Miltä kuulostaa/näyttää?
                                                https://www.youtube.com/watch?v=P22DjRCaw9k
                                                https://www.youtube.com/watch?v=dSMSIwH51hg[/SIZE][/SIZE]

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Kuulostaa pahemmalta kuin moni dieseli, tai sitten noiden pitää tuolta kuulostaa. Itsellä ei ole kokemusta ko. koneesta.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Nokkaketju ainakin selvää ääntä pitää tuossa videossa.. kannattais melkein ne öljynpaineet mitata ennenku hajoo mitään muuta.. noi alittuneet ahtoarvotkaan ei mitenkään hyvältä kuullosta..

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Kun mulla piti tuollaista ääntä, meni ketju pian poikki. Imuventtiileitä solmuun, ketjun koppa (yli 700e) halki, nokka-akselin säädin (yli 600e) hajalla jne. Vaihda ennen kuin menee noin ;)
                                                      Öljypumpuissakin on näissä vikoja ollut, ja tietysti puuttuva öljynpaine käy turbon päälle...
                                                      Viimeksi muokannut Sleepy2; 14.8.2014, 08:55. Perustelu: Kuvalliset hymiöt kielletty.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Jees, kiitokset vinkeistä. Nyt öljysihti vaihdettu autokaupan toimesta, oli kuulemma umpitukossa. Enää ei kilise ja kolise samaan malliin, mutta pitänee vielä kuulostella tosiaan tuleeko ketjusta jotain ylimääräistä ääntä.

                                                        Syyksi tukkeumalle tuputtivat liian vähää ajoa, edellisellä omistajalla auto oli melkein vuoden päivät maksuvaikeuksien takia seissyt paikallaan, tiedä sitten.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          2.0 TFSI öljynpaine ongelma

                                                          Heipä hei.

                                                          Nyt tuli eteen sellainen ongelma että neuvoista, kokemuksista, ratkaisuista ja vertaistuesta olisi apua.

                                                          Tarina menee jotenkin näin:

                                                          26.12.2013 tarttui autoliikkeestä mukaan 103tkm ajettu A4 2.0tfsi vuosimallia -09. Oli huollettu merkkiliikkeessä, oli bsr-softa ja kaikin puolin hieno peli.
                                                          Auto kulettikin hienosti, kunnes yksi sunnuntai-ilta tuli ongelmia. Tarkemmin sanottuna 8.3-15.
                                                          Kesken taajama-ajon mittaristoon syttyi punainen öljykannun kuva ja kehoitettiin sammuttamaan auto. Näin teinkin heti n. 300m päästä.
                                                          Ohjekirja käteen ja tutkimaan.. Okei koneessa on öljyä, mitäs sitten? Autossa liikkumisturva voimassa joten soitin sinne. Eivät osanneet muuta kuin tilata hinurin. Auto lavalle ja kohti Lappeenrannan Länsi-Autoa.

                                                          Seuraavana maanantaina soitin sinne perään ja kyselemään mikä mahtaisi olla vikana.
                                                          Olivat kerenneet ottaa jo sen työn alle ja ilmeisesti tekemään perustarkistukset, ei selvinnyt mitään. Iltapäivällä soittivat ja kertoivat että olivat mitanneet öljynpaineet. 1,5bar oli ollut painetta ja ohjearvo olisi 2.0bar. Epäilivät että öljyssä vika siis liian notkeaa olisi..? Annoin luvan vaihtaa öljyt, vaikka lähes olin varma että ongelma ei ratkea sillä.

                                                          Seuraavaksi soittivat olikohan keskiviikko 11.3. Ei auttanut öljyjen vaihto. Pyysivät lupaa ottaa öljypohjan irti, että tutkisivat sieltä kautta mahdollisia ongelmia. Annoin luvan.

                                                          Tais viikko vierähtää seuraavaan yhteyden ottoon. Kone oli nostettu pois, alakerta purettuna. Diagnoosi meni jotenkin näin: "kampiakselissa pientä kulumaa ja runkolaakereissa pieni välys, mutta ei todennäköisesti ole vian aiheuttaja. Toisessa tasapainoakselissa pientä kulumaa joka saattaisi olla vian aiheuttaja." Olivat kuulemma konsultoineet maahantuojaa, tai jotain ja tulleet tälläiseen tulokseen.
                                                          Tässä vaiheessa olin vielä jotenkin mukana ja kysyin mitä lysti maksaa jotta saadaan kuntoon. Lupasivat palata asiaan.

                                                          26.3 sain puhelimitse kustannus arvion.. 5700-5800€
                                                          Meni muuten loppupäivä pilalle.
                                                          Hieman sulatellessa asiaa kysyin että ottaako maahantuoja/tehdas mitään kantaa? Ei kuulemman ota.
                                                          Lisäselvitystä sekä konsultointia niin kehoitettiin kääntymään edelliseen myyjäliikkeen puoleen.
                                                          Soitin liikkeeseen, kerroin asian. Ottivat asian todella hyvin ja sanoivat miettivänsä. Muutaman päivän päästä ilmoittivat osallistuvansa korjauskustannuksiin 20%:lla. En lämmennyt idealle.
                                                          Myyjäliike sanoi selvittelevänsä asiaa lisää.

                                                          Seuraavankerran myyjäliike soitti 30.3. Peruivat lupaamansa 20% ja halusivat lisätietoa. Ja tässä tilanteessa ollaan vieläkin.

                                                          Tässä hieman käydystä sähköposti keskustelusta:

                                                          Länsi-Auto
                                                          "Olemme tutkineet autonne alhaista öljypainetta. Mittasimme paineet ja
                                                          totesimme öljypaineen olevan ohjearvojen alapuolella. Purimme
                                                          moottorin ( irrotimme moottorin autosta ja tarkastimme kampiakselin
                                                          laakeroinnin. Kampiakselin laakereissa pientä kulumaa ( runko-ja
                                                          kiertokangen ). Kampiakseli hiottava ja laakerointi uusittava.
                                                          Lisäksi irrotimme imu-ja pakopuolen tasapainoakselin.
                                                          Tasapainoakselit on uusittava ( akseleissa kulumaa ).

                                                          Koneen kunnostuksen kustannusarvio on n. 5700-5800 euroa.

                                                          En pysty lupaamaan että öljypaineongelma tulee tällä asialla
                                                          kuntoon. Uuden vaihtomoottorin hinta ilman täydennysosia on n. 10.000
                                                          euroa ( vaihdettuna n. 14.000-15.000 euroa )"

                                                          Myyjäliike
                                                          "
                                                          Olimme yhteydessä Audille.
                                                          Tarvitsisimme diagnosi protollan xml-versiona.
                                                          Sekä kuvat kuluneista osista.
                                                          Mitä tarkoitetaan imu ja pakopuolen tasapainoakseleilla.

                                                          Koska autossa on BSR teho-lastu, on moottorin kuluminen aina nopeampaa kuin vakio muodossa olevalla koneella. Eli kulumat koneenosissa ovat siltä osin luonnollista kulumaa."



                                                          Sanomattakin selvää että auto olisi todennäköisesti minulla jo ajossa jos olisin kiltisti kaivanut kuvetta. Mutta kun ei oikein käy järkeen että ton ikäisessä autossa, noilla kilometreillä pitäisi koneremontti maksaa omasta pussista. Niin autossa nyt mittarissa 113tkm, eli 10tkm olen ajanut sillä.

                                                          Pahoittelen sekavaa tekstiä, osittain johtuu tästä sekavasta tilanteestakin.

                                                          Miten tätä tilannetta kannattaisi lähteä purkamaan?

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Tiesikö myyjäliike myyntihetkellä, että auto on uudelleen ohjelmoitu?

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Kyllä tiesi ja mainostivat sitä.
                                                              Viimeksi muokannut okkim; 9.4.2015, 11:46. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X