Faktatietoa ei ole, mutta erikoiselta kuulostaa, että yrittävät pestä kätensä ohjelmointiin vedoten, varsinkin kun se on ollut tiedossa. Luulisi, että riski on liikkeellä kun on laittanut myyntiin tuo auton ja vielä tietoisesti. Kaupasta on kulunut jo yli vuosi, joten kunnon vastaantulon saaminen voi olla vaikeaa. Tuota "luonnollista kulumaa" kommenttia en hyväksyisi...mitäs audin ukot olivat mieltä siitä mikä tuon tuhon on aiheittanut?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TFSI öljynpaineongelma.
Collapse
X
-
Kyllä täytyy sanoa, että aika mautonta jos audi pesee kätensä 113tkm ajettuun autoon ja noin tuoreeseen. Itse en sitä hyväksyisi vai onko tässä juuri tuo softa syynä? Tiedän tapauksen jossa audi tuli vastaan koneremontissa 70% satatuhattta ajettuun autoon vm.2006, oli vakio tosin.
Comment
-
Virhevastuussa käytetyn auton kaupassa on aina myyjäliike, riippumatta ostohetkestä. Olisin sinuna yhteydessä kuluttaja-asiamieheen ja kysyisin, onko vastaavia tapauksia ollut ja miten ne ovat ratkaistu. Käyttöhyötynä auton kilometreistä on nautittu hieman vajaa 50%, joten itse tyytyisin sellaiseen ratkaisuun, jossa autoliike ottaisi osaa korjauskustannuksiin noin puolella.
Comment
-
Kuluttaja-asiamieheen olin yhteydessä. Vastaus oli suurinpiirtein että: Koita sopia myyjäliikkeen kanssa, jos ei onnistu ota uudelleen yhtettä.
Tuosta virhevastuusta moottorin osalta olen saanut hieman ristiriitaista tietoa. Toiset sanoo 250tkm ja toiset 300tkm moottorille?
Jos uskottaisiin että korvaus asia ratkeaisi, niin mitenkä itse korjaus toimenpiteet?
Kyseinen selitys tosiaan kuulostaa aika mielenkiintoiselta ja kaiken lisäksi tuohon rahaan ei luvata sitä välttämättä edes kuntoon.
Comment
-
Auto kerkesi olla sinulla 1v3kk ennen kuin mitään ongelmaa ilmeni?
Voi olla aika vaikea saada enään myyjäliikkeeltä mitään vastaan tulemista korvauksista. En tiedä paljonko olet kerennyt ajamaan tuon reilun vuoden aikana, mutta jos olet ajanut esim 10tkm niin myyjäliikke voinee jo tuossa kohtaa sanoa, ettei vika ole ollut edes piilevänä ostohetkellä. Nythän öljynpaineet on tippunut alle ohjearvojen ja huoltoliikkeessä ei edes tiedetä varmuudella vian aiheuttajaa.
Aika kinkkinen tilanne kokonaisuutena. Yrittäisin vielä maahantuojan kanssa neuvotella tuosta vastaantulemisesta. Kyseessä on kuitenkin suhteellisen uusi ja vähän ajettu auto. Ikävä kyllä tuo viritys on varmasti suurin syy sille miksi maahantuoja pesee kätensä asiasta.
Onnea matkaan ja toivotaan että saat asian ratkaistua ja auton pian taas ajoon.
Comment
-
Vika voi olla myöskin öljypumpun puolella..
Vai onko minun logiikassa joku bugi nyt..?
Comment
-
Ensimmäisessä tai toisessa puhelussa huoltoliikkeeseen kysyin että mites "se sihti" ja öljypumppu voisiko olla vika niissä? Kyseisessä moottorimallissa ei kuulemman ole sihdin tukkeutumis ongelmaa, mutta tietenkin tarkastavat. Öljypumpusta ei kommentoinut mitään. Oletus minulla että noinkin isosta liikkeestä löytyisi ammattitaitoa, jotta asiakkaan ei tarvitsisi kertoa mitä tehdään.
Comment
-
Kannattaa vielä yrittää saada maahantuojaa osallistumaan, onhan tuo reilu 100tkm pieni lukema mittarissa. Tarkkoja ne toki on aukottomasta huoltohistoriasta ja tosiaan tuo viritys on ongelma kans varmaan. Tsemppiä ny kuitenkin ja ei isot remontit vielä kuulu asiaan tuollaisilla kilsoilla.
Comment
-
2,0 TFSI öljy ei nouse moottorin yläosaan
Olen tässä vuoden verran hermoillut kymmenen vuotta vanhan karstaisen A6:sen kanssa. Puolivuotta sitten öljysihti putsattu, samoilla öljyillä olen ajanut korkeintaan 8tkm. Edellisen omistajan aikaan ajettu n. 20tkm longlifeillä. Nyt sytytti moottorin häiriövalon ja kuulosti pahalta. Venttiilikoppa kuiva (ja erittäin karstainen), suurempia tuhoja ei olla vielä löydetty (turbo?). Öljypohja purettu ja uudenmallinen sihti vaihdettu kun oli taas täynnä tavaraa. Odottelen tietoa korjaamolta ovatko saaneet öljyn kiertämään. Öljypumppu ja säätöventtiili kuulemma ok. Nokkaketju ja kiristin vaihdettu vuosi sitten eli ilmeisesti öljynpaineongelmaa ollut edellisen omistajankin aikana.
Kysynkin nyt teiltä asiantuntijoilta onko tuon moottorin kanssa mitään tehtävissä vai laitanko auton kiertoon? Kannattaisiko kokeilla jotain engine flushia tai forte-käsittelyä? Öljyt ainakin vaihdettava ilmeisesti 5tkm välein jos meinaan autoa pitää..
Comment
-
No ei olla kyllä tuolla veloituksella lähelläkään järjellistä summaa, edes rinkelikeulaisten huolloissa.
Merkkihuolto vai missä, mitä kaikkea lukee laskulla tehdyksi, moneltako työtunnilta veloitus/osat?
Itse ensimmäistä kertaa tehdessäni en aivan 8h saanut edes kulumaan, auto hieman eri, - 98 Passat 1.8T, mutta ei nyt niin paljoa eroa kuitenkaan. Eikä ollut edes nosturia itsellä käytössä
Comment
-
Tuohan tarkottaisi työnä jotain 3 päivän veloitusta, tietysti diagnoosiin menee joitakin hetkiä, mutta hiukkasen (omasta mielestä ainakin puolet) liikaa nyt kyllä käytetty asiakkaan piikkiin aikaa.
Edit: Niin siis tarkennetaan hieman. Jos osaava korjaamo ja tietää hommansa, niin pitäisi olla suhteellisen hyvin tiedossa vika ja mahdolliset kohteet, joten ei ihan noin kauaa pitäisi kulua.
Sitten taas jos korjaamolle outo tapaus, eikä täyttä varmuutta siitä mitä ollaan tekemässä, niin pitäisi siitä myös asiakkaalle kertoa ja tämän sitten näkyä pienempänä tuntiveloituksena.
Itsehän en kyllä yrittäjä ole, mutta taidankin liian hyväluontoinen olla, kun ei tulisi mieleenkään tuollaista summaa laskuttaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja NHC-000 Näytä viestiTyön osuus 2060€, osat imuputki, öljyt ja O-rengas. Ei ole merkkikorjaamo. Mainittu vielä että "ei takuuta toimiiko". Täytynee selvitellä vielä maanantaina asiaa.
Comment
-
Nyt on kyllä semmonen summa ollu laskimessa, että on tainnu paja pistää ovet kiinni ja lähtee etelään lomille asiakkaan piikkiin. Itse olisin kyllä jo hangannut tiskillä vastaan. Omakohtaisesti pyrin selvittämään hinnan joko paikan päällä tai verraten etukäteen vastaaviin remontteihin netissä. Käyttämäni pajat ilmoittavat kyllä jos homma venyy ja antavat uuden hinta-arvion, jonka voi halutessaan hylätä (tietysti vain jos auto jää ajokuntoiseksi) tai sitten hyväksyy ammattimaisen "viemme loppuun minkä aloitimmekin" vaikka heidän oma kalenterinsa siinä kärsii. Chrysler on siitä jännä merkki kun joka ikisellä huoltokäynnillä aloitti ketjureaktion pajalla.
Pakko tuosta tuntimäärästä joku selvitys on saada sitten käydä vertaamassa toiseen paikalliseen korjaamoyrityksen hintaan ko. toimenpiteestä ja viedä kuluttaja-asiamiehelle jos ei neuvottelemalla selviä.
Comment
-
2.0 TFSI öljynpaineiden mittaaminen
Työmatkalla sytytti alhaisen öljynpaineen merkkivalon. Onneksi olin jo melkein perillä, niin ajoin sen 300 metriä duunin pihalle, sammutin auton, ja käynnistin uudelleen niin varoitus hävisi. Auto seisoi työpäivän lämpimässä hallissa, ja kotimatkalla ei sytytellyt enään em. vikavaloa. Tämä tapahtui lauantai-aamulla. Öljyä koneessa oli ja on, ja nimenomaan paineen merkkivaloa, ei öljyn määrää taikka öljynmäärän sensorin valoa.
VCDS:llä luettiin eilen vikakoodit, mutta öljynpaineen merkkivalon syttymistä ei ollut tallentunut vikamuistiin. Ainoa vikakoodi mikä löytyi moottorin puolelta, oli "P0642/001602 - Sensor Reference Voltage A: Circuit: Low" joka vissiinkään ei edes liity öljynpaineanturiin? Kilometrien perusteella tämä jännitevika oli tullut paluumatkalla, ja paluumatkalla ei ajotietokone ainakaan mitään vikoja herjaillut.
Eli on vain kerran sytyttänyt öljynpaineen merkkivalon, mutta silti kiinnostaisi näin ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä tarkistaa öljynpaineet järjestelmästä.
- Onko antureita 1 vai 2 ? Kytkentäpaineet?
- Anturi(t) ymmärtääkseni sijaitsevat öljynsuodattimen "pidikkeessä", sähköliitin on tuulilasille päin suunnattuna. Eli liittimen irroitus, pitkä hylsy kiinni anturiin, irti ja painemittari kiinni anturin paikalle? Koko on M10 ja 1mm nousulla.
- Onko muita vinkkejä mitenkä pääsisi helpoiten anturiin käsiksi? Ainakin jäähdytysnesteen säiliö ymmärtääkseni pitää irroittaa.
Kulkineena tosiaan A6 4F vm 2006 ja moottorin koodi BPJ
Kiitokset jo näin etukäteen !
Comment
-
Kyllähän se öljynpaineen valo sellainen on että kun välähtää tauluun niin aina kannattaa penkoa juurta jaksaen missä vika. Mittari kytketään kuten olet maininnut ja 99,9% varmuudella kierrekin on mainitsemasi M10x1
Comment
-
No siinähän ei kauaa mennyt, että rupesi uudelleen vilkuttelemaan paineita ja auto jäikin sitten parkkikselle. Hinurilla korjaamolle. Tyhjäkäynnillä paineet 0.9 bar, vaikka valmistajan raja-arvo/minimi on 2 bar. Kylmänä, 2000 rpm 4 bar.
Epäilivät hekin öljynottoputken sihdin tukkeutumista. Tällä viikolla irroittelevat öljypohjan ja tarkistavat, ja puhdistavat sihdin. Toivon mukaan nyt kone ei saanut sen verran kipeetä, että menisi koko moottori vaihtoon :(
Comment
-
Mulla oli sama juttu, muutaman satunnaisen kerran väläytti painevaroitusta. Vaihdettiin ensin anturi ja mitattiin paineet, ei mitään vikaa. Viimeisen kerran jälkeen sanoin että vaihdetaan sihti koska uusi malli on saatavilla. Mekaanikko tuli sanomaan että tule nyt katsomaan... Öljypohjassa metallilastuja. Sihdissä lastuja. Keskimmäinen runkolaakeri päässyt pyörähtämään ja tehnyt lastuja itsestäänsä. Nyt on akseli hiottu, uusi kansi tilattu (nokka-akselit kuluneet) ja osia on uutta montakymmentä, ruuveja monen sadan euron edestä. Vaihdetaan kaikki laakerit, stefat ja muut liikkuvat osat. Huomenna kasaan, vihdoinkin. Auto: A4 B7 2.0tsq 2007 ajettu 197tkm.
Comment
Comment