Hei vaan kaikille. A6:Sen moottori sitten päätti, että väännetäänpä kymmenkunta venttiiliä solmuun. Todettiin, että moottori vaihdetaan vähän vähemmän ajettuun, eikä edes yritetä korjata.
Auton moottori on tosiin BDV mallia, 2.4 litrainen V6 vehje, automaattilaatikolla vuosimallia -02.
Ajattelimme hieman säästää ja ottaa itse vanhan moottorin irti. Uusi on jo hankittu. Uusi moottori viedään sitten paikalliseen liikkeeseen, jossa pöydällä katsovat että motti on kunnossa ja laittavat autoon sitten paikoilleen.
Nyt moottorin irroituksessa hieman ongelmia, joten ajattelin kysellä onko täällä jollakulla kokemusta tälläisen sekamelskan irroittamisesta.

Moottorin tilanne tälläinen tällä hetkellä. Pitääkö vaihdelaatikko napata moottorin kanssa pihalle, vai meneekö pelkästään irroittamalla moottorin ja laatikon väliset pultit. Irroittelimme jo suurimman osan irti, mutta motti ei vaan tykkää irtoamaan. Kannattaako mielestänne ottaa koko paketti pois, vai yrittää saada kättä helkutin ahtaaseen väliin ja metsästää loput mahdolliset kiinnitykset.
Onko jotain muita sudenkuoppia irrotuksen edessä, vai pitäisikö motin irrota nätisti pulttien irrotuksen jälkeen.
Kiitoksia neuvoista.
EDIT: Löysin tälläisen netistä. Pienen googlettelun jälkeen aivan ihana nettisivusto http://fi.realoem.me/ Etka

Yritän löytää kaikki pultit ja irroittelen vielä niitä, jos ei löydy niin sitten lähtee laatikko mukana. Ei millään viitsisi irroittaa vetareita, koska autoa tarvitsee "hinata" eteen ja taakse remontin aikana, mutta ehkä sekin vielä edessä.
Auton moottori on tosiin BDV mallia, 2.4 litrainen V6 vehje, automaattilaatikolla vuosimallia -02.
Ajattelimme hieman säästää ja ottaa itse vanhan moottorin irti. Uusi on jo hankittu. Uusi moottori viedään sitten paikalliseen liikkeeseen, jossa pöydällä katsovat että motti on kunnossa ja laittavat autoon sitten paikoilleen.
Nyt moottorin irroituksessa hieman ongelmia, joten ajattelin kysellä onko täällä jollakulla kokemusta tälläisen sekamelskan irroittamisesta.

Moottorin tilanne tälläinen tällä hetkellä. Pitääkö vaihdelaatikko napata moottorin kanssa pihalle, vai meneekö pelkästään irroittamalla moottorin ja laatikon väliset pultit. Irroittelimme jo suurimman osan irti, mutta motti ei vaan tykkää irtoamaan. Kannattaako mielestänne ottaa koko paketti pois, vai yrittää saada kättä helkutin ahtaaseen väliin ja metsästää loput mahdolliset kiinnitykset.
Onko jotain muita sudenkuoppia irrotuksen edessä, vai pitäisikö motin irrota nätisti pulttien irrotuksen jälkeen.
Kiitoksia neuvoista.
EDIT: Löysin tälläisen netistä. Pienen googlettelun jälkeen aivan ihana nettisivusto http://fi.realoem.me/ Etka

Yritän löytää kaikki pultit ja irroittelen vielä niitä, jos ei löydy niin sitten lähtee laatikko mukana. Ei millään viitsisi irroittaa vetareita, koska autoa tarvitsee "hinata" eteen ja taakse remontin aikana, mutta ehkä sekin vielä edessä.
Comment