Moro kaikille,
Kyselläänpäs hieman jos täältä joku osaisi antaa vinkkejä mistäpä lähteä etsimään vikaa. Audk centterillä ollaan jo nostettu kädet pystyyn ja ehdotuksia on kyselty tehtaalta asti, saamatta mitään konkreettista vastausta.
Valotan vähän alkuun hieman tätä mun ja Rs6 välille syntynyttä viha - rakkaus suhdetta joka on kohta kääntymässä pelkäksi viha suhteeksi. Ostin auton siis tuossa toukokuussa (ajettu silloin 98tkm), alkuun ihmettelin että jopa vie öljyä ja PALJON, olin kuullut ettå nämä tuppaa jonkun verran sitä viemään, joten ei huolta. No, noin 4tkm sillä ajeltuani syttyikin moottorin vikavalo + epc valo. Mulla on tuttu audilla töissä, joten sain auton sisään heti viikonlopun jälkeen. Diagnoosi oli 3pytyn puola kärähtänyt. Ei muuta kun uusi tilalle ja ajoon. Pääsin noin 400km ja sama homma, 3pytyn puola pimeä. Alettiin selvittelemään että mistä mahtaa tuo aiheutua ja samalla selviteltiin kokoajan kasvavaa öljynkulutusta. Nopeasti löytyikin vika kun avasti ahtoputket. Öljyä perkeleesti.... molemmat turbot paskana. Ja hienointa se että autossa td1 merkintä 32tkm kohdalla. Eli siis tässä on APR:än softa kiinni = ei takuuta.
No, ei haitannut, vika oli löydetty. Vai oliko, ja vit××!
Sama juttu alkoi uudestaan, noin 5000tkm jälkeen. (Epc + vikavalo)
Ja 3 puola pimeenä (jättää muistiin sytytyskatjoja ennen kuin pimahtaa)
Selviteltiin taas, suuttimia tsekattiin, vaihdettiin ristiin ym. Ym. Ym.
Sama vika jälleen päälle noin 1-2tkm jälkeen.
Päätettiin että käydään ottamassa softa pois ja kokeillaan sillä. Ei vaikutusta. Sama juttu, MUTTA enään ei kärähtänyt puola, löi vikavalot ainoastaan päälle havaittuaan sytytyskatkoja 3 sylinterillä.
Tähän väliin olin saanut autoon bluetooth vikakoodin lukijan ja sain aina kännykällä nollattua vikavalon + epc ja aina pääsi sen 1-3tkm ajamaan ennen kuin taas valot syttyi.
Noh, softa ajettiin uudestaan ja kappas. Vikavalot ei enään syttynyt. Ei muuta kun voiton tanssia ja hämmentyneenä ihmeteltiin että mikä mahtoi olla vikana...
Nyt olikin oiva tilaisuus tilata APR downpipet ja milltekin loppu ränni, kun auto toimi taas.
APR stage2 kiinni ja putkisto kiinni. Noin 4tkm ja helou, vikavalo + epc on jälleen taulussa.
Tällä kertaa ei lähde vika nollaamalla eli todennäköisesti puola 3 sylinteriltä jälleen pimeä.
Siinäpä tarina, onko vinkkejä? Vai kävelenkö Porsche centeriin ja pistän paskan kiertoon, hermot alkaa olemaan finaalissa!!!
Lisätään vielä sen verran että, kun tuo vika "hävisi" uuden softauksen jälkeen, niin autoon tuli noin 17tkm ilman että vika uusiutui. Nyt on mittarissa 137tkm ja tosiaan alkoi uudestaan muutaman viikon jälkeen stage2 asennuksesta.
Kyselläänpäs hieman jos täältä joku osaisi antaa vinkkejä mistäpä lähteä etsimään vikaa. Audk centterillä ollaan jo nostettu kädet pystyyn ja ehdotuksia on kyselty tehtaalta asti, saamatta mitään konkreettista vastausta.
Valotan vähän alkuun hieman tätä mun ja Rs6 välille syntynyttä viha - rakkaus suhdetta joka on kohta kääntymässä pelkäksi viha suhteeksi. Ostin auton siis tuossa toukokuussa (ajettu silloin 98tkm), alkuun ihmettelin että jopa vie öljyä ja PALJON, olin kuullut ettå nämä tuppaa jonkun verran sitä viemään, joten ei huolta. No, noin 4tkm sillä ajeltuani syttyikin moottorin vikavalo + epc valo. Mulla on tuttu audilla töissä, joten sain auton sisään heti viikonlopun jälkeen. Diagnoosi oli 3pytyn puola kärähtänyt. Ei muuta kun uusi tilalle ja ajoon. Pääsin noin 400km ja sama homma, 3pytyn puola pimeä. Alettiin selvittelemään että mistä mahtaa tuo aiheutua ja samalla selviteltiin kokoajan kasvavaa öljynkulutusta. Nopeasti löytyikin vika kun avasti ahtoputket. Öljyä perkeleesti.... molemmat turbot paskana. Ja hienointa se että autossa td1 merkintä 32tkm kohdalla. Eli siis tässä on APR:än softa kiinni = ei takuuta.
No, ei haitannut, vika oli löydetty. Vai oliko, ja vit××!
Sama juttu alkoi uudestaan, noin 5000tkm jälkeen. (Epc + vikavalo)
Ja 3 puola pimeenä (jättää muistiin sytytyskatjoja ennen kuin pimahtaa)
Selviteltiin taas, suuttimia tsekattiin, vaihdettiin ristiin ym. Ym. Ym.
Sama vika jälleen päälle noin 1-2tkm jälkeen.
Päätettiin että käydään ottamassa softa pois ja kokeillaan sillä. Ei vaikutusta. Sama juttu, MUTTA enään ei kärähtänyt puola, löi vikavalot ainoastaan päälle havaittuaan sytytyskatkoja 3 sylinterillä.
Tähän väliin olin saanut autoon bluetooth vikakoodin lukijan ja sain aina kännykällä nollattua vikavalon + epc ja aina pääsi sen 1-3tkm ajamaan ennen kuin taas valot syttyi.
Noh, softa ajettiin uudestaan ja kappas. Vikavalot ei enään syttynyt. Ei muuta kun voiton tanssia ja hämmentyneenä ihmeteltiin että mikä mahtoi olla vikana...
Nyt olikin oiva tilaisuus tilata APR downpipet ja milltekin loppu ränni, kun auto toimi taas.
APR stage2 kiinni ja putkisto kiinni. Noin 4tkm ja helou, vikavalo + epc on jälleen taulussa.
Tällä kertaa ei lähde vika nollaamalla eli todennäköisesti puola 3 sylinteriltä jälleen pimeä.
Siinäpä tarina, onko vinkkejä? Vai kävelenkö Porsche centeriin ja pistän paskan kiertoon, hermot alkaa olemaan finaalissa!!!
Lisätään vielä sen verran että, kun tuo vika "hävisi" uuden softauksen jälkeen, niin autoon tuli noin 17tkm ilman että vika uusiutui. Nyt on mittarissa 137tkm ja tosiaan alkoi uudestaan muutaman viikon jälkeen stage2 asennuksesta.
Comment