Tähän voisin vielä kommentoida että nyt on kuuntelutettu tuo minun auto asiantuntijalla huollon yhteydessä, ja olivat sitä mieltä että ei tarvetta jatkotoimenpiteisiin. Kuulemma ihan suht normaali ääni ketjukoneelle.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A3 3.2 V6 8P ketjun vaihto
Collapse
X
-
Vieras
-
Kiinnostaisi muuten vielä tietää, millainen ääni ketjussa sitten on "huolestuttava"? Vai voiko vaan ajaa huoletta vaikka maailman tappiin asti jos ei tule vikakoodia? :D onko kellään kokemuksia/tietoa, paljonko jakopään remppa maksaa tämmöiseen kyseiseen 3.2vr koneelliseen vekottimeen?
Comment
-
Jos ääni kuuluu muutaman sekunnin käynnistyksen jälkeen ja häviää sen jälkeen niin silloin voi jo alkaa säästelemään remonttia varten (ei vielä hätää pitkään aikaan, jos ajaa järkevillä ö-vaihtoväleillä ja laadukkailla öljyillä 505.01 / 502.00).
Jos kuuluu jatkuvaa rallatusta lämmettyäkin (eikä uudet öljyt auta rallatuksiin) niin silloin olis jo parempi olla joku 3-4harrasteyksikköä säästössä.
Etelä-Helsingissä (Virossa) tekevät varmasti halvemmalla...
Lainaus ketjuketjusta :) http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...129#post587129
Eipä sitä muuten tunnista paitsi jos koneesta kuuluu metalliketju rallattavan tai ajotus pielessä.
https://www.youtube.com/watch?v=XfBx...eature=related rikkinäinen
https://www.youtube.com/watch?v=ASyc488CYzY ehjä
Comment
-
Joko nuo tehty;
Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viestiKyllä minä öljyillä ja sillä pultilla lähtisin aloittamaan. Sen pultin saa parilla kympillä tarvike febinäkin. Tyhjäkäynnin päällä tutisee hieman ehjäkin, en huolisi sitä.
Comment
-
Ei siis ole tehty mitään muuta kuin perus öljynvaihto, mikä ei ääneen vaikuttanut millään tavalla. Edelleenkin, huollossa sanottiin, että ääni ei aiheuta toimenpiteitä. Siksi tässä kyselinkin, että millainen ääni on haitallinen, kun tuntuu että noihin youtube, esimerkkeihin ei ole yhtään luottamista...
Comment
-
MK1 Touaregissa on 3.2V6 (162kw, AZZ). Siinä on oletettavasti ketju venynyt, koska asentotunnistimet herjaa? 17748, 17755
- Camshaft position sensor 1 ja 2 molemmat Incorrect Correlation - MIL ON
Vai voisko olla vaan antureissa vika? Ei ole mitään epäilyttäviä ääniä, käy tosi nätisti.
Comment
-
Ehjä mpi 3.2 on kyllä lähes äänetön, että ei siinä kaikki ole kunnossa. Fsi versiossa on pumppu siinä ketjukopan vieressä mikä raksuttaa hieman, mutta ei sekään äänekäs ole.
Katso touregista moottorin ohjaimen kanavat 208 ja 209, mitä näyttävät?Viimeksi muokannut LauriJT; 13.4.2018, 12:38.
Comment
-
Vieras
Eetun auto kuulostaa livenä samalta kuin ne kymmenet samanlaiset koneet joita olen livenä kuunnellut. Joko ne on sitten kaikki rikki tai minun mielipiteeni on väärä. Sitten kun startissa ropisee kunnolla on korjaukselle aihetta.
Mielestäni ei ole tarvetta ketjurempalle, vaikka rahaahan se minulle toisi kun vain toteaisi kaikkiin että remppaa vaatii.
Tietysti kun kyseessä on VAG niin ei noista voi mitään takuita antaa, eihän nämä kestä ehjänä ensimmäistä vuottakaan.
Comment
-
Jep, en ole ammattilaisen mielipidettä epäillytkään. Lähinnä kiinnitin huomiota siihen, että noihin youtube-esimerkkeihin ei oikeen ole millään tavalla luottamista. Ja pointti oli se, että mikä on sitten selkeä viallisen ketjun ääni, kun nuo netissä olevat esimerkit ovat vähän niin ja näin. Mutta kiitos vastauksesta!Viimeksi muokannut voihanlol; 15.4.2018, 15:04.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viestiKatso touregista moottorin ohjaimen kanavat 208 ja 209, mitä näyttävät?
Googlaillen tuo KW arvo saisi olla +-8 :( Moottori kuitenkin käy hiljaa ja nätisti. Vikakoodeja ei ole. Onko tuolla count arvolla joku rooli että kun se esim. ylittää tietyn arvon niin sitten syttyy vika?
Comment
-
-
Tuosta omasta kun vikinät ja kitinät ja suhinat sain pois niin itseasiassa siinäkin kuuluu rahinaa kuskin puolelta moottoria. Jakopää tuossa on aivan kunnossa ja metallikepillä kun kuuntelin niin rahina ja naputus kuuluu laatikon puolelta vauhtipyörän tietämiltä. Ääni kuuluu myös renkaan vieressä ja kuulostaa itsesiassa vauhtipyörän rahinalta, mikä minulla puoltaisi myös nykyttävää liikkeellelähtöä ja muuta ryömiessä tapahtuvaa väljän tunnetta voimalinjassa. Tuohon on vauhtista tarvikkeena olemassa joten kai niitä on mennyt kun tarjontaakin on. Ei ollut kunnon stetoskooppia mutta pitkän 1/4" jstkon kun laittoi dsg öljyjäähyn oikealle puolen laatikkoon kiinni niin siellä oli ääni voimakkain. Kiinnostus tuon pitemmälle on kyllä aika nolla, kun muuten pelaa aivan kivasti eikä tuolla mutulla viitsi muutaman satasen vauhtista vaihtaa hirveällä vaivalla.
Comment
-
kohtuu hinnasta en tiedä koska työnmäärä on niin valtava kun moottori pitää irroittaa sekä varmaankin vaiheisto. (tai sitten purkaa etupäästä liki kaiken)
samalla kun moottori ja vaihteisto on pöydällä niin huoltohintaa nostaa tietysti se että kytkimen osien tarkastus , vesipumppu, laturi , öljypumppu jnejne pitäisi uusia myös :(
mulle on wauhtipiste turussa puhunut noin 7-8k€ hintaa töineen.
(muistaakseni wauhtipiste on puhunut että "uuden moottorin" saa tehtaalta noin 9k€ hinnalla plus sen päälle tietenkin vaihtotyö 2-3k€)
Comment
-
Kyllä tollaseen jakopään tekee 2-3ke helposti, on tehtykin. Riippuu mitä kaikkee haluaa että uusitaan samalla. Jos kiinnostaa niin tarjousta voi pyytää terho@terhonpaja.fi.
Comment
-
Kuulostaa omaankin korvaan aika levottomalta hinnalta tuo 7-8k€ arvio. Tuohon hintaan saisi 40h työtä moneltakin harrastajaystävälliseltä pajalta, plus 4000-5000€:llä osia. Tuollainen 2-3ke hintahaitari vaikuttaa paljon kohtuullisemmalta. Kannattaa kysellä vähän eri paikoista, ja jos Turun seudulla ei löydy kohtuuhintaista osaajaa, niin silloin kannattanee viedä auto kauemmaksikin.
Esim. omaan S8:iin oli moottori ja vaihteisto irti+kinnni hinnoiteltu tonnin pintaan. Eri auto toki, mutta pointtina siis on se, että moottorin ja laatikon jumppa on normaali, suht kohtuuhintainen toimenpide, ellei ole kyse jostain erikoisautosta.Viimeksi muokannut Ihmemies; 16.1.2019, 13:03.
Comment
-
toki mun tapauksessa hintaa nostaa varmasti se että ketju on poikki jo joten ei tietoa onko muita vaurioita kun konetta ei ole avattu.
alhaisemmalla hinnalla pääsee toki silloin varmastikkin jos kone vielä käy ja kukkuu :)
(ja kysyin autojerryn kautta tarjouksia ko operaatiolle turun seudulla ja wauhtipiste oli silloin ainoa kuka vastasi)
Comment
-
Jaa se oli jo valmiiksi rikki. No sitten varmasti jos pahimman skenaarion mukaan hinnoittelee niin joku seiska voi olla lähellä. Mutta on semmonen keikka että aika riskaabeli homma lähtee tommosen nettipalvelun kautta hinnoittelemaan. Voi olla kolmosen tai sitten sen seiskan, avaamatta ei voi tietää.
Noita perusmoottoreita saa kyllä sikäli edullisesti maailmalta, että voi olla kustannustehokkain ostaa sellainen arpamoottori ja teettää jakopää siihen ja vaihdattaa paikalleen.
Comment
-
3.2FSI 188kW. Elikkäs missä vaiheessa tuo jakoketjuhumppa olisi tehtävä noin suurinpiirtein? Autolla on ajettu nyt rapiat 200tkm eikä ole vielä ilmennyt ongelmia. Mutta onko se viisasta odottaa siihen asti kun alkaa ääntelemään tai jotain ongelmaa ilmenee? Onko mitään tietoa mitä tuohon kutoskoneeseen tuo jakoketjuhumppa kustantaa?
Comment
Comment