Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ohjaustehostin ongelma - S2 aby

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ohjaustehostin ongelma - S2 aby

    Rikkinäisen ohjaustehostimen pumpun vaihdon jälkeen, ei tehosta enään ollenkaan.
    Rattia on pyöritelty/jarrua poljettu ja yritetty ilmata letkuista mutta tuloksetta. Millä saa toimimaan?

  • #2
    Järjestelmän pitäisi itse ilmata itsensä pumpun vaihdon jälkeen. Siihen tosin menee aikaa jonnin verran, joten eipä kannata huolestua, jos tehostuksia ei heti löydy. Anna koneen vain käydä ja kääntele rattia. Tehostuksien pitäisi palata ilman poistuessa hydrauliikasta. Mun edellisen auton kanssa taisi mennä jotain tunti, ennenkuin tehostukset palasivat.

    Comment


      #3
      Myös jarrupoljin on kova ja jarrut ei tiedä mitään.

      Comment


      • #4
        Kuuluu asiaan, että jarrupoljin on kova. Se saa tehostuksensa samasta pumpusta mitä ohjaustehostin. Käytä konetta vaan ja ajele sillä vaikka hyvin varovasti. Tehostukset kyllä palaavat, jos homma on tehty oikein ja uusi pumppu on varmasti ehjä.

        Comment


        • #5
          Itsellä teki kerran tuo romu sellaisen tempun, että kun olivat säätäneet rengaskulmat liikkeessä, jarrujen painevaroitusvalo paloi eikä tehostustakaan ollut. Jostain syystä se ei vaan lähtenyt pumppaamaan vaikka mitään ei ollut sieltä suunnalta aukikaan, homma onneksi korjaantui sammuttamalla auto, pummpaamalla pommi täysin tyhjäksi ja käynnistämällä uudestaan.

          Comment


          • #6
            No itse asiassa ei saa jarrutehostus ja ohjaustehostus samasta pumpusta voimaansa. Samoissa kuorissa on 2 pumppua.

            Olisko "uus" pumppu paskana tai jos vanha leiponut kiinni siten että mujua kierrossa.. sitä mujua olisi jossain banjossa tukkeena?

            Comment


              #7
              Tehostus alkoi pelittään kun löysäsin pommille menevää putkea, tuli ilmaa oikeen reilusti.

              Comment


              • #8
                Hyvä näin. Aina on kyllä ihan vaan käyttämällä ilmautunut itsellään.

                Comment


                • #9
                  Niin, kannattaa myös muistaa että pumppu ei tykkää hyvää jos sitä käytetään kuivana. Ilmaus kannattaisi suorittaa jo ennen käynnistystä. Rataspumppuja nuo vissiin on, ne ei ole onneksi ihan niin kriittisiä.

                  Comment


                  • #10
                    Eioo rataspumppu vaan jarrupuolella kaksimäntäinen synsteemi ja ohjauspuolella sellanen siipipumppu. Enpä koskaan muista miksikäs sitä kutsutaan. Epäkeskopesässä pyörii mötikkä, jossa irtosiivet urissa ja ne kulkevat pesän laitaa.

                    Comment


                    • #11
                      Siipipumppuhan se on. Ja jarrupuolella tosiaan kaksimäntäinen radiaalimäntäpumppu.

                      Comment


                      • #12
                        Vahingossa oikein :)
                        Unohdan ennen seuraavaa kertaa.

                        Comment


                        • #13
                          Lamellipumppu?

                          Comment


                          • #14
                            Eli autona on s2 3b 91. Ongelmana on että hävis tehostus jarruista ja rattia käännettäessä pitää samanlaista mekkalaa kun on nesteessä vajausta. Tekee vaahtoo säiliöön aika reilusti. Koitin ajaa korkki löysällä ja ilman korkkia, jos ois ollu korkki tukossa tai jumissa, ei apua. Oisko viä jotain vinkkiä ?

                            Comment


                            • #15
                              Saattaispa tuo pumppu imeä ilmaa lohkojen välistä.

                              Comment


                              • #16
                                Ei sit muu auta kun ottaa pumppu pöydälle. Saikos tähän sitä jotain tiivistesarjaa, jos saa niin mistä ja paljohan kustantaa. Uudet pumput taitaa maksaa kilon kultaa?

                                Comment


                                • #17
                                  Onkohan tota samaa pumppua ollu muissa malleissa, esim urS4?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kylläpä sen S4:sen pumpun pitäisi käydä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      kattokaa ny että on baarit ees vähä saman suuntasia, 100bar luokkaa tuossa s2 ja isokorisissa tuppaa monasti olemaan 150 baarisia.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Pystyykö pumppu kehittämään liikaa painetta? Tihkuaa tuosta omastani öljyä varsinkin siitä päällä olevasta ilmausruuvista(?), vaikka siihen olen uuden ruuvin ja tiivisteen vaihtanut. Ja sitten tehostus on paljon suurempi kuin Pasi Kokin RS2:sessa, vaikka samat ohjauksen osat käsittääkseni näissä on. Varsinkin maantiellä inhottaa kun joutuu puristamaan rattia niin kovasti.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ei kellään ole hajua tuosta pumpun/järjestelmän paineen säädöstä? Onko jokin jousi sisällä vai mikä? Ampuu nimittäin välillä propun välistä oikein suihkuna öljyä. Eikä mikään o-rengas pidä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ettet olisi sitä proppua vääntänyt vai onko uusi ?

                                            Itselläkin näköjään pumppu jumppaa tiedossa. Tavaraa työntää lohkojen välistä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Uusi proppu. Koetan vielä elvyttää tiivistämällä kierteet. Ei taida mistään saada uutta pummppua alta 500€?

                                              Jotenkin vaan epäilyttää että painetta liikaa. Kun nimittäin hikoilee koko järjelmä joka paikasta, ja ohjaus tosiaan paljon kevyempi ku Kokin rs2:sessa. Vaikka samat osat pitäs olla. Eikä mulla ole servotronickkia.

                                              Comment


                                                #24
                                                Joo, sun S2:n ohjauksen keveys jäi kyllä mieleen ajossa varsinkin. Omassa ollut tuollainen jäykempi aina. En tiedä miten muissa RS2 yksilöissä... Nyt menee suoraan oma. Kiva ajella :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ohjaukselle on siipipumppu siellä kuorissa ja ne tulpat liittyy mäntäpumppuun, joka on jarrupuolelle.
                                                  Tänään on näemmä joku ikivanhojen s2-threadien ylösnostopäivä, joten huomasin taas toistavan itseäni :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tiivistesarja ~25€. Olisko pumpussa/linjoissa sen verran paskaa että paine nousee liikaa tai o-rengas hajonnut asennusvaiheessa?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Pitää ostaa tuo tiiviste sarja ja purkaa pumppu atomeiksi. Jos sais sillä pelattua jatko aikaa.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Mulla oli jokin tukos linjassa toissa kesänä ja aina aamun eka käynnistyksen jälkeen ampui lätäkön öljyä alle. Se vuotelu meni vain ohi ja nyt puolitoista vuotta myöhemmin jouduin 3 desiä lisäämään öljyä. Ohjuksen tehostus ei ollut itsellä muistini mukaan yhtään nykyistä kevyempi.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          mulla on taas aby:ssa sellainen tehostus vika että kylmänä toimii aivan täydellisesti mutta jos moottori on kuuma tai auto käy pakkas kelillä hetken tyhjää ni sen jälkeen ei ratti meinaa käänty hetkeen ja nyt kun oli vähän plussaa kelejä tehostus takkuaa ajaessakin!! mutta jos antaa pikkusen kierroksia koko ajan ni ei välttämättä takkua.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kiristä hihna.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X