Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.6 AHL Kierrokset jää leijumaan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.6 AHL Kierrokset jää leijumaan

    Ostin muutama päivä sitten vm98 A4:n, jossa jää esim. kiihdytyksen yhteydessä vaihdetta vaihtaessa aina kierrokset "leijumaan".
    Tosi ärsyttävä ajaa, kun pitää odotella että kierrokset tulee tarpeeksi alas, että saa vaihdettua nätisti.

    Ei vikakoodeja, enkä löytänyt imuvuotoja. Ei vaijeri takertele tms. maalaisjärjellä selitettävää.

    Etsiskelin konetilasta tyhjäkäyntisäädintä, mutta tulin siihen tulokseen että se on jotenkin kaasuläppäkoteloon integroituna. Voisikohan vika olla siinä?

    Edit: Niin, ja käy tasaisesti tyhjäkäyntiä.

    #2
    Tätä samaa on myös 1.8t:ssä.

    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?p=939310

    Comment


      #3
      Kaasuläppä takertelee? Mahdollisesti likaa kaasuläpän sisällä tai ulkopuolella ruostetta likaa yms.

      Comment


      • #4
        Jotain outoa tuossa on, kun paikallaan kaasutellessa ei tee tuota.

        Comment


          #5
          Onkos noissa 1.6:ssa kytkimessä katkaisin?

          Comment


          • #6
            Tuosta kytkimestä ei tietoa, mutta tuo kaasuläppäkotelo on ulkoisesti puhdas, eikä kaasuläppäkään takertele. Taitaa mennä koko kaasuläppäkotelo vaihtoon, kun tuohon ei saa erikseen tyhjäkäyntimoottoria vaihdettua. Tuntuu, että tuo jopa vähän lisää kaasua, kun painaa kytkintä ja nostaa jalan kaasulta.

            Comment


            • #7
              Mulle ois nyt tulossa uus kaasuläppäkotelo, niin pitääkö tuo sopeuttaa jotenkin? Saako itse tehtyä vai joutuuko käyttämään töpselissä?

              Comment


              • #8
                Tänään vikakoodit luettu, sekä kaasuläppä sopeutettu, mutta ongelma ei poistu.
                Muistissa oli ainoastaan koodit lambdan, sekä imuilman lämpöanturan katkonaisesta signaalista, jotka varmaan aiheutin itse..

                Nuo kierrokset tuntuu jäävän päälle sitä enemmän, mitä lämpimämpi moottori on.
                Tähän mennessä vaihdettua:

                -Ilmansuodatin (Bosch)
                -Tulpat (NGK BKUR6ET-10)
                -Kaikki alipaineletkut mitkä löysin
                -Lambda-anturi
                -Tulpanjohdot
                -Termostaatti 92c
                -Kaasuläppäkotelo
                -Jäähdytysnesteen lämpötila-anturi
                -Imuilman lämpötila-anturi

                Voisko bensanpaineensäädin oikutella jotenkin, vaikka ei annakaan vikakoodia? Tuostahan tulisi imuvuoto, jos siellä on kalvo rikki?

                Comment


                  #9
                  Voisiko se olla ominaisuus, kuten sanoin?

                  Comment


                  • #10
                    Jos oisit ajanu tuolla autolla, niin et sanois noin :) esim. tyhjäkäynti saattaa olla 1200rpm 30sec ajan, kun nostaa jalan kaasulta.

                    Se kaasuläppäkotelossa oleva tyhjäkäyntimoottori noita jekkuja tekee, kun se moottori elää ihan omaa elämäänsä, mistä saanee ohjeensa... Mut sama oli vanhallakin kotelolla.
                    7 pinninen liitin on tuolla kaasuläpällä. Tietäs mitkä johdot on sille tyhjäkäyntisäätimelle, niin ottais ne pois.
                    Viimeksi muokannut disu; 27.10.2016, 21:09.

                    Comment

                    Working...
                    X