Voi itku. Miten se öljyn määrä sitten tarkastetaan?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Peräöljy
Collapse
X
-
Terze
Mikä lienee laatikon ja perän öljynvaihtoväli esimerkiksi A4 1,8T quattro 2005? Ensimmäinen Audin nelikko alla, luin tuossa huoltovihkoa ja siinä sitä ei ainakaan itselle ihan selvästi ollut mainittu? Sekä kaikki muukin tieto Audin em. mallin käyttämästä nelivetotekniikasta sen ylläpitohuolloista kiinnostaa. Öljysuosistukista lueskelin jo toisesta ketjusta mutta siellä ei km-määrät tulleet esiin.
T.P
Comment
-
Manuaaliaskin suositeltu öljynvaihtoväli on 60tkm tai 100tkm, riippuu vähän keneltä kysyy ja minä viikon päivänä. Itse vaihdan max. 100tkm välein.
Peräöljylle ei ole annettu vaihtoväliä, mutta 100tkm on varmasti tähänkin hyvä vaihtoehto. Golfista pudotin peräöljyt ennen joulua 120tkm mittarissa ja ei tuo vielä pahan näköistä ollut. Vanhassa A4 B6 quattrossa 190tkm kohdalla peräöljy muistuttikin sitten jo lähinnä vaseliinia.
Comment
-
-
Vaihdatin omaan kulkineeseen voimansiirron öljyt (A4 B7 2.0TDIQ 6speed manual). Autolla on ikää n. 3,5v ja kilsoja 116tkm. Vaihdeloodan öljyt oli tyydyttävässä kunnossa, peräöljy ihan finaalissa. Eli suosittelen hyvinkin sitä vaihtoa n. 100.000km välein. Gastrollin öljyt tarvikkeena alle 100€ ja vaihtotyö 60€ tutussa "ei-merkki korjaamossa". Pörhöllä olisi selvinnyt 360€ hinnalla. Kyllä muuten rullaa kevyesti pakkasaamuna :)
Comment
-
Eikös ne suosittele tuohon 6-vaihteiseen manuaaliaskiin vain alkuperäisiä öljyjä!?Aika ranttu kuulemma "tarvikeöljyille" vaikkakin olisivat ns. hyvälaatuisia...Laakerit kuulemma tykkäävät helposti huonoa...Itse valitsin alkuperäiset öljyt, vaikkakin hinta oli karmaiseva...
Comment
-
"Ranttuisuudella" viittaan juurikin noihin laakerivikoihin...Ominaisuuksista tai niiden eroista tarvikeöljyihin ei sitten olekkaan tietoa, mutta samaa mieltä oli Audicentterin huoltopuolen työnjohtaja ja varoitteli laittamasta tarvikeöljyjä laatikkoon...Onko sitten myyntikikka, mene ja tiedä..."pienestä säästöstä voipi tulla kallis lasku", näin mulle kerrottiin...;)
Comment
-
Eikä näiden laatikko- ja peräöljyjen tyyppejä voisi jo lisätä pysyvään topiciin? Samasta asiasta on puhetta vähintään kuukauden välein, ja aina toteamus on seuraava:
Laatikkoon Mobil VS200, Shell Getriebeöl, Castrol TAF-X tai Redline MT-90
Perään jotain yllä olevista, Gear300 tai Redline Heavy Gear Oil
Comment
-
Voimansiirron öljyt
Moro
No nyt tuli sitten vaihdettua nuo öljyt laatikkoon (6V manuaali). Mittarissa 207tkm ja alunperinhän siellä laatikossa on ne "IKUÖLJYT". Tilalle napattiin Valvolinen tavaraa SYNPOWER TDL 75W-90. No se siitä, mutta kyllä ne oikeasti varmaan on näitä kertatäyttöisiä öljyjä, öljy oli kuin uutta vaikka jo 207tkm rullattu :)
Laakkonen Kuopiokin käski olla vaihtamatta, jota vähän itse epäilin ja sen takia nyt vaihdoinkin. Eli jos olisi tiennyt, niin olisi voinut jäädä vaihtamatta.
Toki muutamassa viestissä oli "peloiteltu" juuri näistä tarvikeöljyistä ja niihin liittyvistä laakeriviosta. Perään menee vielä samat kun tässä keretään. Kerron sitten jos räjähtää, no toivotaan jotta pelaa.
Comment
-
Voimansiirron öljyt
Moi
Lainaus:
"Tämä Valvoline ei kyllä sitä tee. "
Tämähän perustuu sitten mihin? Ihan mielenkiinnosta. Samat ominaisuudet esimerkiksi kuin Motul ja Castrol vaihteistoöljyissä, jotka ovat yllä viestiketjussa mainittu.
Lopuksi:
Jep, tuo Alpi on oikeassa, jotta VW 501.50 luokitus puuttuu. Tosin epäilen, että se ei ole mikään öljyn oikea ominaisuus, vaan haettava luokitus, jonka öljyn valmistaja hakee...
No, nyt kuitenkin Valvoline on kestotestissä minun Q:ssa, tuleva talvi näyttä jo varmaan sitten miten kulkee.Viimeksi muokannut timop75; 16.8.2011, 14:19. Perustelu: Lisäsin loppukommentit tähän turhien omien viestien minimoimiseksi.
Comment
-
Aika monessakin vaihteistossa on XZN-kannalla proput. Yleisempiä ovat kuusiokolo- ja torx-kantaiset.
Comment
Comment