Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A2 1.4 55 kW bensa jätti tielle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A2 1.4 55 kW bensa jätti tielle

    Eilen kävi niin mukavasti että pysähdys huoltoasemalle oli kohtalokas kun uudelleen autoa käynnistäessä syttyi epc, abs ja ainakin vielä moottorinvikavalo.
    Auton käynti todella epätasaista ja hetken kuluttua kaasupoljin ei enää nosta kierroksia vaan pysyy noin 1200 kieppeillä.

    17961 p1553 barometric manifold pressure signal imblausible häiriön sieltä testerillä löysin.
    Aikaisemmin teki semmoista että ilmoitti öljyn vähyydestä vaikka öljyä kyllä oli riittävästi.
    Ja ennen pysähdystä lakkasi vielä vakionopeudensäädin toimimasta.
    Auto nyt hinattu korjaamolle ja mielenkiinnolla odotan mitä sieltä löytyy jos löytyy...

    Oisko hyviä veikkauksia mikä olisi vialla? :)

    #2
    Sen paremmin ko. moottoria tuntematta haisee vahvasti maffin vialta.

    Comment


    • #3
      Oli ilmavuoto ollut ilmeisesti jo hetken ja oli sekoittanut antureita sun muita ja vuodon korjauksen ja kaasuläppäkotelon putsauksen ja sopeutuksen jälkeen auton pitäisi olla kunnossa :)

      Comment


      • #4
        Vakionopeussäädin ei toimi jos on EPC-valo päällä.

        Tankkasitko ehkä dieseliä ?

        Minusta tuo virhekoodin teksti kertoo, että autossa on MAP eikä MAF.

        MAPissa ja MAFissa on toiminnassa oleellinen ero. MAPille on yhdentekevää, mistä ilma tulee. Vuotamalla tai normaali reittiä. MAP mittaa molemmat, joten vuoto ei sekoita toimintaa.

        Comment


        • #5
          Käsittääkseni siinä on map. Täytyy katsoa tarkempi selostus korjauksesta kun auton kerkiän huomenna hakea.
          Kyllä bensaa tankkasin ellei Jyväskylässä sitten nesteellä ollut sekoittunut säiliöt :)
          Ja silloin en ainakaan huomannut mitään valoja vielä palavan kun vakionopeudensäädin ei enää toiminut.

          Niin ja eivät olleet vielä testanneet vakionopeudensäätimen toimintaa kun se unohtui mainita kaiken hässäkän keskellä.
          Viimeksi muokannut okkim; 11.10.2016, 14:21. Perustelu: Viestit yhdistetty.

          Comment


            #6
            http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=117164
            http://www.vagarena.fi/index.php?topic=15871.0

            Karstottuneet imuventtiilit ja softapäivitystä(jos ei ole tyhty).

            Comment


            • #7
              Elikkä oli alipaineletku irronnut painetunnistimesta ja putsattu tunnistin sekä kaasuläppä.

              Myös yksi kumitulppa uusittu kaasuläpän kyljestä kun vanhassa oli reikä.

              Kotimatkan ainakin auto toimi ja vakionopeudensäädin toimi nyt niinkuin varmaan aina olisi pitänyt eikä niin kuin ennen vikoja :D(Yksi painallus vähentääkseni vauhtia vähentää nytten vauhtia, aiemmin ei toiminut vaan ennemminkin saattoi tulla lisää vauhtia)
              Ainut mitä huomasin eroa vakionopeudensäätimen ohella oli kaasupolkimen ja ainakin kytkinpolkimen pieni värähtely kun vähän enemmän vaihteella kaasuttaa, tätä ei aiemmin ollut.
              Viimeksi muokannut Hextall; 13.10.2016, 12:02.

              Comment


              • #8
                Tähän päivään asti auto onkin toiminut hyvin mutta tänään pidemmässä alamäessä vapaalla ollessa kaksi kertaa heittänyt ton saman 17961 p1553 barometric manifold pressure signal imblausible vian päälle mutta auto kulkee ihan normaalisti.

                Ainut mitä tekee niin tyhjäkäynti seilaa välillä ja kun vaikka kakkosvaihteella antaa kierrosten laskea niin ei laske alle about 1200.
                Mistähän sitä vikaa nytten alkaisi etsimään?

                Comment


                • #9
                  Yleensä johtuu EGR venttiilistä.

                  Comment


                  • #10
                    Kannattaako egr alkaa yrittää putsaamaan vai onko vaan laitettava uutta tilalle?
                    Ja mitenkä saisi varmuuden että se oikeasti on egr viallinen?

                    Comment


                    • #11
                      Tukkimalla sen egr venttiilin, siitä tulee sit vaa koodi.

                      Comment


                      • #12
                        No täytyypä odotella 15päivään asti että saapi auton korjaamolle niin jospa sieltä löytyisi sitten jotain vikaa löytyisi.

                        Comment


                        • #13
                          Tänään ilmestyi pari vikakoodia lisää, 17811/P1403/005123 - EGR System: Regulation Deviation ja 17550/P1142/004418 - Load Calculation Cross Check: Lower Limit Exceeded.
                          Mahtaako viitata sitten tohon egr ja kaasuläppäkoteloon vai mahdollisesti vielä ilmavuotoon?

                          Comment


                            #14
                            No, jos auton historiassa ei ole EGR:ää ja kaasuläppää koskaan vielä vaihdettu, niin nyt varmaan sitten on se aika koittanut. Ovat aika yleisiä kuluvia osia V.A.G moottoreissa ennemmin taikka myöhemmin.

                            Comment


                            • #15
                              230tkm mittarissa ja viime syksynä kaasuläppäkotelo on putsattu, muusta ei tietoa.

                              Comment


                              • #16
                                Imuvuoto, sokean letkun tulppaus tälläkertaa. Eli ilmeisesti samaa kuin syksyllä...

                                Comment

                                Working...
                                X