Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 TFSI CDNC -koneen poraus / jakopääremppa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A5 TFSI CDNC -koneen poraus / jakopääremppa

    Nyt alkais öljypolttimen kunnostus. Marmoritiskiltä sanottiin, ettei kyseistä lohkoa saa edes hoonata. Voikohan tuota siis edes porauttaa 0,5 ylikokoon? Mikäköhän on nyt oikea tieto kun tuntuu joka tuutista tulevan erilaista?
    Viimeksi muokannut Volkkarijermu; 3.10.2016, 13:10. Perustelu: Lisäystä otsikkoon

  • #2
    Meillä ainakin hoonattiin tuommonen ketju jakopäinen 2.0tfsi ja hyvin on toiminu.

    Comment


      #3
      Tehdas ainakin muistaakseni ohjeistaa, ettei kyseistä lohkoa saa hoonata. Pinnassa on jonkinsortin laserkäsittely (oikaiskaa jos jollakulla on eri tieto asiasta)
      Mutta onhan noita hoonailtu ainakin perinteisin menetelmin ja kai ihan onnistuneestikkin. Kysele koneistamoilta miten ovat toimimeet noiden suhteen. Mutta vinkkinä, että uudet päivitetyt männät korjaa öljynkulutuksen, eikä sylintereihin ole tarvinnut koskea. Toki jos on naarmuja syntynyt, niin asia erikseen.
      Viimeksi muokannut Niconce; 30.9.2016, 18:43.

      Comment


      • #4
        Laakkoseltakin kyselin tuota ja sanovat, ettei tehdas anna lupaa hoonailla. 99,9% on korjaantunu vaan männät vaihtamalla. Nyt vaan oon miettiny, että ottaakko päivitetyt orkkiskamat kankien kanssa vai laittaakko vaan takomännät. Pääsis aika paljon halvemmalla sillai.

        Comment


          #5
          Lainataanpa internetin tietopankkia :P
          Cylinder Wall Coating - The 2.0T FSI engine has a special graphite coating on the inner cylinder walls. This coating helps to reduce cylinder wear. Honing or boring will remove this coating. Unless you are absolutely positive on increasing your bore, then run Wossner 82.5mm pistons. If you are deciding on boring, 83 or 83.5mm pistons will work from either JE, Mahle (OEM piston manufacturer), or Wossner.

          Comment


            #6
            Aftermarket männät jättäisin kauppaan.
            Jos sylintereissä ei ole naarmuja, voi niihin vanhoihin vakiomäntiin koneistuttaa uuden mallisille renkaille urat, silläkin loppuu kulutus. Ja on halvin tapa.

            Aftermarket männille on erilaiset porausvälykset kuin vakioille, ei ne kestä seuraavaa 100tkm samalla tavalla kuin vakiot. Siitä syystä jättäisin laittamatta.

            Comment


            • #7
              Niin alkuperäinen ongelmahan on liian löysässä jousivoimassa, perinteinen dilemma kitkan ja öljynkulutuksen minimoinnissa yhtäaikaisesti. On tietysti uutena toiminut mutta joku odottamaton muutos materiaalissa on sitten ajan kanssa tapahtunut ja aloittanut öljynkulutuksen. Ei ole helppoa testaaminen kun on aina kiire saada tuote markkinoille.
              Tuskin sylintereissä on siis yhtään mitään vikaa, parannetut renkaat vaan tavalla tai toisella niin homma kunnossa.

              Comment


              • #8
                http://www.bbc.co.uk/programmes/arti...uzzling-issues

                Changes were made to the production tolerances of the pistons and rings.

                Eli mäntää itsessäänkin on vähä rukattu parempaan suuntaan.

                Onkohan täällä porukkaa, joka on tehnyt tuon renkaiden vaihdon orkkismäntiin?

                Comment


                • #9
                  Männänrengasurat on erilaiset uusissa männissä uusien renkaiden takia, itse männissä ei ole muuten mitään vikaa. Samasta syystä kanget vaihtuu kun uudenmallinen mäntä ei käy vanhaan kankeen.

                  Comment


                  • #10
                    Kun auton ostin, niin siihen tehtiin jotakin huohotusmuutosta ja nostettiin kampikammion alipainetta. Ne varmastikkin saa jäädä sellasiksi renkaiden vaihdon jälkeenkin.

                    Tää homma tarttee tehä kyllä, koska öljyn sekaan todnäk pääsee bensaa (haiskahtaa vähä siltä) ja se tilttaa turbon kun ei saa kunnon voitelua. Siksi IHI visertää. Finturbon kaveri totes tällasen olevan mahdollista.

                    Comment


                      #11
                      En ole itse tehnyt, kaveri on niitä useamman tehnyt. Ostat uudenmallin renkaat ja niiden ja mäntien kanssa koneistamoon ja pyydät naittamaan yhteen.

                      Comment


                        #12
                        Luultavasti ei ole mitään tarvetta edes porata. Mitä noita on tullut auottua, niin hoonausjälki näkyvillä sylintereissä eikä mitään merkkiä kulumisesta.

                        Comment


                          #13
                          Juuri näin. Jos ei ole pytyissä pitkittäisiä naarmuja, niin uutta rengasta ja kovaa ajoa. Ei niitä ole tarpeen porailla. Jos on naarmut niin marmori laittaa kokonaan uuden alakerran, muut porauttaa.

                          Comment


                          • #14
                            Näyttää tarjoovan neljää eri rengassettiä esim. 2013 CDNC-koneeseen.
                            - 82,51 Kolbenschmidt 06J 198 151 K
                            - 82,51 Mahle 06J 198 151 P
                            - 82,50 Kolbenschmidt 06J 198 151 J
                            - 82,50 Mahle 06J 198 151 L

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                              Aftermarket männät jättäisin kauppaan.
                              Aftermarket männille on erilaiset porausvälykset kuin vakioille, ei ne kestä seuraavaa 100tkm samalla tavalla kuin vakiot. Siitä syystä jättäisin laittamatta.
                              Ns. porausvälyksen suhteen tulee muistaa että pääsääntöisesti mäntä tehdään porauksen mukaisesti, ei niinkään toisinpäin. Jos siis puhutaan esim. 83.00mm sylinteristä, on mäntä toki valmistajan toimesta (käytetty materiaali ja rakenne huomioiden) sopivan välyksen verran alle, olkoon vaikkapa 82.93mm tai muu, niin että käyntilämmössä sovitus on optimaalinen.

                              Varmasti poikkeuksiakin on, mutta useimmat mäntävalmistajat toimivat näinpäin. "Kylmä" mäntähän ei toki ole käyntimitoissaan eikä itse asiassa monesti edes "männän muotoinen" oikein tarkasti katsoessa jos näin voitaisiin sanoa, vaan halkaisijassa ja muodossa voi olla jopa pitkälle toistakymmentä erilaista mittaa eri kohdissa mäntää, jos se oikeasti on tarkkaan suunniteltu eikä vain yleisaihiosta sorvattu tökölimppu.

                              Olisi hassua yleistää että alkuperäistä vahvempi ja tarkemmin tehty takomäntä ei kestäisi käyttöä samoin kuin vakiot - vaikka väärin tehtynä varmasti pitääkin paikkansa.

                              Aiheeseen liittyen mistä volkkarijermun kanssa olikin juttua toisaalla:
                              http://www.performancebyie.com/ie-sp...tsi-piston-set

                              Suoraruiskulle muotoiltu laki, grafal helmat, kaasunpoistourat ja sitä rataa.
                              "The low-expansion quality allows piston-to-wall clearances to be set tight, which allow the pistons to operate like OEM, quietly and smoothly."

                              Ei sillä että pienemmälläkin panostuksella tuo öljyvika näissä korjaantuu niinkuin tässä topicissa kirjoitettu, höpöhöpö orkkisrenkaissahan se ongelma suurimmaksi osaksi piilee. :)
                              Viimeksi muokannut futurez.fi; 3.10.2016, 00:18.

                              Comment


                              • #16
                                Tuossa sitte ku on kone avoin, niin mitkä osat olis hyvä vaihtaa jakopäähän? 70tkm ajettu.

                                Comment


                                  #17
                                  Ite vaihtaisin kaikki ketjut 3kpl sekä sen jakoketjun hydraulikiristäjän. Muovilaahaimet ei noilla kilsoilla vielä ole varmaan menneet juuri miksikään mutta toisaalta eivät ole myöskään kovin kalliit tuohon konkurssiin.

                                  Comment


                                    #18
                                    Kaikki jakopäähän. Ketjut, laahaimet, kiristimet ja nokansäätimen se iso alumiini pötikkä. Siitä irtoaa usein sihti ja marmorilta saa korjatun version. ( kaivan siitä kuvan kun ehdin).

                                    Comment


                                    • #19
                                      Onkohan tuossa koneessa kannenpultit uusittava?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Eiköhän ne kannen pultit aina uusita kun käy auki, venykiristettyä kamaa ne on kuitenkin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tuon männänrengasswapin pystyy sitten tekemään ilman koneen irrottamista ilmeisesti?

                                          Comment


                                            #22
                                            Kyllähän se onnistuu, mutta voi olla aika työlästä. Öljypohja ja kansi pois. Itse ottaisin koneen irti.

                                            Comment


                                              #23
                                              Mikko aina irroittamassa konetta [emoji14]

                                              Comment


                                                #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja Volkkarijermu Näytä viesti
                                                Tuon männänrengasswapin pystyy sitten tekemään ilman koneen irrottamista ilmeisesti?
                                                Kone pois.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Saako männät alakautta pois irrottamatta kampiakselia ? Jos ei saa, niin pitääkö kansi avata ?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ei saa mäntiä alakautta pois.
                                                    Ja millä keinolla männärenkaat pidetään painettuna jos alakautta asennetaan mäntä, rengas, kanki pakettia?
                                                    Eli kansi pois.

                                                    Kyllä se on koko patti otettava pois ja purettava.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      IHIn ahtimessakin oli alkavaa halkeemaa pakopesässä. Turbotekniikka tarjoo KKK03 tuohon korvaavaksi ahtimeksi kun hakee IHIn numerolla. Mut en mää ny BW:tä sinne halua, kun siitä loppunee hönkä kesken.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X