Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Voi tätä ****tuksen määrää(kytkinpoljin)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Voi tätä ****tuksen määrää(kytkinpoljin)

    Terve vaan kaikille!

    Päätti sitten allekirjoittaneen S4 yllättää omistajansa.
    Kytkinpoljin räsähti pohjaan vaihdettaessa 3 vaihteelle(tosiaan kuului kova "kräks").
    Nilkuttamalla kotia kohti ja pihalla kuskinpuolta purkamaan..
    Kytkinpoljin on katkennut 2 osaan.Metallimötikän sisällä oleva työsylinterin tappi on kyllä komeasti kiinni korvakkeessa mutta korvake on siististi irti polkimesta.

    Onkos muille sattunut vastaavaa?
    Kuinkahan paljon ko. osa kustantaa?
    Vai vienkö kiltisti laakkoselle?

    Anteeksi tämmöinen purkaus näin alkuunsa...

    #2
    Viime kesänä sama juttu. Istuin kaupan pihassa autoon ja poljin pohjaan - "kräks" ja hinauksella kotiin. Samasta kohtaa poikki; uuskäytetty purkurilta ja menoks. tais olla 20e+ toimitus jonku 7e. Uus tais Laakkosella olla jotain ~80e.

    Comment


      #3
      Poljin vaihdettu ja tiedoksi muille että uusi poljin maksaa "marmoritiskillä" 95?.
      Huomasin eron uuden ja vanhan välillä.Uudessa on vahvike juuri siinä kohdassa mistä minulla meni poikki.

      Osaltaan polkimen akseliholkki avitti asiaa olemalla halki.
      Osan nro:4A1 721 323 A(vanha) 4A1 721 315(uusi).

      Comment


      • #4
        No niin, pitääpä tutkailla omasta että missä kunnossa poljin on.. ihan varmuuden vuoksi.
        Taitaa olla suht ikävä yllätys tuollainen katkeaminen.

        Comment


          #5
          Jääratapäivillä allekirjoittaneelle sattui juurikin vastaava "räks"-efekti ja vielä mäntymotellin pihassa. Taitaapi poikkeaminen johtua ihan alumiinen väsymisestä ja turboaadien "jäykistä" kytkimistä. Usko tai älä niin kotimatka ko tapahtumasta ihan mielenkiintoinen (~500km ilman kytkintä)

          Ei ole mikään mahdoton osa vaihdettavaksi, muutama voimasana kyllä irtoaa ahtaasta paikasta, ja kannattaa varoa vanhaa poljinta irrottaessa, ettei kytkimen "kevenninjousi" pamahda sieltä valkoisesta putkesta silmille. itellä oli näkökyvyn heikentyminen hyvinkin lähellä.

          Comment


            #6
            Mites kasikympit, onko jollain mennyt kytkinpoljin rikki sellaisesta? Jos noi on potentiaalisia vikakohteita 44/C4-koreissa, niin olisi kiva tietää riivaako B4:sta myös vastaava vaiva. Jos on ongelma, niin voisi olla ihan järkevä ennakoiva huolto vaihtaa poljin uuteen.

            Comment


            • #7
              Golfista hajosi aikanaan kytkinvaijeri pari kertaa -haastavaa ajella kaupunkiliikenteessä kotiin ilman kytkintä. Kerran hajosi kytkinlevyn jousi. Ajelin P-Karjalasta E-Savoon remontin tekoon ja taisi siinä olla pari kaupunkiakin välillä -oppii tosi nopeasti ennakoivan ajotavan.

              Comment


                #8
                Mites kasikympit, onko jollain mennyt kytkinpoljin rikki sellaisesta? Jos noi on potentiaalisia vikakohteita 44/C4-koreissa, niin olisi kiva tietää riivaako B4:sta myös vastaava vaiva. Jos on ongelma, niin voisi olla ihan järkevä ennakoiva huolto vaihtaa poljin uuteen.
                Tiedän yhden B3:n josta katkennut poljin. Ei siis järin yleistä.

                Comment


                • #9
                  Itselläni on katkennut coupesta samoin joskus, ja vielä keskellä risteyttä.. silloin vit*** mutta ei siinä kotia päästiin ja poljin tuossa olikin aivan rautaa, ei muuten katkea enää :D

                  Comment


                    #10
                    Onko t44:ssä kytkinpolkimessa jousta ollenkaan, joka "avittaa" poljinta nousemaan ylös vai jaksaako se ihan nesteen voimalla?

                    Comment

                    Working...
                    X